שלום למשתמשי הדרך.
מי מנהגי ישראל הנוהג בכבישים לא מבחין בהם. ברוכבי הדו גלגלי הנוסעים לפנינו,
לצידנו, מאחורינו. ואת כולנו חינכו שיש לתת כבוד, ואדיבות לכל משתמש בדרך, ובכללם
רוכבי הדו גלגלי. במסר זה אין ברצוני חלילה להשמיץ, ולהטיח האשמות באופן גורף על כל
רוכבי הדו גלגלי. אין זה מטבעי להכליל הכללול. אך רצוני לפנות לאלו שאינם רוכבים לפי
החוק, ואינם מתחשבים במשתמשי הדרך האחרים.
גם אם הכלי הזה אמור לקצר את זמנך ואת השהות בפקקים שבדרך, אין הצדקה לא חוקית ולא
מוסרית, ולא חברתית לנסוע על מדרכות! על מעברי חציה! ותוך סיכון הולכי רגל תמימים.
ומה שיותר כואב, הוא הנסיעה על שול הדרך. משום מה אין המשטרה אוכפת את איסור הנסיעה בשול
על רוכבי דו גלגלי. וסיבותיה עימה. מה שמדרבן אותם לנסוע בשול הדרך תכופות, ואין צורך לומר
כמה הדבר מסוכן.
ברצוני להוסיף , בימי החורף התנאים לנהיגה מאד קשים ומגבילים. שדה הראיה קשה , רוחות
וכבישים חלקים אינם מוסיפים בטחון בנהיגתם. הדבר מסכן אותם וגם עוברי דרך נוספים.
ברצוני להציע הצעה שאולי תשפר במידה מסוימת ותרסן את התנהגות אותם רוכבי דו גלגלי
המעטים שמתנהגים בבריונות תעבורתית:
1.להעלות את גיל קבלת רשיון לקטנוע 250 סמ"ק ל - 21.
2. לחייב מספר שיעורי נהיגה מינימלי של 20 שיעורים לפחות.
3. לחייב כל רוכב בציוד וחליפת מיגון שתמזער נזקים בתאונה.
4. אכיפה נוקשה וללא פשרות, ובמיוחד נסיעה על מדרכות, מעברי חציה, נסיעה בשול.
לסיום : במסר זה המטרה היא רק לנסות לשכנע רוכבי דו גלגלי, ובעלי החלטות לנסות ולשנות
את הנורמות הקיימות בכביש כיום. וכמובן למנוע את תאונת הדרכים הבאה.
עמרני נועם
מרצה לנהיגה נכונה
מורה למקצועות התחבורה והרכב
ק. בטיחות בתעבורה