חמישה צעדים - להגדלת הכנסה בעסק שלך
זוהי סדרת טיפים המבוססת על אסטרטגיה שיווקית שנכונה לכול עסק. סדרה של 5 צעדים בסיסיים לבניית תשתית שיווקית שתיצור הגדלת הכנסה משמעותית לעסק שלך. כול עצמאי ובעל עסק מוזמן להיעזר בטיפים כבסיס לבניית אסטרטגיה בהתאמה לאופי האישי של העסק שלו:
1. האם יש לך מועדון לקוחות פעיל?
האם יש לך ניוזלטר היוצא ללקוחות בתדירות קבועה?
צעד ראשון: לקוחות קודמים = לקוחות מקודמים
לכול עסק יש לקוחות שרכשו ממנו מוצר או שרות לאורך התקופה בה הוא קיים. זהו הנכס הכי יקר שלך. קדם אותו, השקיע בו, פנק אותו.
אני נתקלת בהרבה בעלי עסקים שלא מודעים לפוטנציאל העצום הקיים בלקוחות קודמים. לקוחות אלו יכולים להיות לקוחות
חוזרים בקנייה חוזרת של המוצר /שרות או בקניית מוצר/שרות משלים. בנוסף, לקוחות קודמים מרוצים הם מקדמי המכירות
הכי טובים שלך בשטח.
לכן, אם אין לך עדיין תוכנית "שימור לקוחות" או "מועדון לקוחות" – זה הזמן לבנות מועדון לקוחות עם תקשורת קבועה בינך ובין הלקוחות שלך. תקשורת שתציע ערך אמיתי ללקוחות כגון: מאמרים, טיפים, מבצעים, מתנות לימי הולדת, פורום לשאלות ותשובות ועוד..
2. האם אתה משקיע את כול המאמצים שלך במכירת מוצר/שרות בודד ללקוח?
צעד שני: מעבר למכירת חבילות של מוצר/שרות
רוב הלקוחות שמגיעים אלי לייעוץ מתמקדים במכירת מוצר בודד או שרות בודד – וזו טעות!
ההשקעה הדרושה למכירת מוצר/שרות בודד כמעט זהה להשקעה הנדרשת במכירת חבילת מוצרים או חבילת שירותים. ולכן, ההתמקדות של העסק שלך צריכה להיות במבצעים ומחירים אטרקטיביים עם הסברה נכונה שתכוון את הלקוח לקניית חבילת מוצרים או חבילת שירותים.
3. האם אתה גובה מחיר נכון עבור המוצר/שרות שאתה מציע?
צעד שלישי: העלאת מחיר המוצר/שרות
כן, קראת נכון! בבדיקה שאני עושה עם כול הלקוחות שלי אני מגלה ש 90% מהם מתמחרים את המוצר/שרות שהם מציעים מתחת למחיר המקובל בשוק. הרבה עצמאיים ועסקים קטנים סובלים מתסמונת "חוסר ביטחון עסקי" ולכן גובים תשלום נמוך ממחיר המוצר/שרות המקובל בשוק ללא סיבה מוצדקת.
התמחור הנמוך ברוב המקרים לא תורם לעלייה במכירות אלא להיפך. הלקוח הישראלי הממוצע מעריך את איכות המוצר/שרות ביחס ישר למחיר שלו :
מחיר גבוה = איכות גבוהה, מחיר נמוך = איכות נמוכה
(יש מיקרים בהם מתאימה מדיניות מחירים נמוכה מהמחיר המקובל בשוק כגון: עסק מתחיל ללא ניסיון, חיסול מלאי, או מצבים נקודתיים שמתאימים לעסק).
4. מתי בדקת לאחרונה האם השיווק שלך פונה לקהל הנכון ביותר עבורך?
צעד רביעי: פנייה לנישות- קהלים חדשים
לפחות פעמיים בשנה, כל עסק צריך לבדוק האם השיווק שלו פונה לקהל המתאים ביותר למיצוי הפוטנציאל המכירתי של המוצר/שרות שהוא מציע. (יחס השקעה - עלות - רווח ).
ובנוסף, מכיוון שאנחנו חיים בתקופה דינמית מרובת שינויים, יש לבדוק אלו קהלים – נישות חדשות יכולות להתאים לעסק
שלך היום - שלא היו קיימות או לא היו רלוונטיות עבורך אתמול..
5. האם ביצעת בדיקת עלות מול תועלת לכול ההוצאות של העסק שלך בשנת 2011?
צעד חמישי - הקטנת הוצאות – התייעלות
אנחנו נמצאים בהתחלתה של שנת 2012, וזה זמן מצוין לבדיקה של כול ההוצאות של העסק לשנת 2011 . צריך לבדוק היכן אפשר לצמצם הוצאות מצד אחד ובדיקת אפשרות לקניית מוצרים או שירותים בחבילות מוזלות מצד שני.
לדוגמא: שוק התקשורת עבר מהפיכה רצינית בשנת 2011 – כדאי לעשות סקר בין החברות - האם יש חבילה משתלמת יותר לשירותי הטלפון אינטרנט לעסק ממה שאתה מנוי היום?
לסיכום
הצעדים הנ"ל יכולים לשמש כבסיס לבניית תשתית שיווקית נכונה לעסק שלך.
יישום נכון של כול אחד מהצעדים יבטיח לך הגדלת הכנסה משמעותית לאורך כול השנה.
054-5489148 href="mailto:inbar.sofer@gmail.cominbar.sofer@gmail.com">">inbar.sofer@gmail.com