הזמנות לחתונה
בתחום המשגשג של עיצוב הזמנות לחתונה
מתחוללת בימים אלו מיני מהפכה. שכן העידן הדיגיטאלי בשילוב העידן החברתי יצר מצב
שבו הזמנות לחתונה אינן מועברות אך ורק בדואר המסורתי אלא בדרכים חדשניות
ומקוריות. יותר ויותר זוגות שמתחתנים שולחים את ההזמנות ישירות בפייסבוק, טוויטר
וכל שאר הרשתות החברתיות בהתאם לקהל היעד.
מי שפעיל ברשתות החברתיות בוודאי הבחין
בקצב ההולך וגובר של הזמנות לחתונה שמופצות לציבור הרחב ברשת. כך שהזמנות אינן
מיועדות אך ורק לקהל המוזמנים אלא לכלל ציבור הגולשים. כך שהזמנות חתונה מישראל
מככבות ברשימת הסטאטוסים הנפוצים בגאורגיה ולהיפך.
סרטי חתונה תחילה
הנוהג של הפצת הזמנות לחתונה לכל העולם
וגרושתו החל מטרנד הריקוד. כלומר, הזוג המאושר היה מבצע ריקוד חתונה מיוחד ומקורי
שכלל טוויסט מתוכנן מראש. הסרטון שמתעד את הריקוד היה מופץ ביוטיוב והריקודים
המוצלחים ובעיקר המשעשעים ביותר מיד היו הופכים ללהיטי רשת. ראו "אדם
וחווה" כי טוב ומיד החלו בהקדמת התרופה למכה. כלומר, הזמנות לחתונה בצורה
וויראלית ברשת.
הזמנות בקליפ
במקום הזמנות לחתונה במתכונת המסורתית של ברכה מאוירת שמכריזה כי פלונית ואלמוני
באים בברית הנישואין, כיום כבר עורכים הזמנה מצולמת. יש כיום מגמה של הזמנות
לחתונה בצורה של קליפ קצר ומשעשע. כך שכל המוזמנים מקבלים מייל או הודעה באמצעות
הפרופיל החברתי שלהם. מי שיצירתי מספיק הרי שבתוך ימים כל העולם כבר יודע שהוא
מתחתן. האפקט המשני של הזמנות לחתונה ויראליות הינו כי ביום החתונה הפרופיל מתמלא
בברכות מכל רחבי העולם. אין כמו להתעורר בבוקר שלמחרת החתונה ולראות בפרופיל ברכות
לבביות מאחמד מתימן ומבוריס מאומן.
הזמנות לחתונה על פי הספר
ועדיין, כדי להבטיח כי לחתונה יגיעו גם אורחים אמיתיים ולא רק וירטואליים, יש צורך בהזמנות במתכונת הישנה והטובה. כלומר,
מנייר אמיתי ועיצוב גראפי מקצועי. הפנייה למעצב גראפי מקצועי איננה בגדר חובה. אבל
כאשר התקציב לחתונה כולה עומד על קרוב למאה אלף שקלים בממוצע, תוספת של מאות שלקים
הינה דבר שולי בהחלט. התוצאה מנגד הינה שווה בהחלט. בעידן הדיגיטאלי העלות של
הדפסת ההזמנות לחתונה נמוכה בלאו הכי כך
שניתן להשתעשע ולהפיק שתי גרסאות. אחת למוזמנים שנמנים על חבריהם של ההורים ואחת
לחברים הקרובים שנמנים על הדור הצעיר.
בכל מקרה חשוב לשגר את ההזמנות ליעדיהן
כמה שיותר מוקדם על מנת להעניק היערכות מספקת לאורחים המיועדים. שנאמר קול ששון
וקול שמחה, כל הזמנה והסגנון שלה.