דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המתין ונפגע 

מאת    [ 01/03/2012 ]

מילים במאמר: 735   [ נצפה 2617 פעמים ]

רכבו של ש' נגנב מחניון ליד מקום עבודתו. ש' הגיש תלונה למשטרה ודיווח על הגניבה לחברת הביטוח שלו, הראל.

ש' ציפה כי הראל תכבד את הפוליסה שרכש אצלה במיטב כספו. אולם במקום המחאה על שווי הרכב קיבל זימון להיחקר במשטרה.

ש', כמו כל אזרח שומר חוק, התייצב בתחנת המשטרה.

"אני חוקר אותך תחת אזהרה בחשד למסירת ידיעה כוזבת, קשירת קשר להונות, קשירת קשר לפשע וניסיון לקבלת דבר במרמה", אמר החוקר המשטרתי לש' הנדהם.

החקירה התמקדה בגניבת הרכב. ש' ענה יפה ובנימוס על כל השאלות והלך לביתו.

חלפו למעלה מחודשיים. ש' פנה לחברת הראל וביקש לקבל את תגמולי הביטוח.

ידינו כבולות, ענו לו נציגי הראל, הרי מתנהלת נגדך חקירת משטרה בחשד למעורבות בהעלמת הרכב. נמתין עד לסיום החקירה.

4 חודשים לאחר גניבת הרכב חלה תפנית. הרכב נמצא. הראל שלחה שמאי. זה קבע כי הנזק לרכב הוא טוטאלי.

ש' פנה שוב אל הראל. אולי עכשיו, לאחר שהרכב נמצא, נחה דעתכם כי ידי לא הייתה במעל, אמר ש' בדחילו ורחימו לנציגי הראל.

אכן הרכב נמצא, אבל תיק החקירה במשטרה עדיין פתוח, ענו נציגי הראל. עדיין ידינו כבולות. אנחנו ממתינים עד לתום החקירה. אנו מקווים כמוך כי תצא צח כשלג ונוכל לשלם לך.

השנים חלפו. ש' המתין בסבלנות.

באחד הימים, פתח ש' את תיבת הדואר שלו ומצא מכתב ממשטרת ישראל. "תיק החקירה נסגר לאחר שלא נמצאה אשמה פלילית במעשיך".

ש' בכה מאושר. סוף סוף יצאה האמת לאור. הוא חף מכל רבב.

שמח וטוב לב, הביא ש' את המכתב אל נציגי הראל.

האם בכך תמה סאת הייסורים של ש'?

האם נציגי הראל התנצלו בפני ש' על כי חשדו בו?

האם שילמו לש' את תגמולי הביטוח?

הקורא המנוסה בוודאי כבר ניחש נכון. נציגי הראל לא התנצלו וגם לא שילמו. הם חפרו ומצאו סיבה אחרת לא לשלם. "איחרת את הרכבת. בביטוח יש תקופת התיישנות מקוצרת של 3 שנים. התביעה שלך נגדנו התיישנה", אמרו נציגי הראל לש'.

התשובה קוממה את ש', "הרי אתם אמרתם לי כי אתם ממתינים עד לסוף חקירת המשטרה".

"זה נכון", הודו נציגי הראל, "אמרנו לך שאנחנו ממתינים. לא אמרנו לך שאתה תמתין. על ההמתנה שלנו, אנחנו לוקחים אחריות. תיקח גם אתה אחריות על ההמתנה שלך".

ש' פנה אל בית משפט השלום בטבריה. שם וודאי יעשו עמי צדק, חשב.

בבית המשפט תבע ש' מהראל את תגמולי הביטוח עבור הרכב וגם פיצויים עבור עגמת נפש. "ככל הידוע לי" טען ש' בתמימות, "הראל היא שהגישה את התלונה נגדי במשטרה. כתוצאה מזה, פוטרתי מעבודתי ולא הצלחתי למצוא עבודה אחרת. משך 3 שנים הייתי על תקן חשוד עד לסגירת התיק במשטרה".

האם התרגיל שעשו נציגי הראל לש' קומם את השופטת אילונה לינדנשטראוס-אריאלי?

האם כמו שופטים אחרים שדנו במקרים דומים לאלה, השופטת שמה לב לכך שמדובר בהתנהגות הגובלת בחוסר תום לב?

למרבה הפלא, השופטת לינדנשטראוס-אריאלי הצדיקה את התנהגותה של הראל. 

תקופת ההתיישנות של תביעה לתגמולי ביטוח, הסבירה השופטת לש', היא אכן שלוש שנים לאחר שקרה מקרה הביטוח. כך קובע סעיף 31 לחוק חוזה הביטוח. מדובר בתקופת התיישנות ייחודית, שהינה קצרה מתקופת ההתיישנות הרגילה העומדת על שבע שנים. עליך לקבל זאת בהבנה. חשוב לאפשר לחברות הביטוח לבדוק את מקרי הביטוח זמן קצר לאחר התרחשותם. עוד יותר חשוב לאפשר להם לממש רווחים מידיים ולא לאלץ אותם לשמור רזרבות כדי לשלם למבוטחים המאחרים בהגשת תביעות.

אבל בעצם אני תובע את הנזק שנגרם למכונית, טען ש', נזק עליו ידעתי רק לאחר שהרכב נמצא ומאז לא חלפו 3 שנים.

השופטת דחתה את הטענה. מקרה הביטוח הוא הגניבה, השיבה לו. במציאת הרכב, כשלעצמה, לא נגרם לרכב כל נזק שהוא. מעבר לכך, תקופת ההתיישנות, איננה מתחילה מיום גילוי הנזק או גילוי היקפו, אלא מיום קרות מקרה הביטוח, הוא אירוע הגניבה.

לסיכום, השופטת לינדנשטראוס-אריאלי דחתה את תביעת הביטוח של ש' על הסף.

מעיני השופטת לא נעלם כי ש' תבע מהראל גם פיצויים על הנזקים שנגרמו לו מהתלונה במשטרה.

אכן זו תביעת נזיקין המתיישנת רק לאחר 7 שנים, מודה השופטת, אולם ש' טען בכתב תביעתו כי הראל הסבה לו נזקים בכך ש"ככל הידוע לו", כך כלשונו, הגישה את התלונה נגדו במשטרה. זו טענה בעלמא. השופטת נתנה לש' 30 יום להודיע לה אם הוא עומד על המשך ניהול תביעת הפיצויים על הגשת התלונה. "בהעדר הודעה כאמור, תדחה התביעה גם בעילה זו".

ומה אתם הקוראים אומרים? מי הגיש את התלונה נגד ש'?

אולי הפורץ האנונימי עצמו?

ואולי ש' סובל מפיצול אישיות והגיש, בבלי דעת, תלונה נגד עצמו?

1.3.2012 מסמך 931 

לקבלת פסק הדין המלא חינם לחץ כאן.

 

 

משרד עו"ד חיים קליר מתמחה בייצוג והופעה בבתי המשפט, במשפטי ביטוח ונזיקין. לפרטים נוספים ראה באתר המשרד http://www.kalir.co.il
המשרד ממוקם בבית שרבט, רחוב קויפמן 4 ת.ד. 50092 תל אביב 61500.
טלפון: 03-5176626, פקס: 03-5177078.
סלולארי: 054-4400005
למשרד סניפים במודיעין: 08-9714884
ובחיפה: 04-8524531




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב