• שים ת'עניבה בצד ותהיה משכנע
חישבו שאתם הולכים עכשיו לקנות מכשיר אלקטרוני יקר ערך ואת פניכם מקבל איש המכירות.
הוא מגיע אליכם לבוש עניבה ומתחיל להסביר לכם על יתרונות כל מכשיר בחנות, שוטח בפניכם רזומה רווי מונחים מקצועיים ואתם מהנהנים אחרי כל משפט כדי שחלילה לא יחשוב שאתם דוברים שפה אחרת.
יתכן שתקנו, יתכן שלא, אבל שם מאחור בקופסת החשיבה שלכם אתם בסוג של היפנוזה, מצד אחד מרגישים שמוכרים לכם ומצד שני נמצאים במצב טרנסי של חוסר סירוב בלתי נשלט.
עכשיו חישבו על אותו מוכר עדיין לבוש אלגנטי ונעים לעין אבל מגיע אליכם ממקום של גובה העיניים, אסתטי ומעט פחות מאיים ברשמיותו ומשוחח אתכם שיחה קלה על ה LCD שיש לו בסלון ועל כך שהאורחים שמגיעים אליו מתקשים להתרכז בשיחה כשהמכשיר דולק.
כאן כבר סביר שאתם עשויים לשאול אותו תוך דקות גם על הפלזאמה רק כדי לקבל חוות דעת מקצועית של אדם שמנהל אתכם שיחה נעימה ולא מחייבת.
זה קצת כמו להסתכל על תמונות של אדם נאה מן היישוב מול אדם עם פני שיש, שפלאי הפוטושופ עשו עליו פוליש שמחק לו אפילו את כורי השינה ששכח להוריד בסיום הלילה.
מי יגרום לכם ליותר הזדהות?
ברור שזו שאלה רטורית, אבל התשובה שלה תקפה גם על פעולות שיווקיות שלנו בפייסבוק ובעצם בכל מקום אחר.
• מה בין נפלאות הפוטושופ לפרסום שלנו בפייסבוק?
לא אכנס לקלישאות כ'תמונה אחת שווה אלף מילים', רק אומר שיש תמונות שלא שוות אפילו מילה אחת.
יש תמונות שלא יגרמו לגולשים להעצר, לא יגרמו לו לקרוא כותרת ולא יגרמו לו לעשות את הדבר החשוב ביותר שאנחנו מנסים להפעיל עליו בפעילות שיווקית, יודעים מה הוא הדבר? הפעלת הרגש שלו.
• אנשים מחפשים אובייקט להיזדהות איתו
1. לא רק לדלמטיים מגיעים כתמים - כשאנחנו כותבים כותרת מושכת, כזו שאיש לא יוכל להישאר אדיש אליה, אך מלווים אותה בתמונה של דוגמנית מפרסומת קולגיט, המשפט מאבד מהאותנטיות שלו, הוא לא יראה אמין, הוא יהפוך פלקטי. נסו למצוא תמונת אדם נאה ומצד שני שלא יראה בלתי מושג, קצת פחות פוטושופ ומעט יותר כתמי שמש על האף יכולים להפוך אותו לכזה.
2. אני אשכנע אותך שגדלתי בארץ השמש למרות שהגעתי משבדיה - מכירים את התסמונת? פרסומת על קשיי התמודדות בכלכלה הישראלית והפתרון מלווה בתמונת מישהי שנראית כאילו היא יוצאת חלצי להקת אבבא השבדית. כבר אובדן של כמה אחוזים באמינות המודעה או הכתבה. השתמשו באנשים שנראים חלק מקהל היעד אליו אתם פונים.
3. רואים 6/6 או שמשהו השתבש? יש מאמרים, מודעות ממומנות, סטטוסים, קישורים ועוד פרסומים, המלווים בתמונה, רק מה? התמונה מכילה מספר אנשים המופיעים במרחק שדורש אופטומטריסט ואנחנו בכלל לא מבינים מי ומה עומד שם באופק ומה הוא מנסה לומר. חפשו תמונות בהם רואים בני אדם, רואים הבעות, רואים את הסיטואציה באופן ברור, גם אם התמונה תאלץ להיות מוצגת בגודל של אוגר סיבירי בן יומו.
לסיכום: רוצים לתת ערך מוסף ולמשוך באופן ודאי גולשים אל חומר שיווקי? קשטו אותו בתמונה שיודעת לדבר, חישבו על גודל התמונה המוצגת הלכה למעשה ובחרו פריטים שניתן להבחין בהם ולהבינם בברור...ושפונים לאיזור אחד עיקרי - לרגש.
לסיום: שמתם לב לתמונת הנושא של המאמר? מעניין כמה מכם קראו את הכותרת רק לאחר שעוררה בהם
סקרנות...:)
***
נתרמתם מהמאמר, שמחו גם את הקולגות שלכם ושילחו להם קישור אליו.
למאמרים מקצועיים, דיונים ומענה לכל שאלה שמובילה עסקים לשיווק מצליח באינטרנט הצטרפו אלינו לכאן
שלכם
גלית הראל - 'הגלגל'
כאן תוכלו לקבל מאמרים ואת כל המידע הדרוש להקמת קמפיין של יחסי ציבור באינטרנט וברשתות חברתיות.
כמו כל הדברים הטובים גם הדבר הזה ניתן לכם כשירות חופשי:
http://www.facebook.com/maamarim
אתכם
גלית הראל - יחסי ציבור באינטרנט באמצעות תוכן שמוביל רחוק