כעורכת הראשית של אתר מאמרים אני קוראת עשרות מאמרים מדי יום: יש טובים ויש פחות, יש מרתקים ויש משעממים, יש עשירים ויש דלים, וכולם מאמרים.
רבים מהמאמרים מאושרים מיידית לפרסום, חלקם מובאים לשיקול צוות העורכים שלנו על מנת לבדוק תקינותם, וחלקם נפסלים מיידית. למה שעושה את ההבדל בין שלושת סוגי המאמרים (מאושרים, בספק ופסולים), אפשר לקרוא בשם "איכות התוכן", ואם קצת יותר מדקדקים, אפשר גם לאמר כי מאמרים אשר נפסלים מיידית לפרסום הנם מאמרים שנכתבו עבור מנועי חיפוש ולא עבור קוראים.
ישנו קו ברור מאוד שמבדיל בין מאמר אשר ייעודו הוא מנועי חיפוש למאמר המכוון כלפי הקוראים, והקו הזה מוגדר ברמת העניין שהמאמר מייצר עבור הקורא, וברמת חוסר הסבלנות אשר נוצרת אצל הקורא עם קריאת המאמר. כך, מאמר אשר נכתב עבור מנועי חיפוש יהיה בלתי מעניין, ויצור אצל הקורא חוסר סבלנות, חוסר נוחות, וחוסר הזדהות עם כותב המאמר והמוצר שלו.
בשם קידוש רמת ההצלחה במנועי החיפוש, כותבים לא מעטים חוטאים בכתיבה המיועדת למנועי חיפוש, וכותבים אלה חוטאים לא רק לתנאי השימוש באתר מאמרים (ממנו הם נפסלים במהרה), אלא גם למטרה עבורה הם עובדים, ואני אסביר:
מאמר המכוון למנועי חיפוש משתמש במילות המפתח אליו הוא מכוון בסמיכות קרובה יותר מהסמיכות הטבעית, באוצר מלים דל לעומת השפה השיווקית העשירה הדרושה במאמר איכותי, והנו בדרך כלל קצר ולא מעניין עבור קוראים.
קורא הנתקל בניסוח בסגנון זה, ובעיקר בסמיכות מלים קרובה ובדלות אוצר מלים - מאבד את האמון שלו בכותב המאמר, וכמובן שחוסר אמון בכותב מונע מהקורא עניין במוצר.
זהו ספאם (זיבול) של תוכן, המשפיע לרעה על הקוראים באופן מיידי, ולו השפעה שלילית ארוכת טווח, ואין לטעמי צורך בניסוח יותר עדין למשפט זה. בעתיד הקרוב מאוד ידעו גם מנועי החיפוש לזהות דפוסי ניסוח קלוקלים אלו - ואז, מאמרים אשר נכתבו עבור מנועי חיפוש יפגעו גם במיקום זה.
אז... בפעם הבאה בה אתם כותבים מאמר, חשבו טוב על המטרות שלכם, על האסטרטגיה שלכם לטווח הרחוק, על הטכנולוגיה המשתפרת, ובעיקר על הקוראים!
רבים מהמאמרים מאושרים מיידית לפרסום, חלקם מובאים לשיקול צוות העורכים שלנו על מנת לבדוק תקינותם, וחלקם נפסלים מיידית. למה שעושה את ההבדל בין שלושת סוגי המאמרים (מאושרים, בספק ופסולים), אפשר לקרוא בשם "איכות התוכן", ואם קצת יותר מדקדקים, אפשר גם לאמר כי מאמרים אשר נפסלים מיידית לפרסום הנם מאמרים שנכתבו עבור מנועי חיפוש ולא עבור קוראים.
ישנו קו ברור מאוד שמבדיל בין מאמר אשר ייעודו הוא מנועי חיפוש למאמר המכוון כלפי הקוראים, והקו הזה מוגדר ברמת העניין שהמאמר מייצר עבור הקורא, וברמת חוסר הסבלנות אשר נוצרת אצל הקורא עם קריאת המאמר. כך, מאמר אשר נכתב עבור מנועי חיפוש יהיה בלתי מעניין, ויצור אצל הקורא חוסר סבלנות, חוסר נוחות, וחוסר הזדהות עם כותב המאמר והמוצר שלו.
בשם קידוש רמת ההצלחה במנועי החיפוש, כותבים לא מעטים חוטאים בכתיבה המיועדת למנועי חיפוש, וכותבים אלה חוטאים לא רק לתנאי השימוש באתר מאמרים (ממנו הם נפסלים במהרה), אלא גם למטרה עבורה הם עובדים, ואני אסביר:
מאמר המכוון למנועי חיפוש משתמש במילות המפתח אליו הוא מכוון בסמיכות קרובה יותר מהסמיכות הטבעית, באוצר מלים דל לעומת השפה השיווקית העשירה הדרושה במאמר איכותי, והנו בדרך כלל קצר ולא מעניין עבור קוראים.
קורא הנתקל בניסוח בסגנון זה, ובעיקר בסמיכות מלים קרובה ובדלות אוצר מלים - מאבד את האמון שלו בכותב המאמר, וכמובן שחוסר אמון בכותב מונע מהקורא עניין במוצר.
זהו ספאם (זיבול) של תוכן, המשפיע לרעה על הקוראים באופן מיידי, ולו השפעה שלילית ארוכת טווח, ואין לטעמי צורך בניסוח יותר עדין למשפט זה. בעתיד הקרוב מאוד ידעו גם מנועי החיפוש לזהות דפוסי ניסוח קלוקלים אלו - ואז, מאמרים אשר נכתבו עבור מנועי חיפוש יפגעו גם במיקום זה.
אז... בפעם הבאה בה אתם כותבים מאמר, חשבו טוב על המטרות שלכם, על האסטרטגיה שלכם לטווח הרחוק, על הטכנולוגיה המשתפרת, ובעיקר על הקוראים!
מיכל מורנו הנה מנהלת פרוייקטים בחברת מורנו'ס שיווק באינטרנט
ועורכת ראשית באתר מאמרים - הספרייה הגדולה בישראל להפצת מאמרים לשימוש חופשי ברשת האינטרנט
ועורכת ראשית באתר מאמרים - הספרייה הגדולה בישראל להפצת מאמרים לשימוש חופשי ברשת האינטרנט