טיפים לעבודת צוות
צוות- קבוצת אנשים בעלי מטרה משותפת ובה כולם עובדים להשגת אותם יעדים. עבודת צוות יכולה לשפר את היחידים שעובדים בו ויכולה לסייע לארגון בהשגת המטרות טוב יותר ומהר יותר מאשר כשעובד אחד מטפל בהן לבדו. טיפים לעבודת צוות
תקשורת טובה תאפשר הבנה ופעולה, תמנע אי הבנות, טעויות ופגיעה ברוח הצוות ובמוטיבציה האישית של חברי הצוות. חשוב ליישם מה שנקרא "הקשבה אקטיבית" בה מעביר המסר מוודא שהמסר התקבל ומקבל המסר מוודא שהוא הבין נכון. תקשורת טובה וקבלת החלטות משותפת משפרות את אמון העובדים בקבוצה, חבריה ומטרותיה, את רמת המוטיבציה להצלחה ואת איכות התרומה האישית של כל עובד בצוות.
להתלונן זה קל- להציע פתרון זה עוזר
כשמשהו לא בסדר בעסק, בצוות או בעבודה נסו להבין איפה הבעיה ונסו להעלות פתרונות אשר יסיעו לשנות את המצב. למנהל ולשאר חברי הצוות תמיד נעים יותר לשמוע הצעה מאשר לשמוע תלונה.
להשאיר את האגו בחוץ
בעבודת צוות כולם צריכים לקחת אחריות על הכול וכשמשהו לא בסדר כל אחד מחברי הצוות צריך לחשוב איך הוא יכול לסייע ל"חלץ את העגלה מהבוץ".
חוזקות הן כוח שאפשר לחלוק
כל אחד חזק במשהו, ואם כל חבר קבוצה יתרום את חוזקותיו לקבוצה הקבוצה תרוויח מכך פעמיים- גם כי היא מנצלת את מלוא משאביה וגם כי היא חוסכת זמן ומתייעלת כשכל אחד עושה את מה שהוא טוב בו מאשר מבזבז זמן ומאמץ על תחום בו הוא מתקשה.
כנות ופתיחות
עבודת צוות מצליחה כשכולם יודעים הכול ואין הפתעות בדמות סודות של חלק מחברי הצוות אשר מעכבות ביצוע פרויקט כיוון שגורלן להתגלות ברגע הלא נכון. ככל שהצוות יקדים לדעת על בעיות כך יוכל הצוות לטפל ולפתור את הבעיות האלה טוב יותר ומהר יותר ותוך מזעור הנזק לפרויקט כולו. סודות דינם להתגלות.
זה לא אישי
איש/ה לא נחמד/ה יכול/ה לעשות עבודה מצוינת ואיש/ה נחמד/ה יכול/ה לאכזב בביצוע. איש/ה נחמד/ה יכול/ה לטעות וצריך לוודא כי הטעות לא תחזור על עצמה, ולאיש/ה לא נחמד/ה עדיין מגיעה הכרה על עבודה טובה שבוצעה ושניהם חייבים להיאמר- גם בצוות אך בכלל עם עובדים פידבק מאפשר לעובד לכוונן את עבודתו למה שמצופה ממנו וכולם יצאו מכך מורווחים. חברי צוות חייבים להבין כי כל אחד הוא שונה ולתת מקום לשונות הזו לבטא את עצמה בתוך עבודת הצוות, כמובן כל עוד היא לטובת עבודת הצוות.
מנהל- תן לקבוצה להתנהל
קבוצה בה אנשים בקיאים מבצעים את תפקידם כראוי צריכה להתנהל במינימום התערבות מנהל. ברוב המקרים קבוצה אשר נבנתה טוב ואשר התקשורת בה טובה תדע לפתור בעיות בעבודה באופן טבעי בין חברי הקבוצה ולאפשר למנהל לשפר את הקבוצה ולא לבצע את המטלות (ואת פתרון הבעיות) במקום העובדים.
ציפיות ברורות
צריכה להיות מערכת ברורה של ציפיות מהקבוצה כמכלול ומכל חבר בקבוצה באופן אישי. הגבולות צריכים להיות ברורים, יחד עם זאת הם לא באים על חשבון עבודת צוות רק מונעים עבודה כפולה או מטלות אשר מתפספסות ואינן מבוצעות כנדרש. העובדים צריכים להבין את מבנה הקבוצה ואת הגדרות התפקיד בתוך הקבוצה. עובדים צריכים להבין איך עבודת הצוות מיתרגמת גם לאחריות אישית וגם לשיפור אישי והישגים אישיים.
קהלת פרק ד
טובים השנים, מן-האחד: אשר יש-להם שכר טוב, בעמלם.
י כי אם-יפלו, האחד יקים את-חברו; ואילו, האחד שיפול, ואין שני, להקימו.
יא גם אם-ישכבו שנים, וחם להם; ולאחד, איך יחם.
יב ואם-יתקפו, האחד--השנים, יעמדו נגדו; והחוט, המשלש, לא במהרה, ינתק.!
אפי להב, סמנכ"ל שיווק senzey.com סנזיי תוכנה לניהול עסק, תוכנה לניהול פרויקטים ומשימות, תוכנה לניהול עובדים, תוכנה לניהול זמן, ניהול משרד ויומן, ניהול כספים, crm, ושיווק. מהדורות לבתי תוכנה, סטודיו, בתי דפוס, אדריכלים, קבלנים, יזמים, גני ילדים, חוגים וסדנאות, קבוצות.