מיתוג אישי ומה שרואים כלפי חוץ?
רבים הדיונים סביב המיתוג האישי. בעידן הרשתי טריוויאלי לדבר על מיתוג אישי אל מול המתחרים. טום פיטרס אשר קבע את המונח במאמרו המפורסם כתב על הצורך להתבלט בסביבה רוויית מתחרים. הוא טוען כי האדם אינו צריך להשתנות או להשתפר אלא "לארוז את עצמו מחדש"... (ראו חומר מתוך ויקיפדיה בסוף המאמר)
ברמה האישית ואולי כי אני שייכת לדור שאקרא לו לצורך הדיון, "דור האמצע הרשתי". כלומר עדיין לא נולדנו והתחנכנו להוויה הרשתית אך יחד עם זאת אנו כבר חיים עמוק בתוכה. ולכן עדיין מתלבטת בין הצורך בהוכחות אמתיות, עמוקות ומבוססות לבין החשיבות ש"באריזה האישית". מתוך ניסיון עשיר מגלים כי "מצליחנים" לעיתים מתהדרים באריזה מושלמת... אך למעשה לאחר בדיקה לעומק רואים כי ההשקעה הכפייתית במיתוג האישי באינטרנט הפך לעיקר ומסתיר חוסר מקצועיות. בתפקידי ניהול שעברתי, התנסיתי לא פעם בבחירת בעלי מקצוע בסיוע חיפוש בגוגל. ולאחר בחירה "בממותג הראשי האישי"... התאכזבתי מאד. דבר שגרם לי לחזור ל"old days" ולפנות לחברים ומכרים לצורך המלצה אישית על איש מקצוע בלי לבדוק לגבי מיתוגו האישי בגוגל. וסביר להניח שלפחות מספר רב מאנשי המקצוע כלל לא הופיעו שם, אך ההמלצה האישית הוכיחה מקצועיות.
אם כן, כפי שקראתי לנו קודם, דור האמצע אולי כאן טמונה התשובה. להיות זהיר, לנסות גם וגם. ולראות את היתרונות בהוויה הזאת של חוסר כפייתיות לרשת מחד ומאידך הצורך בהתנהגות שכביכול "מיושנת".
הנה תמונה אשר ממכישה באופן נהדר את מה שהמאמר טוען. רואים שני ארנבים שכל אחד מהם מראה את הגזר אותו גידל אך ארנב אחד עומד ליד גזר קטנטן בתוך האדמה שמפארת אותו ערימת עלים ענקית מעל האדמה ואילו לארנב השני גזר ענקי בתוך האדמה אך רק מעט עלים מחוץ לאדמה. כלומר, מה שרואים מבחוץ (מחוץ לאדמה) אינו בהכרח מראה על התוצר שנמצא בתוך האדמה. ראו בקישור הבא את התמונה:
?http://cafe.themarker.com/post/2540941/
מתוך ויקיפדיה - מיתוג אישי הוא תהליך שבו האדם משווק כמותג, תהליך מסוג זה, שמפעיל האדם על עצמו, מיועד לקדמו בחייו העסקיים, המקצועיים וגם האישיים. יש המבצעים את המיתוג האישי בעצמם, ויש הנעזרים ביועצי תקשורת, יועצי תדמית, מאמנים אישיים ועוד. בהמשכו של התהליך האדם אמור להוות מותג שיעורר רגשות וערכים מוגדרים אצל אנשים אחרים. אנשים כלפיהם מופנה המיתוג יכולים להיות לקוחות ומעסיקים פוטנציאליים, בן זוג עתידי, קולגות, מתחרים, אויבים, וגם סביבתו הרגילה של האדם.
איש השיווק האמריקאי טום פיטרס טבע את המונח "מיתוג אישי" במאמר The Brand Called You, שפרסם בשנת 1997. הוא קבע כי מיתוג אישי אינו מתבסס על שיפור עצמי, אלא על "אריזה מחדש" או "מיצוב מחדש". כלומר, המיתוג לא נועד לשפר את האדם, אלא רק את האופן בו רואים אותו אחרים.
בעוד תהליך מיתוג של חברות ומוצרים חותר ל"האנשה" של מושא המותג כדי לעורר חיבור רגשי למוצר או לחברה, מיתוג אישי נועד לתת תוקף לאיכויות של האדם הממותג. המיתוג האישי הוא תהליך טבעי הנוצר עקב הצורך להתבלט בסביבה רווית מתחרים.
קרן איילי - בעלת ניסיון עשיר במגוון תחומים: חברתיים, סביבתיים, תקשורת, עסקים וקהילה, ניהול פרויקטים והדרכה. כמו כן, עסקה בעבר במגוון תפקידי ניהול בתחום החינוך הפורמלי והבלתי- פורמלי.