דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המערכת למהירויות גבוהות במנועים לרכב 

מאת    [ 09/03/2012 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 2058 פעמים ]

המערכת למהירויות גבוהות פועלת בתחום מסוים, המשותף גם למהירויות הנמוכות. תחום זה נקרא "תחום החפיפה". כאשר משנק הדלק סגור כמעט לחלוטין, הלחץ אחרי המשנק הוא נמוך ומהירות האוויר בצינור ונטורי נמוכה גם היא. בתנאים אלה פועלת המערכת למהירויות נמוכות. כאשר משנק?הדלק נפתח, עולה הלחץ אחרי עליית המשנק וכן עולה מהירות?האוויר בצינור ונטורי. דבר זה גורם לכך, שהמערכת למהירויות נמוכות מפסיקה לפעול, והמערכת למהירויות גבוהות מתחילה בפעולה.

א. המערכת למהירויות במנועים לרכב גבוהות מווסתת את התערובת בעת שזרימת האוויר מהירה כשמשנק הדלק פתוח למחצה, וביחד עם נחיר הכוח, המערכת מווסתת את התערובת כאשר המשנק פתוח לגמרי. במערכת זו נדחף האוויר דרך צוואר הקרבוראטור על?ידי הפרשי הלחץ בין האטמוספרה ובין הצילינדר בזמן מהלך?היניקה. כאשר האוויר מתקרב לצינור ונטורי, מהירותו גדלה ולחצו קטן. בעקבות זאת זורם הדלק מתא המצוף  של הקרבוראטור אל זרם האוויר. הלחץ מעל צינור?ונטורי שווה ללחץ שבתא המצוף, כי שניהם שווים ללחץ האטמוספרי. כאמור, קטן הלחץ בצינור ונטורי מהלחץ האטמוספירי. אם הלחץ בתא המצוף יהיה גדול מהלחץ בצינור ונטורי, יזרום דלק מתא המצוף, ויתערבב באוויר הזורם דרך צינור ונטורי. הדלק זורם דרך נקב מעובד, הנקרא "נחיר למהירויות גבוהות". נחיר זה מאפשר לכמות מסוימת של דלק לעבור אל זרם האוויר — לכל הפרש לחצים בין תא המצוף ובין צינור ונטורי. הדלק נכנס אל זרם האוויר דרך פתח היציאה, בו יש מספר פתחים לכניסת האוויר. הפתחים מסייעים לריסוס הדלק, שומרים על יחם קבוע בין האוויר ובין הדלק ומונעים את דליפת הדלק (חוק הכלים השלובים).

כמות האוויר, העוברת דרך צינור ונטורי, מווסתת על ידי משנק הדלק הנמצא אחרי צינור ונטורי. משנק הדלק הזה מחובר באמצעות מערכת מנופים והנהג מפעיל אותו ברגלו או בידו. כששסתום משנק האוויר פתוח, עובר יותר אוויר בצינור ונטורי ונוסף יותר דלק ואוויר. כתוצאה מההבדל בתכונות הפיסיקליות של האוויר והדלק בתוך מנועים לרכב,תהיה התערובת שמנה יותר ככל שמהירות האוויר תגדל- אם אין פתחי אוויר מתאימים השומרים על היחס הנכון בין האוויר והדלק.

ב. מערכת החסכן בתוך מנועים לרכב: כאמור, היחס הטוב ביותר בין הדלק והאוויר הוא 12—13 ל?1. הנחיר למהירויות גבוהות ופתחי האוויר הנוספים במעבר הדלק בתוך מנועים לרכב, מאפשרים לכמות מספקת של דלק להיכנס לצוואר הקרבורטור, ועל ידי כך נשמר היחס של 15 ל?1. לכן הנחיר צריך להוסיף יותר דלק לתערובת, כאשר זקוקים להספק מכסימלי. יש שתי שיטות כדי לעשות את התערובת שמנה יותר. בכל הקרבוראטורים יש אחת משתי השיטות הללו. השיטות מבוססות במישרין או בעקיפין על כך, שבאיזו מידה פתוח המשנק.

קבוצת מנועי זהב בע"מ יבוא מכירה והרכבת מנועים לרכב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב