דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


CRM- ניהול קשרי לקוחות 

מאת    [ 12/03/2012 ]

מילים במאמר: 728   [ נצפה 2402 פעמים ]

CRM - התפיסות והאסטרטגיות לפיהן ארגון מנהל את מערכת היחסים שלו עם הלקוחות שלו.

תהליך ניהול הקשר עם הלקוח מאפשר לארגון להבין את צרכי הלקוח ולהתנהג טוב יותר בקשר עמו. הוא מציג שלבים בדוקים באינטראקציה בין הארגון ללקוח ומעמיקה את מערכת היחסים בין הארגון ללקוח. התהליך מסייע בשילוב מידע על הלקוחות, יעילות השיווק, היענות לקוחות פוטנציאליים, וכיווני שוק, ומאפשר להסיק מסקנות על התנהגות הלקוחות ועלות שימור הלקוחות, במטרה לצמצם עלויות ולהגדיל רווחיות באמצעות העצמת נאמנות הלקוחות.


כולל:·    בכל השלבים בקשר עם הלקוח: אנשי המכירות, השירות והשיווק    

  • מידע על השוק ולקוחות פוטנציאליים
  • מידע על הלקוחות הקיימים, הספקים והשותפים
  • מידע ארגוני פנימי

טיפים להצלחה בניהול לקוחות:

  1. היפגשו בקביעות
    עם העובדים, הספקים והשותפים העסקיים בכדי להבטיח שכולם יודעים מהי תכנית הפעולה לכל השלבים בהם באים במגע עם הלקוח
  2. היעזרו בתוכנת מחשב מתאימה
    כל המידע הארגוני צריך להישמר כדי שאפשר יהיה להיעזר בו בעתיד להענקת שירות טוב ללקוח ומאידך כדי שהארגון יוכל ללמוד, להשתפר ולהתפתח.
  3. את המידע הנאגר יש לבדוק ולנתח
    האם המאמצים באיתור וגיוס לקוחות מצליחים, האם לקוח חד פעמי חוזר לרכישות חוזרות, האם שביעות הרצון של הלקוח גבוהה כך שהוא יחוש מחויב לארגון, לשירות או למוצר וכן הלאה.
  4. תגובה למידע
    כל שלב בניתוח המידע מאפשר הסקת מסקנות, הפקת לקחים ושיפור רווחיות הארגון באמצעות צמצום הוצאות לא יעילות והתמקדות במה שכן מביא תמורה הולמת. הרעיון הוא לא רק לעודד לקוחות מרוצים אלא לתת מענה ממוקד ללקוחות שאינם מרוצים, לבדוק את המקור לחוסר שביעות רצונם, כיצד טופל. האם הבעיה נפתרה והאם המקרה שלהם הוא כזה אשר מצריך שינוי מדיניות ארגונית כדי שלא יחזור על עצמו עם לקוחות אחרים.
  5. החלטה על שקיפות
    רמת השקיפות הארגונית צריכה להיות החלטה מודעת וברורה אשר פרטיה ברורים לכל עובדי הארגון- בכדי שיהיה להם ברור באיזה אופן לתקשר עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים, ומתי להעביר את המשך הטיפול לידי גורם בכיר מהם.
  6. משוב לקוחות
    עודדו את הלקוחות שלכם לספר לכם על מחשבותיהם, הרגשותיהם ושאיפותיהם באינטראקציה מול הארגון ועובדיו. מידע כזה אשר מתווסף למידע שאתם אוספים יכול לתת תמונה שלימה יותר ולהשלים פרטים חסרים.
  7. לא רק מכירה
    זה נכון שכל אינטראקציה עם הלקוח היא הזדמנות למכור לו מוצרים נוספים, שירותים משלימים וכו' אבל אסור לשכוח כי זו הזדמנות לפתור ללקוח את בעיותיו, להגביר את שביעות רצונו ולרתום את נאמנותו לארגון כך שתהיינה לכם בעתיד הזדמנויות רבות נוספות למכור לו ולמקסם את ההכנסות ממנו. לקוח מרוצה הוא לקוח אשר יספר עליכם לאחרים ועשוי בכך לעשות לכם שירות לא פחות טוב חזרה, כך שלפעמים הסבלנות משתלמת.
  8. גישות שונות
    אין גישה אחת נכונה וגם גישה שהצליחה לאורך תקופה עשויה לדרוש התאמה לתקופה, לקוח וכו'. הקפידו לעדכן שיטות ולחדש בגישות אותם אתם מיישמים בטיפול בלקוח (איסוף המידע, ניתוח המידע וישום השיטה במפגש עם הלקוח). לדוגמא המחאה החברתית של קיץ 2011 שינתה את הדרך בה הציבור דורש כי הארגונים יתקשרו עמו כמו שהמדיה החברתית שינתה את הדרך בה לקוח מחפש אינטראקציה עם העסק- ברשתות חברתיות המענה חייב להיות אישי, מהיר ומדויק. הקפידו להתעדכן בטכנולוגיות ובדרכי התקשורת החדשות עם לקוחות אך גם איך משתמשים בהן נכון בכדי שהתוצאה הסופית תהיה יעילה ולטובתכם.

אפי להב, סמנכ"ל שיווק senzey.com סנזיי הינה תוכנה לניהול עסק, תוכנה לניהול פרויקטים, תוכנה לניהול משימות, תוכנה לניהול עובדים, תוכנה לניהול זמן, תוכנת ניהול משרד ויומן, ניהול כספים, ניהול לקוחות ושיווק. מהדורות המותאמות לבתי תוכנה, בתי סטודיו, בתי דפוס, משרדי אדריכלים, קבלנים, יזמים, גני ילדים, חוגים וסדנאות, קבוצות ועוד 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב