האם הציון שקיבלתם בקורס הינו סופי ולא ניתן כלל לשינוי?
סטודנטים רבים מתאבלים בסוף כל סמסטר על הציונים שלהם. זה יכול להיות קורס שבאופן בלתי מסבר נכשלתם בו ואתם רואים את האפשרות היחידה שעומדת בפניכם – לחזור על הקורס פעם שנייה ונחרדים מגודל האימה. אפשרות שנייה הינה שקיבלתם ציון עובר, אך הוא כלל לא מספק אתכם וגם מוריד את הממוצע הכללי. ישנם סטודנטים שגם במקרה כזה מוכנים לעבור את הקורס בפעם השנייה, רק בכדי לקבל ציון טוב יותר.
אבל יש דרך אחרת שרבים מעדיפים להימנע ממנה: ערעורים אקדמיים. זהו נוהל הקיים בכל מוסד אקדמי, אך לא רבים משתמשים בו (לשמחת הצוות האקדמי החוסך לעצמו ניירת ועבודה משרדית), אך מדובר באפשרות אמיתית לשפר את הציון שלכם או לקבל ציון עובר. כל מה שצריך לדעת לשם כך זה : איך מערערים על ציון?
כיצד תערערו על ציון בצורה נכונה?
בדרך כלל, לכל מוסד אקדמי יש נהלים מעט שונים בנוגע להגשת ערעורים על ציונים. אך הרעיון הכללי דומה ולכל ערעור צריך להתכונן בצורה מאוד זהירה. אחד הגורמים החשובים ביותר בתהליך הגשת ערעור על ציון זה סידור של כל המידע הרלוונטי, חשוב שהכול יהיה מאורגן וברור למרצה, בכדי שהוא לא יצטרך לחפש את המידע הרלוונטי לאורך הערעור שלכם. שקיפות וברירות תעלה בצורה משמעותית את הסיכויים שלכם להצלחה.
פרט חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון כאשר מכינים ערעור על ציון, זה להיות מאוד מדויקים. השלב של המבחן עם שאלות פתוחות שיש לכתוב כמה שיותר – לא כאן. צריך כמה שפחות מידע לא רלוונטי, הכול נקודתי וברור. בנוסף, מומלץ שלא להיסחף לרגשנויות ולא לנסות לדבר לליבו או לעורר את רחמיו של המרצה. את השיפור בציון יש להשיג בצורה אקדמית לגמרי.
התוצאות האפשריות של ערעור על ציון בסיוע השירות לערעורים אקדמיים
אם כל זה נראה לכם כמשימה בלתי אפשרית ואתם מראש מתכוננים לקחת שוב את אותו הקורס שנה הבאה – תחשבו שוב. כיום, בעזרת שירות עזרה וייעוץ בהגשת ערעורים אקדמיים ניתן להשיג שיפורים ניכרים בציון, להפוך ציון נכשל לציון עובר. כך תוכלו לוודא שעשיתם את כל מה שביכולתכם על מנת להימנע מהצורך לעשות את הקורס בפעם השנייה. שירות ערעורים אקדמיים מקבל ומייעץ לגבי ערעורים אקדמיים בכל תחום ועם התאמה של מומחה מוסמך שיתאים לטפל במקרה שלכם.
גיל סרברניק
office@gota.co.il
GOTA
קידום אורגני | קידום ממומן | כתיבת תוכן לאתרים | קופירייטינג