ויקרא תשע"ב
"אם מן העוף עולה קרבנו לה'".
אומרת התורה "אדם כי יקריב מכם קרבן לה' ".קרבן עולה לה',מביאים מן הבהמה הבקר או הצאן.קרבן עולה, כמשמעו מועלה כולו, כליל על המזבח.אומרת התורה "ואם מן העוף עולה קרבנו לה' ", גם במקרה של קרבן העוף, מדגישה התורה שיש להעלות את כל האברים של העוף כולל את נוצתה, רש"י במקום אומר, הלא בהיקרב הכנפיים והנוצות, כל אדם המריח שריפת הכנפיים, קצה נפשו, אם כן מדוע התורה מצווה להקריב גם את הכנפיים והנוצות אשר ריח שרפתם, רע - או' רש"י כדי שיהא המזבח מהודר בקרבנו של העני.
ידוע חיבתו ודאגתו של הקב"ה לעני, לצרכיו, למצוקותיו.ידוע תאוותו של הקב"ה לתפילת העני, בחינת תפילה לעני כי יעטוף ולפני ה' ישפוך שיחו, חז"ל בדבריהם הדגישו, בבוא האדם לפני הקב"ה צריך שיהיה כעני.אדם הבא כעני לפני בוראו, מורה שיודע הוא את אפסיותו מול מלך מלכי המלכים.המכיר באפסיותו זו, הקב"ה שומר ודואג לו, שכן אדם זה מורה שאין לו על מי לסמוך אלא על אבינו שבשמים.
"ואם מן העוף עולה קרבנו לה' , בהיות הקרבן, קרבנו של עני, לה'.מצווה התורה להעלותו כליל, הקב"ה רוצה את כולו, למרות הנראה בעיני אדם כקל ערך, יתרה מזו כביזיון, שכן ריחה רע עד למאוד.הקב"ה חפץ בקרבן זה שכן מביא האדם את אשר יש לו, המעט שיש לו, בקרבן מעט זה חפץ ה' בכולו, כולל הנוצות. רחמנא ליבא בעי.
מזבח אשר אין באמתחתו גם קרבן של עני, הינו מזבח החסר בהדרו, קרבנו של העני, הוא המהדרו.שולחנו של אדם בחינתו הינו, בחינת מזבח.הידורו של מזבח זה הינו בהבאת העני אליו, הבאת הנצרך, הבאת אשר אין לו.שולחן אשר יש עני הסמוך אליו הריהו
מזבח מהודר, זהו מזבח בו חפץ מלך מלכי המלכים, מלך אשר הכל שלו.
עני, אשר מוסר נפשו ומביא את המעט אשר יש לו, למרות היותו מעט בכמות, רב הוא באיכות שכן את נפשו הוא מביא.
מלמדת אותנו התורה, רחמנא ליבא בעי, הקב"ה מבקש את ליבו של האדם, את השתדלותו.שומה גם עלינו ללמוד מדרכיו של הקב"ה, לקרב את אשר קשה להם, קשה בידם.מצווים אנו, לדעת להכיר ולהעריך את ההשתדלות של אשר קשה בידו.לקרבו ולחזק
ידיו, בבחינת ידיו רב לו ופעל ידיו תרצה.בקרבנו את העני נהפכים אנו כעניים.בהיותינו עניים גם אשר אינו מהודר בנו, גם אשר ריחו רע, כל עוד כוונת ליבנו לגדל שמו ית' בעולם הרינו מהודרים ורצויים לפניו.זהו פסח, כל דכפין ייתיה ויפסח.
יותר משבעל הבית עושה עם העני, עושה העני עם בעל הבית.
שבת שלום
דויד לקס אמת
דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251