מחקרים רבים מראים שתיירים גאים מוציאים יותר כסף, מטיילים יותר בעולם ומעדיפים בילויים באתרי נופש המציעים אטרקציות קהילתיות. אתרי נופש שבחרו לפנות במישרין לגייז - הרוויחו יותר. חברות התיירות הגדולות מנצלות את הפוטנציאל הכלכלי של התיירות הגאה (הידוע גם בשם כסף ורוד) והחלו עם מסעות פרסום לתיירים הלהט"בים ולקהילה הגאה. בשנת 2000, Tourism Intelligence International (מודיעין התיירות הבינלאומי) פרסם דו"ח הקובע כי 10% מהתיירים הבינלאומיים היו הומואים או לסביות מתוך בדיקה של 70 מיליון טיסות נכנסות ברחבי העולם. פלח שוק זה צפוי לגדול כתוצאה מתהליך של קבלה הולכת וגדלה של להט"בים ושינוי העמדות כלפי מיניות.
ביריד התיירות הבינלאומי הגדול בעולם, שנערך בחודש שעבר בברלין, הציגו עשרות מדינות את המגמות והמוצרים החדשים בשוק התיירות הגאה. בנוסף לאגודת התיירות הגאה הבינלאומית (IGLTA), אשר צבעי הקשת שלה צובעים את רוב הביתן, הצטרפו השנה עוד מציגים חדשים רבים בתערוכה. בפעם הראשונה השנה, משרד התיירות הברזילאי מיוצג בביתן, כמו גם עם מדריך הנסיעות המפורסם Dertour, אשר ב ITB בברלין מוצגת המהדורה הראשונה של קטלוג הנסיעות הגאה שלו. כמו כן, מציגים מיוון, מקסיקו, פורטוגל ופולין יחגגו גם הם את הבכורה הגאה שלהם השנה.
אחת מגולות הכותרת של הביתן יהיה ביתן מעוצב ואופנתי בשם- "וינה קפה גיי", שם יוכלו המבקרים המקצועיים והציבור ליהנות מאווירה ידידותית וקפה וינאי בחינם. יתר על כן, בשבת מתוכננת הופעת טנגו קווירית צבעונית בדוכן הארגנטיני הגאה, שצפויה תמשוך תשומת לב רבה. ביום שישי מתוכנן דיון פאנל תחת הכותרת "מגמות שינוי ביעדי התיירות הגאה", שיעסוק בהשפעות התרבותית, החברתית והכלכליות של התיירות הגאה על יעדי תיירות שונים בעולם.
ענף התיירות העולמי גילה כבר מזמן את הפוטנציאל הרב הטמון בשוק התיירות הגאה, שהולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות. מחקרים רבים הוכיחו שהתיירים ההומואים והלסביות הם תיירים בליינים ממעמד סוציואקונומי גבוהה, שמוציאים הרבה כסף בנסיעות. ולכן ערים רבות משקיעות בקמפיינים הפונים ישירות לגייז. המגמה הגיעה גם לישראל ולעיריית ת"א שממצבת את עצמה כאחת מבירות הגייז העולמיות. תל-אביב אף זכתה לאחרונה בתואר- "היעד הטוב בעולם לתייר הגאה", בסקר שערכה חברת התעופה "אמריקן איירליינס".
ההתמקדות של ITB ברלין השנה במגזר הגאה, מהווה המשך לסמינרים בתחום שעורך ITB מדי שנה. ITB ברלין מציע סמינרים אטרקטיביים על אסטרטגיות לפיתוח ושיווק תיירות גאה מגוונת. הסמינרים מיועדים ללקוחות ממוקדים מפעילי תיירות, אתרים, בתי מלון וחברות תעופה שיכולים לנצל את המומחיות של הרשתות הבינלאומיות של ITB ברלין וללמוד כיצד להשתלב היטב בשוק זה, שצומח בקצב גבוהה מדי שנה.
למאמרים נוספים בנושא מגמות בתייחות העולמית וחדשות תיירות הכנסו לאתר IAS.