אז מהו בעצם לוגו? ובכן, לוגו הוא רעיון עיצובי – סמל גרפי אשר מטרתו היא לייצג תוכנה מסוימת, לפרסם שירות או התמחות של חברה, מוצר או לחילופין אתר. לוגו מהווה סוג של מראה תדמיתי עבור לקוחות פוטנציאלים שרואים אותו. המטרה המרכזית של כל לוגו באשר הוא היא לגרום לאנשים לשייך את הלוגו שמולם (הסימן הגרפי), להצליח לחבב את הלוגו ולהאמין שהוא מבטא חשיבה.
בדיוק בשל כך, עיצוב לוגו הוא גורם מכריע למיתוגה של החברה. כמו כן, לוגו, מעבר להיותו אסתטי, מוכרח להיות משהו קליט. הלוגו "הנצחי" הוא לוגו שגם אם מוצרי החברה משתנים, בעלי החברה מתחלפים, עדיין לא משנים אותו.
העבר של הלוגו.
רעיון שהינו רעיון עיצובי ללוגו בין אם מדובר על רעיון עיצובי לעסק או לחברה החל עם עליית של הפרסום במדיות השונות כבר בשנות ה-60. מעבר לכך, ניתן למצוא אזכור לעיצובי ללוגו עוד בתקופת הפרעונים כשהיה נהוג להשתמש בחותם על לבנים וזה בכדי לסמן בעצם אזורים שמיועדים לבנייה. כמו כן, ניתן למצוא גם אזכור ללוגים בתקופת הרומאים שאצלם טכניקת העיצוב הייתה באה לידי ביטוי בסימון הלבנים לשם מקום מוצאם, יעדי סוף וכדומה.
עיצוב לוגו – כל מה שרציתם לדעת.
חשוב להבין שאין דרך אחת שדרכה ניתן לעצב לוגו. תהליך יצירה של עיצוב לוגו הוא כמו אומנות – בעל שפע של דרכים ומסלולים. עיצוב לוגו נעשה באמצעות יצירתיות של המעצב יחד עם ההבנה של מטרת הלוגו. כמו כן, חשוב להבין שמעבר ליצירתיות מעצב הלוגו חייב להבין את העולם העסקי יחד עם העולם הפסיכולוגי שעומד מאחורי הלוגואים אצל החברה/העסק בפרט ובעולם הפרסום בכלל.
לוגו חייב להתאים לכל סוגי המדיות השונות אשר קיימות, כמו לדוגמא: באנרים ברחבי רשת האינטרנט, כרטיסי ביקור, שלטי חוצות, פוסטרים וכדומה. עיצוב של לוגו מוכרח להיעשות באופן שיהיה קל לזכור אותו, באופן נקי ולא מסובך. חשוב להבין שכל צבע שיש בלוגו מעורר בנו קונוטציות אחרות ולכן יש להתאים את צבע הקונספט הכללי.
אם לדוגמא בוחר המעצב הגרפי שעוסק בעיצוב הלוגו להשתמש בצבע אדום, הוא בעצם בוחר להשתמש בצבע אשר מסמל חום, אש ותשוקה. צורתה של הלוגו צריכה להיות לא מסובכת אלא פשוטה, כך שיהיה קל לזכור וכן גם להבין את הלוגו. זכרו – יש לבחור מעצב גרפי שמבין בעיצוב שיווקי. יש לבחור את המעצב הגרפי רק לאחר שבדקתם תיק עבודות שלו והתרשמתם מעבדותיו וממחירו.