שערים חשמליים נפוצים היום במתחמים ציבוריים , בחניונים , בכניסה למוסדות ממשלתיים וגם בלא מעט
כניסות לחניה או חצר של בתים פרטיים . הם נועדו לווסת את תנועת הנכנסים והיוצאים ולשמור על אבטחת
המקומות השונים מפני גורמים לא רצויים .
גם ברמת הבית הפרטי , יכולים היום רוב בעלי הבתים להרשות לעצמם שערים חשמליים בכניסה לחניה
הפרטית . שערים חשמליים מיטיבים , כאמור , את אבטחת הבית וגם חוסכים לנו את הצורך לצאת מהרכב
כל פעם כדי לפתוח או לסגור את השער באופן ידני . בלחיצה פשוטה על כפתור השלט שברכב ולפעמים
ללא שלט , באמצעות חיישן המזהה את הרכב אוטומטית , השער נפתח ומאפשר לנו כניסה נוחה ובטוחה .
לשערים חשמליים כמו סוגות עיקריות : שער או חסום מתרומם , הוא הותיק שבחבורה . היתרון העיקרי
שלו הוא מהירות הפתיחה והסגירה . בשנים האחרונות נפוצים מאוד גם שערים אחרים , שמעניקים אבטחה
רצינית יותר . שער כנף הוא שער חשמלי הנפתח כמו דלת בבית . הם מבוססים על בוכנה המגיבה
לאות חשמלי בעת פתיחה או סגירה . שערים חשמליים נפוצים נוספים הם השער הנגרר והשער הצף .
השער הנגרר מבוסס על גלגלים הנעים בתוך מסילה על הקרקע כשהשער נפתח ונסגר . שער צף לא
נזקק למגע ברצפה אלא נתמך במערכת גלגים כבדה הפועלת בתוך התקן באחד מצדדיו .
סוגי מחסומים:
חסום זרוע
מחסום זרוע הוא מחסום חשמלי קל ומהיר לפתיחה , המבוסס בדרך כלל על זרוע אלומיניום , אבל אסור להתבלבל מהקלות היחסית שלו – הנזק לרכב שנפגע ממנו בגלל תזמון לא נכון של הורדת המחסום יכול להיות גדול ולסכן אנשים , לכן חובה לצייד את המחסום בגלאים וחיישנים שימנעו תאונות .
מחסום חשמלי צף
מחסום חשמלי צף או מחסום חשמלי נגרר הם מחסומים חזקים וכבדים יותר . החסרון שלהם הוא זמן הפתיחה הממושך , אבל רמת האבטחה שהם מסוגלים לתת היא גבוהה הרבה יותר ובמקומות שבהם אין תנועה מאוד עמוסה של רכבים ואין שומר בשער שיתפעל את המערכת , מדובר בפתרון מומלץ . בין היתר תמצאו מחסומים מהסוג הזה בשערי הכניסה לישובים רבים בארץ .
מחסומי ביטחון
מחסומים חשמליים ביטחוניים מתאימים למוסדות ומבנים שיש להם צרכי אבטחה מיוחדים או איום על ידי גורמים עויינים . ברוב המקרים מדובר במערכת הידראולית תת קרקעית המעלה על פני השטח עמודים או מחסום קוצים מתכתי שבולמים רכב פורץ או מפוצצים את צמיגיו בשעת איום ביטחוני .