בין יתר היתרונות של רהיטים עתיקים ניתן למנות את הפרזולים המעניקים לכל פריט את האישיות המיוחדת לו. הדברים בולטים מאוד כאשר מדובר ברהיטים עתיקים מאסיה.
בניגוד לרהיטים עתיקים באירופה אשר השתנו מאוד במהלך התקופות, מתאפיינים רהיטים עתיקים מאסיה במסורת ובהמשכיות המשתרעות על מאות בשנים. בארצות אסיה השונות התפתחו הרהיטים העתיקים במסורות נפרדות - רהיטים עתיקים מטיבט שונים מאוד מרהיטים עתיקים מונגוליים וכן הלאה. גם בסין הענקית עצמה, התפתחו רהיטים עתיקים, העשויים מעץ מלא, אחרת בכל מחוז ואזור גיאוגרפי ואולם שידה מעוצבת מלפני 80 שנה יכולה להראות דומה בכל לשידה מעוצבת שנעשתה לפני מאה ואפילו מאתיים שנה כאשר נעשתה באותו אזור. הדבר כך גם בפרזולים, שהיו חלק חשוב בקישוט ובגימור של כל רהיט עתיק. בכל אזור ובכל מדינה באסיה, התפתחה מסורת ייחודית של פרזולים. מבחינה זו, הובילה סין בעושר ורבגוניות של פרזולים ברהיטים מעץ מלא.
כאשר מדובר בפרזולים ברהיטים העתיקים בסין, בולטת העובדה שמרבית הידיות ופרזול המנעולים התבססו על צורת העיגול, בחירה זו אינה סתמית ומטעמי יופי אלא מכוונת להעצמה וברכה כשם שכל פרטי הקישוט ברהיטים עתיקים כוונו למטרה זו. מדוע נבחר דווקא העיגול? מכל הסמלים אשר שימשו ומשמשים את עולמנו הרוחני, העיגול הוא בעל עוצמה ומשמעות בכל התרבויות ובמיוחד בתרבויות אסיה. העיגול, המעגל, מסמל – שלמות רוחנית, אחדות היקום, איזון. העיגול מכיל הכול וכולם שווים ביחס אליו כמו כן הוא מסמל אהבה אינסופית וכוח נשי. כדרך כל הסמלים הרוחניים, התפתחה הפרדה בין המשמעויות העמוקות, הרוחניות והדתיות של המעגל ובין תכונותיו היומיומיות אשר תורגמו לתכונות כ-הגנה, מזל וברכה של פיריון במשמעות של לידת בנים רבים ובריאים. ברור שכל בית זקוק לברכות אלו... וכך נטמע סמל העיגול בצורה דומיננטית בעיצוב של פרזולים ברהיטים עתיקים מסין וזהו מאפיין בולט שכולנו מכירים ומזהים מיד.
פרזולי עיגולים נעשו במגוון רחב – מברזל, פליז ונחושת ובמבחר של גדלים וגימורים החל מידית חלולה על בסיס עגול וחלק ועד עיגולים חרוטים בשפע דוגמאות ובגדלים בולטים. הפרזולים היו בדרך כלל ידיות הרהיטים העתיקים אך חוץ מסמלי עיגול ניתנה הבלטה ברהיטים מעץ מלא לצירים בגדלים וריקועים שונים עם סיומת מגולפת בצורות שונות של עלים ופרחים וכן לתוספות כשרשרות וריקועים על פינות הרהיט - כולן תוספות של מתכות שונות וכולן כמובן עבודת יד של אומנים.
וכאמור בכל אזור היה גיוון מסוים בצורת פיזור הפרזולים על רהיטים עתיקים ובחומרים בהם השתמשו. בקוריאה למשל, נעשו רהיטים עתיקים - שידות וארגזים מעוצבים אשר כל משטחי הרהיט כוסו בפרזולים דקים אשר נחתכו בצורות שונות – עיגולים, ציפורים ועוד סמלים וצורות גיאומטריות, ופרזולים אלו היו עיקר העיצוב והקישוט של רהיטים עתיקים אלו.
במונגוליה היו הפרזולים מינימליים- בדרך כלל טבעות קטנות כידית ויתר קישוט הרהיטים העתיקים היו ציורי דמויות. בהודו קושטו הרהיטים העתיקים בפרזולים בולטים בפינות ולפעמים במסמרי ברזל בולטים על משטחים שונים ובסין כאמור בעיקר ידיות וכיסוי למנעולים בעלי איפיון עגול.
הודות לרבגוניות ועושר אלו של פרזולים - אנו נהנים כיום מאוצר של רהיטים עתיקים מאסיה להם מראה מגוון ויפהפה, ואף משמעות סמלית מרתקת אותה נשאף לשלב בעיצוב סביבתנו.