המשכו של המאמר הראשון בנושא 'טיפים לכתיבה שיווקית באתר אינטרנט' הגיע, לרווחתכם:
שמרו על דפים קצרים וענייניים:
אתר אינטרנט הוא לא מקום טוב לכתיבת רומנים רומנטיים. דפים ארוכים מדי עושים צרבת לקוראים חסרי סבלנות, ורובם 'צרבתיים'. אין מה לעשות, זו המציאות – רובנו לא נכנסים לאינטרנט בכדי לקרוא את 'מלחמה ושלום'. על כן הקפידו על תוכן שלא עולה על 500 מילים בכל עמוד. אם אתם רוצים לכתוב מאמרים שלמים, זה כבר סיפור אחר, אבל אז הקפידו לכתוב את המאמר בפסקאות קצרות וצרו תתי נושאים שהם למעשה לינק פנימי לקריאה מורחבת בדף נוסף או באותו דף.
שימו את הפוקוס על הקוראים שלכם ולא על מנועי החיפוש:
כתיבה בשיטת SEO (Search Engine Optimization) היא אמנם חשובה כדי להגיע ליותר קוראים, אבל אם הכתיבה מכוונת רק כלפי מנועי החיפוש, תאבדו במהירות את הקוראים שהגיעו לאתר. כשאתם כותבים ביטוי או מילת מפתח בכדי שהרובוט של גוגל יזהה את האתר שלכם כרלוונטי לנושא, הקפידו להשתמש בביטוי שאתם חפצים בו בתוך משפט ברור, תוך שמירה על שפה תקינה. הכל כדי שהדברים יהיו ברורים גם לקוראים. אם חזרתם פעמים רבות מדי במשפט על מילת מפתח ולו רק בשביל גוגל, אתם מאבדים קוראים שהם בני אדם – לא רובוטים. זו הסיבה שכתיבה בשיטת SEO היא 'אמנות השילוב' וכדאי מאוד שמי שיבצע אותה יבין את רזיה של הכתיבה הטובה.
בקשו משוב מן הקוראים שלכם:
האינטרנט הוא עולם אינטראקטיבי והכתיבה שלכם צריכה לשקף את זה. בקשה למשוב באמצעות קישורים או טפסים כלשהם, היא דרך טובה להראות שאתם מכירים בכך שאתם כותבים עבור אנשים שגולשים באינטרנט. אם אתם כוללים משוב במאמר המופיע בעמוד האינטרנט שלכם, הוא הופך לדינמי והקוראים יעריכו את זה.
השתמשו בתמונות כדי להעמיק את המסר הפרסומי:
תמונות ואימג'ים שונים יכולים להיות מפתים למדי כשהם מפוזרים במידה בין הדפים המקוונים. השתמשו בתמונות להרחיב ולהעמיק את הטקסט, ולא רק כדי לקשט אותו. זכרו, האינטרנט הוא מדיום ויזואלי בעיקר, ותמונות או צילומים אינם זרים לו.
השורה התחתונה היא שאין ליישם כללים אלה בעיוורון. את כל הכללים הללו ניתן לשבור ולהתאים לאתר שלכם תוך שמירה על העקרונות שהופיעו במאמר הראשון והנוכחי. דעו את הקהל שלכם ואז תוכלו לדעת למה אתם שוברים את הכללים. אל תעשו זאת לפני שתבינו למי אתם כותבים. זכרו – אם 'תבלו' במהלך הכתיבה לאתר האינטרנט שלכם, קהל הקוראים שלכם ייהנה אתכם... וכשהלקוח נהנה, הארנק מתמלא.
אהבתם את המאמר הזה? הנה הראשון...
"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" - קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com