התלות שלנו בכלי רכב ממונעים הפכה לעובדה מוחלטת : העולם נשען כיום על נסיעה לכל צורך, מהובלות חוצות אלפי קילומטרים ועד להנאה ופנאי ברכבי שטח או אופנועים. המשותף למגוון הרחב של השימושים וכלי הרכב הללו הוא אחד : כולם נשענים על צמיגים על מנת לנסוע. לא חשוב כמה טוב, יקר, חזק או יפה הרכב שלכם, פנצ'ר בגלגל יעמיד אותו במקום ושם יסתיימו כל היכולות שלו. פרארי עם תקר שווה פחות מפיאט אונו מודל 90' – ואת זאת יודעים כולם.
צמיגים – המפתח לשימוש ברכב
מאחר וכלי הרכב לא יוכלו לנוע ללא צמיג תקין, התפתח בעולם שוק ענק של צמיגים לרכב מכל סוג שעולה על הדעת, החל בצמיגי ספורט בעלי חתך נמוך עד אפסי שנועדו להבטיח אחיזה מושלמת וכלה בצמיגי ענק למשאיות דוגמת יוקליד שנועדו להחזיק מאות טונות בזכות גומי מנופח. על מנת לייצר צמיגים שיעמדו בדרישות השימוש הגבוהות והמגוונות הללו פועלים יצרני הצמיגים והחברות המובילות ללא לאות לפתח טכנולוגיות מתקדמות בתחום החומרים [ תרכובות הגומי והתוספים השונים המעניקים לצמיג עמידות וגמישות ] והביצועים – החל מניקוז מים [ פונקציה של תצורת החריצים בסולית הצמיג ] ועד ליכולת לשרת נסיעה במהירויות עצומות, למשל במרוצים, שמגיעה עד כדי עמידה במהירויות עצומות של מאות קילומטרים בשעה במסלולים התובעניים ביותר.
צמיגים בחיי היומיום
בשימוש יומיומי, איננו צריכים צמיגי-על שיחזיקו מאות טונות או יעמדו בנהיגה במהירויות של מאות קמ"ש לאורך זמן. ברכבים הפרטיים וכן ברכבים בעלי הנעה כפולה הנעים בכביש ומשמשים בתור רכב המשפחה, הדרישות שלנו מדגישות את השימושיות : ראשית חשובה הבטיחות. צמיג שמתפוצץ באמצע הנסיעה עלול לסכן את חיינו חיי המשתמשים האחרים בכביש, ולכן מבחינת צמיגים איכותיים הבטיחות היא במקום הראשון. שנית מגיעה העמידות : קל לייצר צמיג שיהיה 'יציב' יחסית, וזאת נעשה באופן כללי על ידי הפיכתו ל'רך', כלומר, כזה שישאיר הרבה גומי על הכביש אך יתרום אחיזה משופרת עקב כך. האחיזה והעמידות הם פרמטרים מתחרים והיצרנים פועלים על מנת לאזן בין שני האינטרסים החשובים הללו, כך שאנו בתור צרכנים נקבלך צמיג יציב יחסית – אך גם כזה שיחזיק במצב ראוי גם לזמן של שלוש שנים או יותר ולנסועה של עשרות אלפי קילומטרים
טיפ לפני קנייה
לפני קניה מצמיגיה כלשהי נא בדקו שהיא מחזיקה הסמכה ממשרד התחבורה לפי החוק.
פאיד עיסא מתמחה בצמיגים לרכב פרטי, צמיגים שטח, גנטים מגנזיום