הקדמה
לינג שו פירושו 'הציר-השמימי' . בראייה היסטורית סין הקדומה שהחלה במאות השישית לבין המאה השנייה לפנה'ס יחסו חכמים קדמונים רעיון בריאות הגוף והנפש אל מול חוקי היקום.
קיסרי סין היו מנהלים את סדר החיים בממלכה על פי רישומים מדויקים בתחום האסטרונומיה. שעל פיהם ידעו האיכרים מתי לנטוע ולזרוע. זמן אסיף וקציר. האצילים תאמו אירועים ואפילו מלחמות על בסיס ידע זה.
הקשר שבין ידע באסטרונומיה, רפואה ובריאות גוף ונפש ידון במאמר זה.
מבוא (מאת מחבר המאמר הנזיר קאטו שיזאצה)
לינג שו - 'הציר השמימי'
כדור הארץ סובב במהירות עצומה סביב צירו והן סביב השמש. שכוכב הצפון קבוע לו בצירו בתנועה עם אחדות מרקם היקום.
על גבי כדור ארץ זה נולדנו ואנו חיים על מנת להגשים יעוד מסוים משום כך, יש לנו גוף שהוא בריא באופן טבעי ממקורו יש לנו לב המברך על קיום רוח הטבע אל - כל - חי ודמות אנוש המספרת בשבח פלאי הבריאה וזאת עלינו לזכור תוך הודיה לפלא הבריאה הנותן לנו חיים.
זנחו רוב בני האדם את היסוד של כוח ומנהיג הטבע והם לכודים בחיי האגו הקטן והתובעני .....לב האדם כוסה בחושך וענן והוכפש.
הרס הטבע היווצרות מחלות ואיבוד המקור. וקללת התרופות היוצרת מחלות חדשות לבקרים = לעיוור האובד לדמיונו.
על מקור המחלה מקבלים אנו תמיד התראה מרוח הטבע ומצווים אנו לשים על ליבנו על הגשמת היעוד של רועה ומנהיג הטבע
כי לא יכול אדם לרפא את חברו, אלא להראות לו את דרך ההחלמה
מאמר
סגנון הריפוי לינג שו[הטיבטי] מיחס חשיבות מכרעת לעמוד השדרה [הציר השמימי] שאיזוני הבאלנס שבין מותן תחתונה לעליונה, מושפעות על בסיס ידע באברים המלאים והחלולים לשם יצירת יין ויאנג מאוזנים. בשונה מאומנות הריפוי הסיני הדוגל באיזון האברים המלאים דרך המרדיאנים בלבד ובכך שולל בתכליתו, ברמת אופי הלימוד את קיום עמוד השדרה [לינג שו]. להבדיל מהרפואה הטיבטית, הטאי נאי צינג [הרפואה הפנימית של הקיסר הצהוב] מבוססת על השפעת האברים המלאים [כדים] ביחסי - תלות יין - ויאנג, ו- בהשפעות המרדיאנים על הכדים החלולים במטרה להביא לידי איזון גוף ונפש. רעיון הטאי נאי צינג = רואה בשינויי
הנוזל בכדים המלאים, השפעה ישירה על תעלות המרדיאנים ביחסי יין - ויאנג. ויחסי גומלין עם הטבע [היקום].
לינג שו [הציר השמימי] כמאפיין עיקרי בטיפול. מאמר זה עוסק בהבהרת האלמנטים המייחדים סגנון אומנות ריפוי זו וייחודה בשימוש בלחימה.
סגנון ריפוי זה, מזכיר במאפייניו טיפול כירופרקטי ומשולבות בו: שימוש ב- דוקרן, מוקסות, דיקור [שיטת הדפקים של לאו], שמני אם, שמנים אתריים, עסויי טווינה, ועיסוי טיבטיהודי.
לאחר עשר הבדיקות הראשיות עורכים טיפול כהכנה לאפליקאציות בתנועה והתעמלות - כירופרקטיקה
מהות הטיפול במקבל:
בן אדם = נפש + גוף
מחלה = נפש מוטרדת + גוף חולה
בריאות = נפש מאוששת + גוף בריא
בריאות לב ונפש = ידיעת חוקי יקום + תזונה נכונה + איזון הגוף והנפש
לציין, כי שיטת טיפול זו מאופיינת לעוסקים בשיטת לחימה לינג פו כדי לדעת כיצד מטפלים בפציעות במהלך התרגול.
אופי התרגול, בפריקת איבר, או פציעה בנקודות מרדיאן בשיטה הנלמדת לינג שו - ושין שין קנקו. לדוגמא: תלמיד נפגע בתרגיל מסגנון הדוב [ראהhttp://www.lingpo.info בסגנון הדב בתרגילים מס' 10 ו-20] השבת מפרק הרגל מתבצעת בתנועה הפוכה לפריקה [יין ויאנג].
בתהליך אופן הלמוד בשיטה רוכש התלמיד מיומנויות לחימה וריפוי. דרך אנטומית גוף האדם, באומנות הלחימה מקבל התלמיד כלים המכשירים אותו.
- כדי להבין את העקרונות בסגנונות לינג פו/לינג שו עיין במרכיביהם באתר http://www.lingpo.info.
- ידיעת השימוש בנשימות: צ'י גונג, טאי צ'י סו', גאנג זי גונג הראה סוטרא.
- הנפות רגלים - 164 סוגי בעיטות ותרגילי הקרבה בעזרת הרגלים.
- רפואה טיבטית: דיקור, החזרת חוליות עמוד שדרה, מניפולציה צווארית, החזרת מפרקים ממצב תלישה וטיפול בגנחת [השתנקות נשימתי].
-ידיעה בחשיבה פילוסופית טאנטרית טיבטית כדי להבין את עקרון המנדלה בסגנון:
מנדלה (סנסקריט למעגל) היא הביטוי הסמלי החשוב ביותר של ה'אני'. היא מציינת את המוחלטות שלו. ישנם תשעה יסודות רשמיים במנדלה, אולם תצורתה הבסיסית ביותר מורכבת מצלב היוצר ארבעה רבעים של המעגל. המעגל מסמל תיחום מושגי מוגדר והצלב מסמל אחדות של ניגודים. בליבה של המנדלה, במקום בו הצלעות המאוזנות והמאונכות של הצלב חוצות זו את זו, נמצאת נקודת המרכז. אותה נקודה מציגה את האחדות המוחלטת של כל הארכיטיפים, אחדות של מגוון תופעתי רחב. המנדלה, למעשה, היא ביטוי חזותי למושג המטא-פיסי של ה "אונוס מונדוס".
הרעיון אשר מופיע במאמר זה ,עקרון השפעות קוסמיות [אסטרונומיות] על גופנו.
אנו יודעים בביולוגיה כי בגופנו מצוי כ-3/4 אחוזי נוזלים וכמו כל דבר בטבע מושפע גופנו משינויים קוסמיים. דוגמא להמחשה: בשעה שמתקיים גאות ושפל בים ובאגמים או לחילופין ירח מלא? מתקיים שינוי באברים המלאים והחלולים בגופנו כמו כל יצירה בטבע. ומשליך ישירות על מבנה עמוד השדרה המהווה - ציר שמימי.
תפקידי עמוד השדרה:
העברה והגנה: בנית חוט השדרה והגנה עליו מסביב מאפשרת יציאתם וכניסתם של העצבים בעמוד השדרה.
[ העצב השדרתי נכנס ויוצא בתעלה השדרתית דרך הנקב הבין חולייתי].
ייצוב: החוליות והשרירים המחוברים להן מהווים תפקיד מרכזי בייצוב הגוף.
תמיכה ונשיאת משקל: תמיכה בראש ובגפיים העליונות ונשיאת משקל הגוף פרט לגפיים התחתונות.
עיצוב הגוף: צורת זקיפות קומה ועיצוב קערי וקמרי של הגוף, יין ויאנג [עמוד השדרה מחולק לשני קערים ושני קמרים הגורמים לעמוד השדרה להיראות מהצד כגבעות ועמקים - .....דברים על הפילוג וההתלכדות של היין והיאנג..... ].
תנועה: התרת תנועה גמישה לכיוונים: קדימה אחורנית צדדים וסיבוב.
אופי הטיפול במקבל הוא בהשבת חוליות עמוד השדרה, באיזון מערכת העצם ושיין שיין קנקו.
בלחימה
הלינג שו והלינג פו יוצרים יין ויאנג כמו במאפיין משחק לגו - לפרק ולהרכיב וכאן נכנס העקרון הפילוסופי - טאנטריזם.
בעת יצירת המנדלה, לאחר שמסיימים ליצור ציור בחול אשר עורך לעתים מספר רב של חודשים ולאחר מכן מוחקים אותו עד אשר אין לו זכר.
בעקרון הלחימה די דומה - אנו יוצרים הפכים בלתי פוסקים במהלך האימונים וכאשר נפגעים -> מרפאים ולהפך [יין יאנג] ובכל פעם מתקיים שינוי צבירה ברמות הנוזלים ובמערכת השדרה והעצם.
חוסר העקביות יוצר את רעיון המנדלה ומביא את המשתמש בשיטה לידי מודעות גבוהה למצב עמוד השדרה ושליטה.
על מקור המחלה מקבלים אנו תמיד התראה מרוח הטבע ומצווים אנו לשים על ליבנו על הגשמת היעוד של רועה ומנהיג הטבע
כי לא יכול אדם לרפא את חברו, אלא להראות לו את דרך ההחלמה
מנדלה טיבטית.
ראוי לשים לב שלכל החוכמות - הכרה, מודעות, תפיסה, רצון ורגשות - נלוות תכונות רעות: בורות, שנאה, יצר, קינאה, ויוהרה, בהתאמה. המסר הנלווה הוא כי באמצעות מנדלה ניתן לאחד ניגודים (תכונות מנוגדות) ולהתקדם לעבר האחדות השלמה המתגלמת בכל צורותיו של בודהא, הנובעות מהצורה המרכזית שלו. [קארל גוסטב יונג]
לינג שו פירושו 'הציר-השמימי' . בראייה היסטורית סין הקדומה שהחלה במאות השישית לבין המאה השנייה לפנה'ס יחסו חכמים קדמונים רעיון בריאות הגוף והנפש אל מול חוקי היקום.
קיסרי סין היו מנהלים את סדר החיים בממלכה על פי רישומים מדויקים בתחום האסטרונומיה. שעל פיהם ידעו האיכרים מתי לנטוע ולזרוע. זמן אסיף וקציר. האצילים תאמו אירועים ואפילו מלחמות על בסיס ידע זה.
הקשר שבין ידע באסטרונומיה, רפואה ובריאות גוף ונפש ידון במאמר זה.
מבוא (מאת מחבר המאמר הנזיר קאטו שיזאצה)
לינג שו - 'הציר השמימי'
כדור הארץ סובב במהירות עצומה סביב צירו והן סביב השמש. שכוכב הצפון קבוע לו בצירו בתנועה עם אחדות מרקם היקום.
על גבי כדור ארץ זה נולדנו ואנו חיים על מנת להגשים יעוד מסוים משום כך, יש לנו גוף שהוא בריא באופן טבעי ממקורו יש לנו לב המברך על קיום רוח הטבע אל - כל - חי ודמות אנוש המספרת בשבח פלאי הבריאה וזאת עלינו לזכור תוך הודיה לפלא הבריאה הנותן לנו חיים.
זנחו רוב בני האדם את היסוד של כוח ומנהיג הטבע והם לכודים בחיי האגו הקטן והתובעני .....לב האדם כוסה בחושך וענן והוכפש.
הרס הטבע היווצרות מחלות ואיבוד המקור. וקללת התרופות היוצרת מחלות חדשות לבקרים = לעיוור האובד לדמיונו.
על מקור המחלה מקבלים אנו תמיד התראה מרוח הטבע ומצווים אנו לשים על ליבנו על הגשמת היעוד של רועה ומנהיג הטבע
כי לא יכול אדם לרפא את חברו, אלא להראות לו את דרך ההחלמה
מאמר
סגנון הריפוי לינג שו[הטיבטי] מיחס חשיבות מכרעת לעמוד השדרה [הציר השמימי] שאיזוני הבאלנס שבין מותן תחתונה לעליונה, מושפעות על בסיס ידע באברים המלאים והחלולים לשם יצירת יין ויאנג מאוזנים. בשונה מאומנות הריפוי הסיני הדוגל באיזון האברים המלאים דרך המרדיאנים בלבד ובכך שולל בתכליתו, ברמת אופי הלימוד את קיום עמוד השדרה [לינג שו]. להבדיל מהרפואה הטיבטית, הטאי נאי צינג [הרפואה הפנימית של הקיסר הצהוב] מבוססת על השפעת האברים המלאים [כדים] ביחסי - תלות יין - ויאנג, ו- בהשפעות המרדיאנים על הכדים החלולים במטרה להביא לידי איזון גוף ונפש. רעיון הטאי נאי צינג = רואה בשינויי
הנוזל בכדים המלאים, השפעה ישירה על תעלות המרדיאנים ביחסי יין - ויאנג. ויחסי גומלין עם הטבע [היקום].
לינג שו [הציר השמימי] כמאפיין עיקרי בטיפול. מאמר זה עוסק בהבהרת האלמנטים המייחדים סגנון אומנות ריפוי זו וייחודה בשימוש בלחימה.
סגנון ריפוי זה, מזכיר במאפייניו טיפול כירופרקטי ומשולבות בו: שימוש ב- דוקרן, מוקסות, דיקור [שיטת הדפקים של לאו], שמני אם, שמנים אתריים, עסויי טווינה, ועיסוי טיבטיהודי.
לאחר עשר הבדיקות הראשיות עורכים טיפול כהכנה לאפליקאציות בתנועה והתעמלות - כירופרקטיקה
מהות הטיפול במקבל:
בן אדם = נפש + גוף
מחלה = נפש מוטרדת + גוף חולה
בריאות = נפש מאוששת + גוף בריא
בריאות לב ונפש = ידיעת חוקי יקום + תזונה נכונה + איזון הגוף והנפש
לציין, כי שיטת טיפול זו מאופיינת לעוסקים בשיטת לחימה לינג פו כדי לדעת כיצד מטפלים בפציעות במהלך התרגול.
אופי התרגול, בפריקת איבר, או פציעה בנקודות מרדיאן בשיטה הנלמדת לינג שו - ושין שין קנקו. לדוגמא: תלמיד נפגע בתרגיל מסגנון הדוב [ראהhttp://www.lingpo.info בסגנון הדב בתרגילים מס' 10 ו-20] השבת מפרק הרגל מתבצעת בתנועה הפוכה לפריקה [יין ויאנג].
בתהליך אופן הלמוד בשיטה רוכש התלמיד מיומנויות לחימה וריפוי. דרך אנטומית גוף האדם, באומנות הלחימה מקבל התלמיד כלים המכשירים אותו.
- כדי להבין את העקרונות בסגנונות לינג פו/לינג שו עיין במרכיביהם באתר http://www.lingpo.info.
- ידיעת השימוש בנשימות: צ'י גונג, טאי צ'י סו', גאנג זי גונג הראה סוטרא.
- הנפות רגלים - 164 סוגי בעיטות ותרגילי הקרבה בעזרת הרגלים.
- רפואה טיבטית: דיקור, החזרת חוליות עמוד שדרה, מניפולציה צווארית, החזרת מפרקים ממצב תלישה וטיפול בגנחת [השתנקות נשימתי].
-ידיעה בחשיבה פילוסופית טאנטרית טיבטית כדי להבין את עקרון המנדלה בסגנון:
מנדלה (סנסקריט למעגל) היא הביטוי הסמלי החשוב ביותר של ה'אני'. היא מציינת את המוחלטות שלו. ישנם תשעה יסודות רשמיים במנדלה, אולם תצורתה הבסיסית ביותר מורכבת מצלב היוצר ארבעה רבעים של המעגל. המעגל מסמל תיחום מושגי מוגדר והצלב מסמל אחדות של ניגודים. בליבה של המנדלה, במקום בו הצלעות המאוזנות והמאונכות של הצלב חוצות זו את זו, נמצאת נקודת המרכז. אותה נקודה מציגה את האחדות המוחלטת של כל הארכיטיפים, אחדות של מגוון תופעתי רחב. המנדלה, למעשה, היא ביטוי חזותי למושג המטא-פיסי של ה "אונוס מונדוס".
הרעיון אשר מופיע במאמר זה ,עקרון השפעות קוסמיות [אסטרונומיות] על גופנו.
אנו יודעים בביולוגיה כי בגופנו מצוי כ-3/4 אחוזי נוזלים וכמו כל דבר בטבע מושפע גופנו משינויים קוסמיים. דוגמא להמחשה: בשעה שמתקיים גאות ושפל בים ובאגמים או לחילופין ירח מלא? מתקיים שינוי באברים המלאים והחלולים בגופנו כמו כל יצירה בטבע. ומשליך ישירות על מבנה עמוד השדרה המהווה - ציר שמימי.
תפקידי עמוד השדרה:
העברה והגנה: בנית חוט השדרה והגנה עליו מסביב מאפשרת יציאתם וכניסתם של העצבים בעמוד השדרה.
[ העצב השדרתי נכנס ויוצא בתעלה השדרתית דרך הנקב הבין חולייתי].
ייצוב: החוליות והשרירים המחוברים להן מהווים תפקיד מרכזי בייצוב הגוף.
תמיכה ונשיאת משקל: תמיכה בראש ובגפיים העליונות ונשיאת משקל הגוף פרט לגפיים התחתונות.
עיצוב הגוף: צורת זקיפות קומה ועיצוב קערי וקמרי של הגוף, יין ויאנג [עמוד השדרה מחולק לשני קערים ושני קמרים הגורמים לעמוד השדרה להיראות מהצד כגבעות ועמקים - .....דברים על הפילוג וההתלכדות של היין והיאנג..... ].
תנועה: התרת תנועה גמישה לכיוונים: קדימה אחורנית צדדים וסיבוב.
אופי הטיפול במקבל הוא בהשבת חוליות עמוד השדרה, באיזון מערכת העצם ושיין שיין קנקו.
בלחימה
הלינג שו והלינג פו יוצרים יין ויאנג כמו במאפיין משחק לגו - לפרק ולהרכיב וכאן נכנס העקרון הפילוסופי - טאנטריזם.
בעת יצירת המנדלה, לאחר שמסיימים ליצור ציור בחול אשר עורך לעתים מספר רב של חודשים ולאחר מכן מוחקים אותו עד אשר אין לו זכר.
בעקרון הלחימה די דומה - אנו יוצרים הפכים בלתי פוסקים במהלך האימונים וכאשר נפגעים -> מרפאים ולהפך [יין יאנג] ובכל פעם מתקיים שינוי צבירה ברמות הנוזלים ובמערכת השדרה והעצם.
חוסר העקביות יוצר את רעיון המנדלה ומביא את המשתמש בשיטה לידי מודעות גבוהה למצב עמוד השדרה ושליטה.
על מקור המחלה מקבלים אנו תמיד התראה מרוח הטבע ומצווים אנו לשים על ליבנו על הגשמת היעוד של רועה ומנהיג הטבע
כי לא יכול אדם לרפא את חברו, אלא להראות לו את דרך ההחלמה
מנדלה טיבטית.
ראוי לשים לב שלכל החוכמות - הכרה, מודעות, תפיסה, רצון ורגשות - נלוות תכונות רעות: בורות, שנאה, יצר, קינאה, ויוהרה, בהתאמה. המסר הנלווה הוא כי באמצעות מנדלה ניתן לאחד ניגודים (תכונות מנוגדות) ולהתקדם לעבר האחדות השלמה המתגלמת בכל צורותיו של בודהא, הנובעות מהצורה המרכזית שלו. [קארל גוסטב יונג]
אברהם שפילריין יליד שנת 1959 למד משנת 1965 אצל המורה טיין ליינג (Tiun Ying Chain) עד שנת 1973.
משנת 1980 ועד שנת 1988 אצל הנזיר קטו זישצ'ה (Kato Siana).
אברהם שפילריין מאומן בסגנון אומנות לחימה ליינג-פו ושיטות הרפואה ליינג שו, ושיין שין-קו-קאן מאז שנת 1986.
מטרתו: שימור אומנות לחימה ייחודית זו על כל מרכיביה ורובדיה.
הפצה: מדריכים, אינטרנט http://www.ling-po.info וכלל הפומביות
משנת 1980 ועד שנת 1988 אצל הנזיר קטו זישצ'ה (Kato Siana).
אברהם שפילריין מאומן בסגנון אומנות לחימה ליינג-פו ושיטות הרפואה ליינג שו, ושיין שין-קו-קאן מאז שנת 1986.
מטרתו: שימור אומנות לחימה ייחודית זו על כל מרכיביה ורובדיה.
הפצה: מדריכים, אינטרנט http://www.ling-po.info וכלל הפומביות