עסקים קטנים יכולים לייצור לעצמם יחסי ציבור בדיוק כמו כל עסק גדול אחד המכשולים שעומדים בפני עסקים קטנים הוא המכשול הכלכלי , יחסי ציבור אינם עסק זול ,ורב בעלי העסקים הקטנים אינם יכוליים להרשות לעצמם משרד יחסי ציבור , התחייבות לטווח ארוך ובעלות של אלפי שקלים . ופשוט מוותרים על השימוש הנרחב באמצעי התקשורת השונים בכדי לקדם את העסק שלהם
היום יחסי ציבור טובים , הינם חובה לכל בית עסק וניתן ללמוד אותם באמצעים פשוטים, קלים ונגישים
גם אתה יכול לרתום את התקשורת לטובת העסק שלך ! ולהגיע לתוצאות פרסום אפקטיביות יותר וזולות יותר מהפרסום הרגיל- אם אתה מעוניין להקפיץ את העסק שלך קדימה
- אם חשבת איך אני מגיע לעיתונאים
- אם אין לך תקציב גדול ועדיין אתה מעוניין בחשיפה
יחסי ציבור או פרסום -
לא מעט אנשים מתבלבלים בין שני התחומים , אז מה משותף להם?
, שניהם גורמים או עזרים שבעזרתם ניתן לשדרג ולקדם את העסק או המוצר ולשניהם ישנה את אותה מטרה חשיפה וכמה שיותר ככה יותר טוב , ככל שיותר אנשים יחשפו למותג כזה או אחר כך כמובן גדלים הסיכויים למכור ולשווק את אותו מוצר ובכל זאת מה ההבדל?
ההבדל טמון בצורת העבודה , פרסום הוא ממוקד מטרה ישיר, חד פעמית כגון קמפיין להשקת מוצר או גוף כזה או אחר ויחסי ציבור הינם פעולה מתמשכת איטית בהרבה יותר אשר משתמשת באמצעי התקשורת באופן עקיף בכדי לדעת או להכיר מוצר, חברה או עסק מסוים.
פרסום מביא תוצאות מיידיות ולטווח קצר יחסי ציבור לעומת זו טווח ההשפעה שלהם על הקהל היא ארוכה יותר ולכן את התוצאות ניתן לראות אחרי חודש וחצי –חודשיים של עבודה.
כאשר עסק מחליט לפרסם מוצר כזה או אחר הוא זה שמחליט איך יראה הפרסום ,מרמת הפרזנ טורית ועד לרמת הצבעים אשר ישלטו במודעה גודלה וכדומה כמובן שקמפיין פרסומי דורש השקעה תקציבית לא מעטה אשר עולה פי כמה על השקעה קבועה ביחסי ציבור.
בפרסומים רמת האמינות היא תמיד יחסית נמוכה שכן איזו חברה עסק או מוצר לא יפרסמו את עצמם ויתהדרו באיכותם הגבוהה - לעומת זאת באמצעות יחסי ציבור ועיתונות רמת האמינות עולה , גם מכיוון שהמסר הוא עקיף ולא ישיר וגם מהסיבה שהעיתונאי או איש התקשורת נטול כל נטייה לעסק כזה הוא אחר תפקידו לסקר בצורה אובייקטיבית את העסק ובעיניי הציבור הוא יותר אמין למרות שלבעל העסק אין שליטה על מה ייכתב. בדיוק הוא יכול באמצעות איש יחסי הציבור לכוון את העיתונאי לכיוון הרצוי.
בפרסום המסר הוא תקיף יותר ישיר וללא ניסיונות וביחסי ציבורו כתבות עיתונים המסרים עקיפים ולכן הינם עוקפים את התנגדות המכירה הראשונית שיש לכל אדם .
מה טוב יותר שניהם טובים ביחד בתנאי שהתקציב מאפשר במידה והתקציב איננו גדול או מאפשר פרסום מאסיבי כדי ורצוי לעשות יחסי ציבור וזה כלל לא משנה מה גודלו של העסק שאותו רוצים ליחצ"ן החיסרון ביח"צ לעומת הפרסום שיחסי ציבור הינם תהליך מתמשך והצלחתו נמדדת לאורך חודשים .
גם אתה יכול לעשות יחסי ציבור לעסק שלך
הכנס לקרוא פרטים נוספים ולהרשם
לילה בן הרוש - מפיקה ויח"צנית, מנחה סדנאות לקידום עסקים קטנים אמנית ועורכת הניוזלטר לאן נושבת הרוח.