כאשר אנחנו באים לסט של צילומי מזון יש מספר דברים שנשים אליהם לב. שימוש בעדשות שונות במהלך הצילום הוא אפשרי ורצוי. בהתאם לצילום המזון שאנחנו רוצים לצלם, אנחנו נשתמש בעדשות עם אורך מוקד שונה. לתצלום תקריב נשתמש בעדשה עם צמצם פתוח ככל האפשר (מתחת ל 5.6) כדי לתת עומק שדה מעניין לתמונה. לצילומי אווירה והכנה אפשר להשתמש בצמצם סגור (9-11) ובאורך מוקד קצר כדי להראות את סביבת ההכנה.
תמונות אווירה- תמונות אווירה בסט של צילום מזון חשובים ומוסיפים צד אחר לצילום מזון קלאסי של מנה מצולמת במרכז התמונה. תחת תמונות אווירה אפשר להכניס את כל תהליך ההכנה לפני שהמנה מגיעה לשולחן. לדוגמא: הירקות בשדה או בסלסילה, הכנת המרכיבים, כלי תבלינים, הטבח והמטבח עצמו, חיתוך ובישול המרכיבים, כלי העבודה השונים, ובעצם כל מה שמוסיף צד אחר המשלים את הסיפור שהמנה שלנו רוצה להעביר.
והגענו לשלב החשוב ביותר בצילום מזון- כניסתה של הדוגמנית הראשית: המנה.
הכנת המנה חייבת להתבצע לאחר שסיימנו את כל ההכנות בסט, כיוונו את התאורה, מיקמנו את המזלגות ואפרסקים, צילמנו מספר תמונות ניסיון והגענו לתוצאה הרצוייה.
להכנת המנה נשתמש בחומרי הגלם האיכותיים והטריים ביותר שכן מנה שלא נראית לנו טוב, לא תצטלם טוב! מידת העשייה חשובה מאוד, בישול יתר על המידה יפרק את המרכיבים, טיגון לא מספיק יראה חיוור, ותיבול יתר רטבים בסלט יוריד את הנפח של העלים העדינים. מומלץ לא להשתמש ברוטב כבד אלא להבריק קלות את העלים בסלט עם ספריי שמן כדי לשמור על צורתם הרעננה.
כמובן שזריזות הצילום חשובה לנו מאוד. ככל שנתמהמה יותר, כך המנה תיאבד את צורתה ויהיה לנו קשה לקבל תוצאה טובה.
במידת האפשר , רצוי שהמצלמה תהיה מחוברת למחשב במהלך הצילומים. החיבור נותן לנו את האפשרות לראות את תוצאת צילום המזון "בשידור חי", ואת האפשרות למעצב המזון וללקוח לתת משוב ראשוני על הצילום, ולתקן על פי הצורך את העיצוב, התאורה וכל מה שצריך כדי לקבל תוצאה מושלמת. אפשרות זו, עוזרת לנו לחסוך בזמן עבודה, ולנצל את זמן החיים הקצר של אוכל מוכן לטובתנו. אוכל מוכן וטרי, לא נוטה להישאר "חי" זמן רב, אלא מספר דקות מועטות ועלינו לנצל כל רגע מזמן קטיפתו ובישולו לטובת הצילום.
צילום מזון נמצא מסביבנו, גם אם לא שמנו אליו לב. ספרי בישול, ומגזינים שונים, אריזות מוצרים, פרסום חוצות, אתרי אינטרנט ובלוגים שונים. כל ארגון המשווק אוכל ישתמש בצילום מזון איכותי ומגרה לפרסום מיתוג ושיווק.
אביטוב שובל תאווה לעיניים - צילום אוכל מגרה חושים