טריילרים הן המונח הלועזי למושג המכונה קדימון פתיח, כמו שנשמע הוא קדימון, שאורכו מספר דקות ולפעמים גם שניות בודדות בלבד, זוכה לצאת לאור בקרבת הקהל הרחב בטרם צאתו של הסרט באורכו המלא. כך, טריילרים שיוצאים מהווים מעין כרטיס ביקור איכותי של הסרט עצמו, כרטיס אותו יש לשווק לצופים בצורה המקצועית ביותר והרחבה ביותר בכדי שהסרט יזכה להכרה וצפייה מרביתבקרב הקהל הגדול ובהצלחה כלכלית ללא הפסדים כמובן.
תוכן
הטריילרים כוללים בתוכם את הכוכבים שמשחקים, היילייט ואת הצילומים הכי מובחרים ויפים. בחירה זאת אינה נעשית במקרה, אלא בחירת מיטב המקטעים המצולמים בסרטון הפיכתם לסרטון מנצח יוצרת הצגה מוצלחת יותר של הסרט ומשיכת קהל רב ואיכותי יותר. למרות כל זאת, יש לזכור, כי הסיום של הסרט לעולמים לא יהיהבטריילרים עצמם על מנת ליצור מתח אצל הצופה. ברוב, הקדימונים יסתיימו בסימן שאלה שעל הצופה יש להתמודד איתה ולפתור לבדו באמצעות צפייתו בסרט.
מטרות
המטרה המוגדרת והמרכזית של הפקת טריילרים היא לגרום לצופים לקנות, למכור את הסרט עצמו. יציאת טריילרים לאקרני הקולנוע בטרם צאתו של הסרט המלא באה במטרה ליצור מתח ותהיה אצל הקהל, ציפייה ותהייה לקראת צאתושל שובר הקופות הבא למסכי הקולנוע. הדיבור בקרב הצופים על הטריילרים עצמם, שהופכים לעיתים ליחסי ציבור, מהווה למעשה פרסום של הסרט עצמו והפצתו בקרב קהל גדול ככל שניתן, בכדי לזכות את מפיקי הסרט גדולים.
הפצה
הפצתם של הטריילרים בקרב הקהל הרחב, בייחוד בעידן האינטרנט בו אנו חיים, נעשית לרוב באתרי האינטרנט השונים, המהווים נתח גדול ומשמעותי מפרסומו של הסרט, מלבד שיווקם בבתי הקולנוע. רשתות אינטרנט חברתיות כמו: יוטיוב youtube פייסבוק facebook ועוד, הפכו להיות מגרש ההפצה הראשי של טריילרים רבים בעקבות יכולתם להגיע לכמות רבה ומגוונת של קהל הצופים, וכל זאת, ללא כל עלות כספית נוספת המתבקשת בעת הפצת הטריילרים בבתי הקולנוע ובטלוויזיה המסחרית.
לסיכום:
טריילרים, המכונים בשפתנו פתיחים או קדימונים, הינם יצירה טרום- קולנועית הכוללת בתוכה את ההיילייטים של הסרט, בעוד שסופו, נותר בסימן שאלה על מנת לעורר מתח וציפייה. כך, הופכים הטריילרים לכרטיסי ביקור של הסרט במטרה להפיץ ולמכור את הסרט בקרב הקהל במידת האפשר. טריילרים, המכונים בשפתנו קדימונים, הינם יצירה קולנועית הכוללת את ההיילייטים שלו, כשבסופו, הסרט נותר כתעלומה על מנת לעורר את המתח והציפייה. כך, נעשים הטריילרים לכרטיסי ביקור של הסרט במטרה להפיץ ולמכור את סרט הקולנוע בקרב הקהל במידת האפשר.
תחום הפעילות שלי: סרטים מומלצים | מדריכים לפוטושופ