אם אתה מוסד להשכלה גבוהה המחפש דרכים נוספות להשיג יותר סטודנטים לומדים, כדאי שתתחיל לפעול גם בתחום ה- SEO.
SEO - Search Engine Optimization - פירושו בעברית -אופטימיזציה למנועי חיפוש. זה כולל את כל הפעולות שיש לעשות על מנת למקסם את תנועת הגולשים אל אתר המוסד מתוך תוצאות חיפוש טבעיות בכל מנועי החיפוש(פרסום לא ממומן).המטרה היא לקבל דירוג (מיקום) גבוהה ככל האפשר במנועי החיפוש.ככל שאתר הבית של המוסד הוא גבוה יותר בדירוג, כך יהיה סביר יותר שגולשים יקליקו על אתר המוסד שלך. הגולשים "סומכים" על מנועי החיפוש שיציגו בפניהם את האתרים הרלוונטים ביותר בראש הדף.
מושג נוסף והן מילות המפתח, אלו הן בעצם מילים וצירופי מילים שבהם משתמשים הגולשים על מנת למצוא אתר העונה על בקשתם. בחירת מילות מפתח נכונה ושימוש חכם בהן, יביא את המתעניינים הפוטנציאלים לדף המוסד שלך.
יש להכיר בחשיבות של Links - "קישורים" . קישור הנו קטע טכסט/תמונה שבעת לחיצה עליו תועבר לאתר אחר או לעמוד אחר באתר.האינטרנט מבוסס על קישורים רבים שבין אתרים שונים, במקרה שלנו,מטרתנו בקישורים היא הבאת כמה שיותר גולשים לאתר המוסד שלנו, הדרך הקלה להודיע למנועי החיפוש ולמתעניינים על קיומו של אתר המוסד הוא למשל בעזרת השתתפות בפורומים או דיונים הקשורים לנושאים הרלוונטים למוסד כגון, מחלקות הלימוד, מחקרים וכו'. בעת תגובתך בדיון דאג להכניס קישור לאתר האינטרנט של המוסד. מנועי החיפוש (google,yahoo,msn וכו') בכל יום סורקים מליוני אתרים הנמצאים ברשת האינטרנט, אך בדף הראשון של תוצאות החיפוש יש מקום ל10 תוצאות.ככל שיהיו לאתר הבית של המוסד כמות גדולה של קישורים איכותיים, רלוונטים ואשר הגיעו מאתרים בעלי דירוג ותנועה גבוהה, כך ימוקם אתר האינטרנט של המוסד במקום גבוהה בחיפוש.
לאחר מכן, מומלץ להתמקד בכותרות העמודים, לכל דף אינטרנט יש כותרת המופיעה בראש הדף, כותרת זו נראת בחלון העליון (explorer ), יש לכך משמעות גדולה למנועי החיפוש , זו הכותרת שמנועי החיפוש ילכדו ויציגו, אל נשכח כי הכותרת חייבת לכלול גם את מילות המפתח של האתר.
תיאורי meta (מקור הדף) הם תיאור הנסתר של אתר האינטרנט של המוסד, תיאורי meta נקראים על ידי מנועי החיפוש, והם אינם נראים למשתמשים.
לסיכומו של נושאר, צריך להבין כי קידום אתר המוסד הוא תהליך ארוך טווח. עליך לבדוק תמיד מה הגולשים מחפשים, מהן מילות החיפוש בהם הם משתשמים וכך גם אתר המוסד צריך להשתנות יחד עם זה וזאת בכדי להישאר בראש תוצאות החיפוש. האינטרנט מלא בתחרות. אולי מוסד להשכלה אחר יחליט להשתמש בטקטיקות SEO גם כן. אם דבר כזה קורה, ייתכן שיהיה עליך להתמקד באופטימיזציה של אתר האינטרנט שלך עוד יותר. קידום אתרים הוא תהליך מתמשך.
EMS-seo