ייעוץ ארגוני יעיל יכול להתמודד עם פתרון בעיות "צוואר הבקבוק" !! כמנהלים היש באפשרותכם לזהות, האם "צוואר הבקבוק" שלכם בארגון נמצא במקום הנכון? היה ונבנה יחד מודל תיאורטי של חברה מצליחה הרי בקלות נוכל לקבוע בצורה סכמתית כי היא בנויה מארבעה בסיסים- בסיס היצור, בסיס השיווק והמכירות, בסיס הפיתוח ובסיס התפעול והלוגיסטיקה. בנוסף כולם מתמקדים באיכותו של "השפיץ הניהולי" האחראי על כלל העשייה והאסטרטגיה. על פי הבנתנו, כעוסקים בייעוץ ארגוני, אין משמעות באם מדובר בחברות המספקות שירותים פיננסיים (חברות ביטוח, בנקים, חברות כרטיסי אשראי) ובין אם הן חברות עתירות ידע או חברות תעשייתיות מסורתיות.
אין זה סוד כי לכל מערכת יש אילוץ (צוואר בקבוק) או בשפה אחרת "חוליה חלשה". בתהליכי הייעוץ הארגוני והובלת תהליכי שינוי וצמיחה שהובלנו בארגון, ניסינו לאתר ולענות על אחת מהשאלות המרכזיות שצריכה להיות נידונה ברמת הדירקטוריון – והיא: "היכן צריכים, ברמה האסטרטגית, להיות ממוקמים אילוצי המערכת"? "החוליות החלשות"? או "צווארי הבקבוק"? מנהל תפעול מצטיין יבחן ביכולתו ליצור מערך "שקוף לצרכים" של השוק. פירושו של דבר, שהארגון יספק כל מוצר וכל שירות, בכל כמות, בזמן הנדרש על ידי הלקוח, ובהתאם לאסטרטגיית הארגון. זוהי משימה אתגרית לכל מנהל תפעול מצטיין ולכל חברה המבקשת להוביל שוק. לפיכך יש לשאוף כי משאבי התפעול לא יהיו מנוצלים בממוצע יותר מ-80% מיכולתם. יש לוודא ומומלץ כי את עודף הקיבול יש להשיג באמצעות על ידי התייעלות פנימית ולא על ידי הגדלת התשומות!!!
קרא עוד מדוע, חברות יפאניות לא פעם מתכננות ובונות קווי ייצור בעודף קיבולת של 30% כדי שהתפעול והיצור לא יהוו צוואר בקבוק. בחברות ענק לא פעם על פי התכנון הארוך טווח מתקבלות החלטות אסטרטגיות כי רכש ציוד ייצור יכלול לפחות 25% עודף קיבולת. או לחילופין שהציוד יהיה מסוגל לתת לחברה 15 שנים של "שקט" תעשייתי? בחברות קטנות ובינוניות זאת פריבילגיה יקרה מידי? וזה לא היה המצב בחברה הנדונה. לסיכום, אנו מאמינים כי בכל מצב ובכל גודל חברה ניתן לאמץ וליישם תובנות שצלחו והוכיחו עצמן בקרב חברות שהתמודדו היטב עם פתרון הבעיות בתחום "צווארי בקבוק" וניוד נכון יותר של משאבים. פתרונות יעילים יכולים לתת לכם סיכוי להגדיל מכירות ב- 40%? ובכך להמשיך ולחזק את היתרונות שלכם על פני המתחרים. צור קשר ישיר, עם משה גרימברג. לסיעור מוחות בדרכים היותר אפקטיביות להתמודד עם "החוליות החלשות" ו"צווארי הבקבוק" אצלכם.
משה גרימברג-יחד עם אנשי מקצוע נוספים,עוסק בהנחיה,בהדרכה ובפיתוח תוכניות למנהלים ולכוחות מכירה. לפעילותו מביא 25 שנות ניסיון ניהולי בתחומי השיווק,האסטרטגיה, הניהול העסקי והמכירות.ביצע תפקידי ניהול בכירים בתחומי הסלולר, העיתונות, הפרסום והמדיה.פועל כיום בתחום של הדרכות פנים-ארגוניות במגוון חברות, מהטובות במשק הישראלי. החזון שלי:"להשאיר טביעות אצבע רבות ומשמעותיות בקרב ארגונים,מנהלים וכוחות מכירה. כתובת דוא"ל:mgrimberg@bezeqint.net משה גרימברג-ניהול אפקטיבי- nihul4u טלפון: 054-4814332 פקס: 04-8262876אתר הבית החדש שלנו http://www.nihul4u.co.il www.nihul4u.co.il www.nihul4u.com