בתי דפוס רבים משדרגים כיום את התפריטים הקיימים של מסעדות ובתי קפה. מדובר במקומות שעושים מתיחת פנים ורוצים לגוון את התפריט, ועל הדרך לשנות את המראה המיושן שלו.
עיצוב תפריטים הוא אמנות שיווקית לכל דבר. תפקיד התפריט הוא לגרות את התיאבון ולעודד את הלקוחות להזמין את המנות המוצעות.
אם אתם שותפים בבית קפה, מסעדה או פאב ומחזיקים כבר שנים רבות באותו תפריט בלוי, מיושן ואינכם מרוצים ממנו, יתכן שהגיע הזמן לשינוי. כל תפריט זקוק למתיחת פנים מידי כמה שנים. גם המנות התחלפו וזקוקות לעדכון.
בוודאי יש לכם התלבטות אם לעצב את התפריט החדש במו ידיכם או להעבירו לידי מעצבים של בית דפוס. יתכן אתם בטוחים שמלאכת העיצוב תעלה לכם כמה עשרות שקלים, אך טעות בידיכם. מכיוון שמדובר בעבודה גרפית לא קטנה, עלות העיצוב הגרפי לא תהיה נמוכה. מדובר בכמויות רבות של טקסט (במיוחד כאשר מדובר במסעדה עם תפריט עשיר), שיש לעמד אותו בצורה אסתטית, להוסיף תמונות וכו'. כך שתאלצו להוסיף כמה מאות שקלים (או יותר) על עיצוב גרפי, בנוסף להוצאות עבור דפוס.
אם יש לכם זמן פנוי וידע בתוכנות גרפיות, תוכלו לעצב את התפריט במו ידיכם. כמובן שלא מומלץ לעצב את התפריט בתוכנות שאינן מיועדות לגרפיקה (תוכנות אופיס, למשל). בנוסף, תגלו במהרה כי אם על המחשב שלכם מותקנת תוכנה גרפית ששפת המקור שלה אינה עברית, מחכה לכם עבודה סיזיפית במיוחד. תאלצו להשתמש בטקסט מראה. כך שלעיתים, שרות העיצוב שמציע בית דפוס יכול לחסוך לכם הרבה זמן ועצבים. אל תשכחו כי זמן הוא כסף.
במידה והחלטתם לעצב את התפריט בכוחות עצמכם, ישנם כמה דברים שאתם צריכים להקפיד עליהם. עבור מעצבים של בית דפוס דברים אלו מובנים מאליהם, אך עבורכם יתכן שהם לא.
יש פורמטים רבים של תפריטים בגדלים מגוונים, עם קיפול, בלי קיפול, חד צדדי, דו צדדי וכו'... את הפורמט המתאים לכם בחרו לפי כמות המלל שיש לכם.
בעיצוב תפריט, חשוב להקפיד על פונט קריא וברור לקריאה. אל תשתמשו בכתב נמלים. מצד שני, הימנעו מכתב ענק בסגנון "ברייל". התפריט אמור להיות מחולק לפסקאות, כאשר מעל לכל פסקה יש כותרת בכתב גדול יותר.
חשוב גם לעטר את התפריט בתמונות, כדי לגרות את תאבונם של הלקוחות. כמובן שאין צורך להציף את התפריט בתמונות. תוכלו להוסיף ליד שתיים-שלוש מנות טעימות ואטרקטיביות את הצילום שלהן.
אביב יועצים ייעוץ שיווקי קידום בגוגל