חברות שילוח בינלאומי רבות נעזרות במכולות בשביל להעביר את חפצי לקוחותיהן על אוניות.
לעיתים רבות מדובר בהעברה של סחורות כבדות וגדולות במיוחד, אך גם לקוחות שרוצים להעביר סחורה קומפקטית, בוחרים במשלוח ימי, בשל העלויות הנוחות והסבירות.
המכולות של חברות שילוח בינלאומי מאוחסנות על האוניות ואפשר להניח בהן מגוון רחב של חפצים, החל ממוצרים שנזקקים לקירור, מוצרים שבירים ועדינים, מכשירי חשמל ועוד.
בשל גודלן המרשים של מכולות אלו, הן מושלמות במיוחד לצרכי רילוקיישן לארץ חדשה. כמובן שיש לארוז בקפידה את החפצים לפני שמעבירים אותם למכולה. מי שמתעצל לארוז לבד ו/או אין לו מספיק זמן לכאבי הראש הכרוכים בכך, יכול, תמורת תוספת תשלום לחברת שילוח בינלאומי, למסור מטלה זו לעובדי החברה המיומנים.
המכולה מגיעה בכמה גדלים. הקטנה ביותר מגיעה בנפח של 20 קוב. אם אין לכם מספיק סחורה בשביל למלא את המכולה הקטנה הזו, תוכלו לחלוק אותה עם "שותפים", דהיינו, חפצים של אנשים אחרים יאוחסנו לצד חפציכם. עלות של שילוח מסוג זה ("שילוח חלקי", בעגה המקצועית) הוא נמוך יותר. כך, תשלמו רק על החלק היחסי שלכם במכולה. אך אם אתם לא מעוניינים כי חפצים של אחרים יחלקו עם חפציכם, תשלמו גם עבור השטח הריק והלא מנוצל שבמכולה.
שילוח באמצעות אוניה הוא איטי, מאוד איטי, למעשה. האוניה יחסית כבדה ועמוסה לעייפה, היא נושאת עליה מכולות במשקל של טונות ומתנהלת בכבדות. כאשר היא סוף סוף מגיעה ליעדה, היא מתעכבת במכס לזמן מה.
חברות שילוח, למרבה השמחה, מטפלות בנושא הבירוקרטיה והטפסים הנדרשים. לאחר שהסחורה משתחררת מהמכס, אפשר להניח אותה בידיה של חברת הובלות, שעובדת בשיתוף פעולה צמוד עם חברת השילוח.
מכיוון שמדובר פה בחפציכם האישיים, כדאי לבחור בחברה שאתם סומכים עליה, כזו שעושה עליכם רושם טוב ומשדרת אמינות. נסו לברר פרטים על החברה: אין דבר טוב יותר משיחה עם לקוחות קודמים שיוכלו לספר לכם על חוויית העבודה עם החברה המסוימת הזו.
במידה ולא מדובר בחפציכם האישיים וזוהי סחורה עסקית, הבחירה בחברה אמינה חשובה פי כמה. הלקוח, מצידו השני של הים, יושב ומחכה לסחורה. אם היא תגיע פגומה, האחריות כולה שלכם. אם היא תגיע באיחור, גם אז האחריות תיפול על כתפיכם. את הלקוח לא מעניין כי "חברת השילוח עשתה את הפדיחות", הוא יראה בכם את האחראים המלאים ועלול לנתק איתכם קשרים. לכן, בחרו בחכמה את חברת השילוח.