אימון אישי משמעותו בירור המצב המצוי מול המצב הרצוי וליווי המתאמן אל המקום בו הוא רוצה להיות, דרך כל המכשולים שבדרך. אנשים עם לקויות למידה הם כידוע אנשים עם בעיות ריכוז מסוימות או קשיים אחרים המפריעים להם לממש את מלוא הפוטנציאל הלימודי שלהם, דבר הגורם לרבים מהם לוותר על לימודים אקדמאים לאחר חווית התיכון הבעייתית, מחשש שלא יעמדו בכך. אחרים מתחילים ללמוד ועוזבים באמצע וחלק כמובן מוצאים את הכוחות, מגייסים את התמיכה מן הסביבה ועומדים גם במכשול הזה.
לימודי אימון אישי מקנים למאמן כלים המאפשרים לו לעזור ולתת את התמיכה הנדרשת על מנת לסייע לאנשים עם בעיות קשב וריכוז לגייס את הכלים הנמצאים בתוכם ולהצליח לעמוד באתגר הלימודים. לימודי אימון אישי כאמור שונים מבית ספר לבית ספר אך בכל הגישות קיימים אינספור כלים שיאפשרו למתאמן לנווט ולכוון את חייו ביתר יעילות אל היעדים שלו.
קורס אימון ייעודי
אם בעבר היו בארץ רק מסלולי לימודים של אימון אישי המיועדים לחיים באופן כללי, הרי שכיום יש בתי ספר עם התמחויות אימון שונות, וכמובן שישנם מקומות המיועדים לאלו מכם הרוצים במסלול לימודי אימון אישי ADHD או כאלה שכאשר הם שומעים אימון אישי הפרעות למידה הן ההתמחות המעניינת אותם במיוחד.
היכן ללמוד ואיך ומה לבדוק?
יש מגוון מקומות בארץ בהם ניתן לבצע לימודי אימון אישי. מן הצפון ועד הדרום יש מספר רב של בתי ספר לאימון אישי. מסלול האימון האישי אינו מוסדר כרגע בארץ ואין תכנים החייבים לעבור בקורס, לכן כל אחד יכול לעשות פחות או יותר כרצונו. הגוף שלקח על עצמו לנסות ולהסדיר את המסלול של לימודי אימון אישי בישראל הוא לשכת המאמנים בישראל, אך אין חובה על בית הספר להיות כפוף ללשכה.
הדבר יוצר לעתים בעייתיות מסוימת ופותח פתח לשרלטנים. לכן בבואכם ללמוד אימון אישי, בין אם מדובר על לימודי אימון אישי לטיפול בהפרעות למידה וקשב וריכוז ADHD או אימון אישי כללי לחיים, שימו לב שאתם בודקים היטב היכן אתם לומדים, מה היקף הקורס מבחינת שעות והאם אתם מקבלים גם ליווי מסוים לאחר תום החלק התיאורטי, באימון מעשי שתעשו- מעין סטאז'.
לימודי אימון אישי הם תחום מומלץ לכל אדם באשר הוא, בקורס ניתנים כלים להתמודדות עם אתגרי החיים וניווט החיים אל המקומות אליהם אנו רוצים להגיע. לימודי אימון אישי לאנשים עם לקויות למידה, הם כאמור נושא מעניין במיוחד, שכן הוא מאחד את האימון האישי עם כלים להתמודדות עם לקויות למידה אובייקטיביות.