בבואכם לשכור משרד, ישנם כמה פרמטרים בסיסיים שיש לקחת בחשבון. בדרך כלל שלושת החשובים הם: מיקום, גודל ומחיר. שלושת אלה הם החשובים ביותר, מכיוון שהם הפרמטרים שיקבעו את עתיד התנהלות המשרד שלכם. המיקום משנה לגבי העובדים, לגבי הלקוחות והשוק שמתנהל סביבכם, הגודל חשוב לנוחות העבודה ולתדמית העסק שלכם, ושני אלה קשורים באופן ישיר במחיר שאתם עומדים לשלם עבור שכירת המשרדים החדשים שלכם. כל יתר הפרמטרים שיש לקחת בחשבון כשבאים לשכור משרד: ארכיטקטורת המבנה, סוג התאורה או התיקרה, סוג האבטחה בבניין וכיוצא באלה הם חשובים אבל משניים לשלושת הראשונים.
מכיוון שכך, ראשית יש להתמקד בשלושת הראשונים, וכדי לעשות זאת באופן הכי מקצועי מומלץ להתחבר עם חברה העוסקת בהשכרת משרדים בכל רחבי הארץ, כדי לקבל מהם רקע וייעוץ ממוקד ומקצועי. חברה כזו תוכל לעמוד על הצרכים המדויקים שלכם לאחר שתלמד את אופי העסק שלכם ותשתמש בניסיון המצטבר שלה, כדי להעניק לכם את המשרדים להשכרה המתאימים עבורכם. במאמר זה נתמקד בגודל ובמחיר של משרדים להשכרה.
הגודל כן קובע!
משפט שחוק הוא "הגודל לא קובע", וכולם יודעים למה הכוונה. אבל כשבאים לשכור משרדים לעיתים קרובות, הגודל כן קובע וקובע הרבה מאד. למה הכוונה? אם אתם סופרים, המחפשים משרד כדי להסתגר בתוכו ולכתוב את יצירת המופת שלכם, יכול להיות שהגודל לא קובע. אופי התעסקות כזה הוא אישי וללא מבקרים במקום. אבל אם אתם לא יוצרים עצמאיים, אלא חברה עסקית המבקשת להרחיב את עסקיה ואת חוג לקוחותיה הגודל, כנראה שכן משפיע.
גודל המשרד שלכם משדר את עוצמתכם ואת ביסוסכם הכלכלי. אם אתם מנהלים את העסק שלכם מתוך משרדים צפופים, כשהעובדים מפוזרים בו ללא סדר בכל פינה אפשרית, ואין מקום לשבת אז או שאתם בצרות או שאתם בעלייה, וכדאי שתתחילו לחשוב על מיקום חדש למשרדים שלכם. עובדים לא אוהבים שדוחסים אותם כמו סרדינים בגומחות קטנטנות, ועוד יותר גרוע הוא מצב הלקוחות, שצריכים להגיע אליכם ולשבת איתכם יחד בישיבות ארוכות, כשהמקום צר מלהכיל את כולם וברוחב ניכר לעין. לקוחות הם אנשים בדיוק כמוכם, הם אוהבים נוחות ומרחב, אם המקום צר ולא נוח לא יהיה נוח לעשות עסקים. הדבר מלחיץ ומעכב עסקאות.
לכן, כשאתם חושבים על משרדים להשכרה לעסק שלכם תחשבו רחב, תחשבו נוח. זה לא צריך להיות ראוותני או מנקר עיניים, אבל הנוחות והמרחב משחקים תפקיד חשוב ביותר בהחלטה על גודל המשרדים עבורכם. כמובן שהכל מתחיל ונגמר בתקציב שלכם, ואין לשכור משרדים ללא פרמטר זה.
המחיר
המחיר הוא נגזרת של מיקום המשרדים להשכרה, גם הגאוגרפי וגם המבני (מגדל משרדים, לעומת מבנה קטן ונמוך, למשל) וגם של גודל המשרד המבוקש. ניתן ואפשר לשחק עם הפרמטרים השונים, כדי להגיע למצב האופטימאלי מבחינתכם. למשל: ניתן למצוא משרדים במחירים שנעים מ 50 ש"ח למ"ר מחוץ לעיר ועד ליותר מ 120 ש"ח למ"ר במגדלים הממוקמים בתל אביב וברמת גן.
ההפרש במחיר יכול לקבוע את המיקום החדש של המשרדים שלכם, אם אינכם מעוניינים להתפשר על גודל המשרדים, ולהיפך. אם יש חשיבות עליונה לכך שהמשרד שלכם יהיה ממוקם במרכז העסקים של תל אביב אז אל תוותרו על המיקום, ומצאו משרדים מעט קטנים יותר. קחו בחשבון יש חלופות מצוינות מחוץ לת"א ושווה לבדוק ! את האיזון הרצוי ניתן לעשות בעזרת חברה מיומנת להשכרת משרדים, שתוכל לייעץ לכם באשר לזמינות של משרדים במיקומים ובגדלים שונים ובמחירים מגוונים. כדאי ומומלץ להיעזר בחברה כזו, כדי למצות את מירב הפוטנציאל משכירת המשרדים החדשים שלכם.
שוקי בר, מומחה נדל"ן עסקי ומתן פתרונות תיווך משרדים להייטק, לוגיסטיקה אחסנה ומגרשים לחברות ועסקים.