מידי שנה בשנה נוספים אלפי רכבים לכבישי ישראל. בדרך כלל קשה למכור את הרכבים הישנים ולפעמים מחירו של התיקון גבוה יותר ממחיר הרכב. בגלל שהרכבים הישנים גורמים לזיהום אוויר, רוצה משרד התחבורה להיפטר מהם ומשום כך הוא בא בהצעה לבעלי כלי הרכב העתיקים שירות תחת השם פירוק רכבים.
פירוק רכבים – על הפירוק ועל המכירה
1. פירוק רכבים הוא שירות המוריד מהכבישים בארץ רכבים ישנים. עבור תשלום מוסכם ומקובל ניתן למכור את הרכב הישן וחלקיו לשימוש בתעשיית הברזל או אולי לחלקי חילוף. איכות הסביבה תוכל להישמר ע"י פירוק רכבים הנותן אפשרות לנצל את חלקי הרכב לצורך תעשיית הברזל או למטרת חלפים.
2. פירוק רכבים הוא תהליך לא ארוך ולא מסובך. יש להוביל את המכונית אל המגרשים המיועדים למטרה זו,לבטל את רישיון המכונית ולהעביר את הבעלות על האוטו אל בעל מגרש המכוניות.
3. בסופו של התהליך חלקיהם של הרכבים המיועדים לפירוק רכבים עוברים שיפוץ לצורך מכירתם כחלקים מיד שנייה או שמשווקים לשימושים הרבים של תעשיית הברזל. כשמוכרים רכבים לפירוק , ירצה הקונה למכור אי אלו חלקים מהרכב כגון מנוע וכדו' ולצורך זה הוא צריך להוכיח שהוא בעלים על הרכב, לכן אפי' כשמדובר במכונית ישנה ומקרטעת יש לבצע העברת בעלות על השם של בעל המגרש על מנת שתהיה לו אפשרות למוכרה.
4. במקרה שלרכב הישן לא קיים טסט אי אפשר להעביר את הבעלות עליו, אחרי שמכרתם את המכונית למגרש הגרוטאות רצוי ללכת למשרד הרישוי ולהשאיר שם את הרישיונות של האוטו הישן. במידה שלא תעשו כך, הנכם עלולים להיות מואשמים בסחר בחלקים גנובים.
רכבים לפירוק – מונעים פגיעה באיכות הסביבה
1. בתעשיית הברזל מפיקים תועלת משמעותית ושימוש חוזר בחלקים המתכתיים של רכבים לפירוק. דרך הורדה מהכביש של רכבים לפירוק אנו מונעים זיהום אוויר ומשפרים את איכות הסביבה.
2. חברות העוסקות בנושא של רכבים לפירוק רוכשות את הרכבים הישנים, אולם לא במחיר מחירון. התשלום עבור קניית רכבים לפירוק הינו תשלום קבוע הנקבע ע"י משרד התחבורה. בעזרת התשלום אפשרי לרכוש אוטו במצב טוב יותר, יותר בטיחותי וגם ידידותי לסביבה.
קונה רכבים לפירוק - באישור משרד התחבורה
1. רכישת רכבים לפירוק הוא עסק שקיים במקומות רבים במדינה. כדי לעסוק בענף של קונה רכבים לפירוק צריך לגשת למשרד התחבורה המנפיק רישיון מתאים למי שמבקש להכנס לעיסוק במסחר הנ"ל .
2. התשלום בעבור אוטו ישן המשולם על ידי עסק אשר רוכש רכבים לפירוק הוא במזומן לפי קביעת משרד התחבורה. שלשת אלפים שקלים הוא הסך המקסימלי המשולם בעבור רכבים לפירוק.
3. קונה רכבים לפירוק משלם בשביל רכב ישן הנמצא במגרשו, הוא עשרה אחוז ממחירו של הרכב הנקוב במחירון. במקרים מסוימים, כאשר המחיר קטן במיוחד, בעליו של המגרש יגרור את המכונית ואתם תחסכו את מחירה של הגרירה.
בשיתוף פעולה עם קופירייטר ותוכן שיווקי