במידה ואתם מעוניינים לחפש חברת שילוח בינלאומי ימי, אתם בוודאי מבולבלים מול שפע החברות הקיימות בשוק. שילוח בינלאומי הוא עולם מגוון. קל ללכת בו לאיבוד וכך לבזבז זמן רב ויקר.
כדי לבצע חיפוש ממוקד יותר, חשוב לבחור בחברה שמתאימה למטרה שלכם. לדוגמה, ישנן חברות המתמחות בשילוח של מטענים מיוחדים ורגישים (חומרים כימיים), אחרות מתמחות ברילוקיישן או בהובלה של ציוד כבד במיוחד.
מאחר ומדובר בחפצים יקרים לליבכם, חשוב לבחור בחברה אמינה, שתסמכו עליה ושבזכותה תוכלו לישון היטב בלילה. בקשו כמה הצעות מחיר, השוו ביניהן, אל תתביישו לשאול לגבי לוחות הזמנים.
כמו כן, חשוב לבחור בחברה המציעה מכלול של שירותים. חברת שילוח בינלאומי כזו תארוז את חפציכם, תוביל אותם לנמל, תעמיס אותם על הספינה. לאחר שהספינה תגיע ליעדה, החברה תטפל בכל הנושא של שחרור החפצים מהמכס, ביעילות ובמהירות. היא תדאג שהמטען שלכם יגיע בשלום ליעדו, במינימום בעיות אפשרויות. יש לקחת בחשבון, שכל השירותים האלו מוצעים בתוספת תשלום.
שילוח בינלאומי מתחלק לכמה סוגים. בואו ונבחן כמה מהם:
שילוח לעסקים - מדובר בשילוח לעסקים שונים. בשילוח מסוג זה, חשוב כי המטען לא יתעכב ויגיע במהרה ליעדו. עסקים רבים בוחרים להטיל את משימת האריזה על חברת שילוח, בכך הם חוסכים זמן רב. חברת השילוח מגיעה, אורזת במהירות את המטענים, מובילה אותם לאונייה, מעמיסה אותם ושולחת אותם ליעדה.
החברה גם מציעה שירות נוסף - עמילות מכס. נציג מיוחד מטעם החברה מגיע אל נמל היעד, כשהסחורה מגיעה. הוא מגיש את כל הניירת הדרושה ומשחרר את הסחורה במהירות מהמכס.
שילוח של מטענים מיוחדים - במידה ובחרתם להוביל מטען יקר מאוד (רכב ספורט, ציורים נדירים ויקרים, תכשיטים ועוד), יש לחפש חברה אשר מתמחה בעבודה עם לקוחות פרטיים, ולא בחברה המתמחה בייבוא מסחרי, הרגילה לעבוד עם גופים גדולים.
שילוח של מכונות תעשיות מאסיביות - במידה ואתם רוצים להעביר ציוד תעשייתי מאסיבי, תצטרכו לבחור בחברה אשר מתמחה בשילוח ציוד כבד במיוחד. ציוד כבד מצריך לוגיסטיקה מיוחדת, אף בשלב האריזה וההובלה. מטען כבד גם מצריך אישורים מיוחדים. לכן, בחרו בחברה מומחית בנושא.
שילוח ימי חלקי - במידה ויש לכם כמה פריטים שאתם מעוניינים לשלוח, תוכלו לבחור בשילוח ימי חלקי, דהיינו, במכולה שבה יאוחסנו חפציכם, יהיו גם חפצים של לקוחות אחרים. שילוח ימי חלקי מומלץ ללקוחות שאינם ממהרים במיוחד ושאינם כפופים ללוחות זמנים. חברות השילוח בדרך כלל ממתינות עד שהמכולה תתמלא בפריטים שונים ורק אז יוצאות לדרך.