פרשת בהר תשע"ב
וידבר ה' אל משה לאמר...ושבתה הארץ שבת לה' שש שנים תזרע שדך....ובשנה השביעית שבת שבתון יהיה לארץ.ברצות התורה לאמר, על חיוב השביתה לאחר שש שני עבודה צריך, סדר הפסוק שיהיה שונה.צריך לומר שש שנים תזרע שדך ואח"כ ושבתה הארץ שבת לה'.שכן השביתה באה לאחר שש שנים תעבוד.בפסוק, השביתה קודמת לעבודה.מה מהותה של עבודה ומה מהותה של שביתה.
הדברים הנכתבים הינם ברוח דבריו של האדמו"ר מאווריטש, בעל הספר "בת עין"
מדרך העולם עבודה קודמת לשבתון.מדרך העולם העבודה הינה העיקר והשבתון טפל/אמצעי וכדו'.שכו העבודה היא הדרך להשגה, מה שאינו נכון לשביתה.
אומרת התורה קודם לעבודה יבוא השבתון, ושבתה הארץ.שבתון זה איננו שבתון של האדם, שבתון זה ענינו שבת לארץ.מהו שבתון הארץ ומהו שבת לה' ?
על הפסוק "בטח בה' ועשה טוב, שכן ארץ ורעה אמונה" או' הזהר, בטח בה' ועשה טוב, כדי שיהיה לך משכן בארץ.משכנו של האדם בארץ, הצלחתו, יכולתו לקבל השפע והברכה הינה רק מבטח בה' ועשה טוב, אזי תזכה לשכון בארץ.מידת הביטחון בה' הינה המתכון להצלחה בכל, הינה מתכון לשכון, קביעות, בטחון בעשיית האדם, מלשון משכנו של האדם, ביתו, המקום הנכון לו מקום הבטוח עבורו.קודם לתחילת עשיית האדם, קודם לבניית משכנו, עליו להיות בדרגה של בטח בה'.דרגת הביטחון.קודם לשש שנים תזרע שדך, על האדם לדעת ושבתה הארץ שבת לה'.
בהחל האדם בעשייה בארץ, יודע קודם לתחילת עבודתו, ושבתה הארץ, עוד קודם להתחלתו, יודע האדם בשנה השביעית "ושבתה הארץ", עולה השאלה " וכי תאמרו מה נאכל בשנה השביעית הן לא נזרע ולא נאסוף את תבואתנו". מבטיח הקב"ה " וציויתי את ברכתי לכם בשנה השישית ועשת התבואה לשלוש שנים". מבטיח הקב"ה השנה השישית תהיה ברוכה ותעשה לכם תבואה לג' שנים, לשנה השישית לשנה השביעית ולשנה השמינית (אם לא זרענו בשנה השביעית מה נאכל בשביעת ואף בשמינית).הבטחון בה', בהבטחתו, בשנה השישית ועשת התבואה לשלוש שנים, היא המביאה את האדם לידי שש שנים תעבוד, היא המביאה לידי ובשנה השביעית ושבתה הארץ שבת לה', לה' דייקא.מהי אותה שבת לה', מהו אותו הבטחון - מסביר האדמו"ר מאווריטש, (ביתר פרוט והעמקה, בת עין על פר' בהר) בטחון הינה קדושה בג' רמות, קדושת המחשבה, קדושת הדיבור וקדושת העשייה.קודם לעשות האדם עבודתו ובעת עשייתו בהיותו נתון בג' קדושות אלו הרי הינו נמצא בבטחון.בהבא האדם ג' קדושות אלו לעשייתו לחייו, הרי כל מהות חייו הינה שבת לה', לה' דייקא.או' הפסוק בתהילים "שכן ארץ" ענינו הבא השכינה לארץ, היינו גם בעבודתך בשדה גם בעבודתך היומיומית בארץ שכון, הבא השכינה.ראה שדרכך יהיו בחינת בכל דרכך דעהו, בכל עשיתך שכינה עימך, שכן ארץ.בחשיבתך בדיבורך ובעשייתך, שבת לה'.
שבת שלום
דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251