פרולוג- ראשית דבר.
כבר שכחתי מתי הפכתי להיות לקוח של סלקום ובאמת כאשר אני מגלה את המספר שלי,יש אנשים שאומרים כי זה מתקופת הדינוזאורים.
ואני עונה,גם הטלפון אשר ברשותי הוא דינוזאור,טלפון למוד קרבות,מין קופסא פרימיטיבית,אשר עלתה לי אלפי שקלים בזמנו,אבל,לא איכפת לי. הוא צריך לשרת אותי ולא אני אותו וכך היה בשנים הראשונות. וחוץ מזה, אינני חסיד של טלפוניה משוכללת ,אשר בה על פי פקודה מוציאה גם קוביות קרח ועושה עיסויי גוף.
וכלקוח נאמן פתחתתי גם חשבון טלפוניה לשני הבנים-שיהנו משירותי סלקום.
אבל, משהו קרה במהלך השנים.הסוס הטלפוני שלי החל להזדקן והביטוח שלו הפך להיות לא אמין ומבחינתי טלפון זה הפך להיות מת מהלך ,לא בר תיקון יותר.וגם חברת סלקום התקרפנה, אבל על כך בהמשך הסיפור.
פרק א – מאור
אז הגעתי היום, במחצית מאי,למשרדי סלקום בבני ברק. הגעתי ובאמתחתי מכתב + הטלפון בתוך שקית קטנה ואמרתי למאור כדלקמן: מאור יקירי, זה הטלפון, הכל כתוב בו,תרשה להשאיר אותו וללכת. יש לי חמישה טלפונים, מבלי לספור את קוי בזק.אינני זקוק לטלפון חליפי.וחוץ מזה באתי ממש במצב לחץ.יושבים אצלי חולים במרפאה.
מאור הרים ראשו ובעיניים רושפות אמר. תעמוד בתור כמו כולם במחלקת תיקונים.
אבל מאור,אמרתי, תבין,אין סיבה להמתין מבחינתי.תרשה לי.
הרים ראשו בשנית, הגביה אותו מעט מעלי,הרים ידו בנון-שלנטיות ואמר כך: הבא בתור.
פרק ב – מאיה
למאיה שמתי לב גם קודם,בחורה גבוה, בלונדינית ומירצית. ובנוסף היה לי מספיק זמן להתבונן מסביב.4 אנשים היו לפני לפי צג המוניטור ולכן אין פלא כי כי המתנתי בתור,כשעה.וראיתי אנשים יושבים סביב שולחנות עגולים,שקועים בעיתונים אשר מספקת החברה באדיבות רבה.כי הרי הם לא טיפשים.צריך להעסיק אנשים במשהו.
ולבסוף התיישבתי מול מאיה.
אבל קדמה לה פקידה,אשר בכלל לא הבינה על מה אני מדבר,כך שהביאה את מאיה לעזרה.
ומאיה מייד אומרת בסרקסטיות, הא, שמעתי שאתה רוצה להחליף ל-אי פון?!הסתכלתי עליה בפליאה ולא השבתי.חלילה לי להרגיז אנשים,זה לא יפה.
ואני אומר לה כך: מאיה יקירתי. הטלפון הזה שאת רואה לפניך אשר בו אני משתמש בצורה מאד עדינה כנהוג עם זקנים,גמר את הסוס,אבקש להחליפו לאחר באותה רמה,או לתת לי אותו טלפון מדורות קודמים, אבל חדש.ומדוע? כי אין לי כח לבוא פעם בשלושת רבעי שנה לתיקונים,הפלסטיקים שאתם מחליפים מתבלים תוך מספר חודשים מתבלים,כי אתם צובעים אותם מחדש דור אחרי דור,אינני רואה את מקשי ההקלדה מרוב בלאי.ובנוסף לכך, הביטוח שאני משלם לך,אין לו כל ערך היום.
עונה מאיה.
מה פתאום?
אנחנו לא מחליפים!
קנית רכב והוא ישן אתה רוצה שיחליפו לך?!
מאיה,אמרתי,
טלפון זה לא רכב. אני משלם לכם כל חודש דמי שירות,ביטוח,שימוש ואתם נהנים מכך הנאה רבה.הטלפון שאת רואה לפניך ערכו אפילו לא מגיע ל-50 שקל.באם אין לך אריקסון כזה חדש תני לי אחד תואם באותה רמה.זה ענין עקרוני מבחינתי, גם באם טלפון כזה יעלה לחברה 200 שח.
והוספתי.
איך בכלל יש לכם מצפון לבטח טלפון כזה? חברה רצינית תתקשר ללקוח ותיק אשר נאמן לה למעלה מעשור ותציע לו טלפון חליפי חדש.
מה פתאום אומרת מאיה זו לא המדיניות שלנו,למרות שאתה מרגיש כך!
וחוץ מזה מוסיפה,למה אתה אומר שהית כאן לפני שלושת רבעי שנה, הית לפני שנה! צריך להגיד אמת .(תוספת שלי)!
הרגשתי כמו רמאי ואמרתי בלחש סליחה,מצטער, טעיתי!
וזה לא הכל אומרת לי מאיה. זה יופי שלא היו לך תקלות במשך שנה. הטלפונים שלנו , על פי נסטטיסטיקה מתקלקלים פעם ב-4 חודשים!
מעניין ,אמרתי. זאת אומרת כי אנשים צובאים 3 פעמים בשנה על מחלקת שירות טכני.
עונה לי, נכון! וחוץ מזה, מוסיפה, תקנה חדש, תשדרג!
מאיה,אמרתי, אני לא רוצה לשדרג, באמת אין לי בעיה כספית, אך אני לא צריך.
וכך אנחנו דנים ודנים כמעין שיח חרשים אילמים.
ואמרתי לעצמי.איזו בחורה קשוחה! אין לה טיפת הבנה מה זה שירות!
ולכן הודעתי לה,כי השעתיים שבזבזתי כאן, הם זמן אבוד.ובנוסף לכך,די התבאסתי מכולם,כולל מאור בכניסה ואין לי יותר ענין להיות יותר חבר במועדון סלקום.
נתקי אותי,אמרתי למאיה.
אין בעיה,ענתה.
ותוך שלוש דקות נותקתי.
שאלתי אותה.לא היה לך ענין לשמור על לקוח? לא ענתה.
ולכן אמרתי לה לסיום. לאור זה שהבאסתם אותי, אני מנתק עוד שני טלפונים של סלקום בהם משתמשים הבנים שלי. מה דעתך,שאלתי?
עונה מאיה. אין בעיה, מתי שתרצה.
קמתי מלפניה כלא מאמין והלכתי.
אפילוג- אחרית דבר
האם יש מורל לסיפור? כנראה שלא ,למעט דבר אחד שעולה בדעתי.
לחברת סלקום יש יותר מדי לקוחות. היא היתה מעדיפה להצטמצם!
וכך יהיה.
כותב הכתבה הוא מנתח פלסטי בכיר. http://www.dr-teman.co.il