איך לבחור את איש יחסי ציבור שלכם
בחירת משרד יחסי ציבור היא החלטה מורכבת ולא פשוטה. מדובר לא רק בהוצאה כספית, אלא גם בהשקעת זמן, לבטח בתחילת הדרך. זוהי אמנם לא חתונה קתולית וניתן להיפרד מהר ולמרות זאת, זו בחירה ספק שכדאי לעשות אותה בצורה מושכלת. להלן מספר נקודות חשיבה שכדאי לקחת בחשבון כאשר בוחרים משרד יחסי ציבור:
אסטרטגיה לפני הטקטיקה
החשוב ביותר בתהליך הבחירה היא למצוא מישהו שיקדם אתכם מבחינה שיווקית ועסקית. המטרה היא לא להכניס את שם העסק לאמצעי המדיה השונים (עיתונות, טלוויזיה, רדיו) אלא לקדם את העסק ובעיקר, שיעביר את המסרים השיווקיים והתקשורתיים על פי האסטרטגייה השיווקית של הארגון, אל קהלי היעד הרלוונטיים. "להיכנס לעיתון" זהו כלי טקטי, אחד מיני רבים.
כימיה ואמון
איש יחסי הציבור שלכם אמור להיות הלכה למעשה מעין מנהל שיווק שלכם או במקרה אחר, הדובר. חובה עליכם לבחור מישהו שתסמכו עליו, שתוכלו לחשוף בפניו את הסודות המקצועיים וגם וגם שיהיה לכם נעים לשהות במחיצתו.
מי מטפל בכם
כאשר אתם הולכים לפגוש משרד, מן הסתם, תפגשו את בעל המשרד. ביומיום תעבדו עם אחד התקציבאים של המשרד. את המנכ"ל /בעלים תפגשו אחת ל... סביר להניח שהתקציבאי שהיה איש מקצוע, משרדים מקצועיים מכשירים תקציבאים טובים, ובכל זאת, חשוב במהלך הבחירה לפגוש ולהתרשם לא רק מהמשרד אלא במיוחד מהתקציבאי שיעבוד מולכם.
יצירתיות
ניסיון של למעלה מחמש עשרה שנה בתחום יחסי ציבור הביא אותי למסקנה כי הייתי מדרג את היצירתיות במקום הראשון. אמנם מדובר במשהו חמקמק ש קשה לשים עליו את האצבע, אבל בכל זאת, אדם יצירתי ידע "לארוז" את העסק שלכם, את המסרים שלך בצורה מעניינת ואפקטיבית.
זמן
נסו להבין בין המילים כמה זמן איש יחסי הציבור המיועד יכול להשקיע בכם בשלב הלימוד וההיכרות ולאורך כל הדרך.
הגודל לא קובע
יש כיום מאות משרדי יחסי ציבור בכל הגדלים ועוד מאות עצמאיים, פרי לאנסרים. לא כדאי להיות לקוח קטן במשרד המטפל בלקוחות גדולים. גם המצב ההפוך לא אידיאלי.
עלות
יחסי ציבור בדרך כלל אינם ניתנים בחינם. אתם תרצו מן הסתם לשלם כמה שפחות, אבל חשוב לקחת בחשבון את "תורת המשחקים" ולצאת ברמה של Win Win. כדי לקבל שירות טוב, עליכם לדאוג שהספקים יהיו מרוצים.
ממליצים
המלצות מלקוחות זה דבר חשוב, אבל כדאי לזכור שאף אחד לא יפנה אתכם ללקוח מאוכזב או לא מרוצה.
קשרים וניים דרופינג
לכל איש יחסי ציבור יש קשרים (ואפילו טובים) עם עיתונאים. כדאי לזכור שקשרים טובים אינם מבטיחים דבר. היצירתיות, הרצינות והמקצועיות הם אילו שחשובים באמת.
תיק עיתונות שמנמן
אנשי יחסי ציבור אוהבים לנפנף עם תיק עיתונות "שמנמן" של לקוח עבר בתחום דומה. תיק עיתונות שמנמן מעיד על הצלחה ב-להכניס לעיתון, השאלה היא עד כמה זה היה אפקטיבי וקידם את מטרותיו של הלקוח.
בחירת משרד יחסי ציבור היא החלטה מורכבת ולא פשוטה. מדובר לא רק בהוצאה כספית, אלא גם בהשקעת זמן, לבטח בתחילת הדרך. זוהי אמנם לא חתונה קתולית וניתן להיפרד מהר ולמרות זאת, זו בחירה ספק שכדאי לעשות אותה בצורה מושכלת. להלן מספר נקודות חשיבה שכדאי לקחת בחשבון כאשר בוחרים משרד יחסי ציבור:
אסטרטגיה לפני הטקטיקה
החשוב ביותר בתהליך הבחירה היא למצוא מישהו שיקדם אתכם מבחינה שיווקית ועסקית. המטרה היא לא להכניס את שם העסק לאמצעי המדיה השונים (עיתונות, טלוויזיה, רדיו) אלא לקדם את העסק ובעיקר, שיעביר את המסרים השיווקיים והתקשורתיים על פי האסטרטגייה השיווקית של הארגון, אל קהלי היעד הרלוונטיים. "להיכנס לעיתון" זהו כלי טקטי, אחד מיני רבים.
כימיה ואמון
איש יחסי הציבור שלכם אמור להיות הלכה למעשה מעין מנהל שיווק שלכם או במקרה אחר, הדובר. חובה עליכם לבחור מישהו שתסמכו עליו, שתוכלו לחשוף בפניו את הסודות המקצועיים וגם וגם שיהיה לכם נעים לשהות במחיצתו.
מי מטפל בכם
כאשר אתם הולכים לפגוש משרד, מן הסתם, תפגשו את בעל המשרד. ביומיום תעבדו עם אחד התקציבאים של המשרד. את המנכ"ל /בעלים תפגשו אחת ל... סביר להניח שהתקציבאי שהיה איש מקצוע, משרדים מקצועיים מכשירים תקציבאים טובים, ובכל זאת, חשוב במהלך הבחירה לפגוש ולהתרשם לא רק מהמשרד אלא במיוחד מהתקציבאי שיעבוד מולכם.
יצירתיות
ניסיון של למעלה מחמש עשרה שנה בתחום יחסי ציבור הביא אותי למסקנה כי הייתי מדרג את היצירתיות במקום הראשון. אמנם מדובר במשהו חמקמק ש קשה לשים עליו את האצבע, אבל בכל זאת, אדם יצירתי ידע "לארוז" את העסק שלכם, את המסרים שלך בצורה מעניינת ואפקטיבית.
זמן
נסו להבין בין המילים כמה זמן איש יחסי הציבור המיועד יכול להשקיע בכם בשלב הלימוד וההיכרות ולאורך כל הדרך.
הגודל לא קובע
יש כיום מאות משרדי יחסי ציבור בכל הגדלים ועוד מאות עצמאיים, פרי לאנסרים. לא כדאי להיות לקוח קטן במשרד המטפל בלקוחות גדולים. גם המצב ההפוך לא אידיאלי.
עלות
יחסי ציבור בדרך כלל אינם ניתנים בחינם. אתם תרצו מן הסתם לשלם כמה שפחות, אבל חשוב לקחת בחשבון את "תורת המשחקים" ולצאת ברמה של Win Win. כדי לקבל שירות טוב, עליכם לדאוג שהספקים יהיו מרוצים.
ממליצים
המלצות מלקוחות זה דבר חשוב, אבל כדאי לזכור שאף אחד לא יפנה אתכם ללקוח מאוכזב או לא מרוצה.
קשרים וניים דרופינג
לכל איש יחסי ציבור יש קשרים (ואפילו טובים) עם עיתונאים. כדאי לזכור שקשרים טובים אינם מבטיחים דבר. היצירתיות, הרצינות והמקצועיות הם אילו שחשובים באמת.
תיק עיתונות שמנמן
אנשי יחסי ציבור אוהבים לנפנף עם תיק עיתונות "שמנמן" של לקוח עבר בתחום דומה. תיק עיתונות שמנמן מעיד על הצלחה ב-להכניס לעיתון, השאלה היא עד כמה זה היה אפקטיבי וקידם את מטרותיו של הלקוח.
אמיר שחר מנהל משרד יחסי הציבור השם דגש על הפן השיווקי ומציע ללקוחותיו שירותי יחסי ציבור, קשרי עיתונות, יחסי ציבור באינטרנט, כתיבה
שיווקית, כתיבת תכנים לאינטנרט, ניוזלטרים, בלוגים מקצועים ועוד. באתר החברה תמצאו גם בלוג יחסי ציבור
שיווקית, כתיבת תכנים לאינטנרט, ניוזלטרים, בלוגים מקצועים ועוד. באתר החברה תמצאו גם בלוג יחסי ציבור