אתחיל ואומר, היום בעולם של עומס המידע בפייסבוק כאשר התוכן שלכם מתחרה בעוד המון המון פיסות מידע אשר מופיעות לגולש, אחוז החשיפה לאוהדים נמוך, כמה נמוך? מחקרים אחרונים מדברים על ממוצעים של 16%.
*עם הפיצ'ר החדש אשר נפרס עכשיו בעמודים, תוכלו לראות בזמן אמת כמה אחוזי חשיפה כל פוסט שלכם צבר והאמינו לי, במידה ותעבדו רק במימד של פעילות אורגנית האחוז יהיה נמוך, הפתרון האמיתי, שילוב של פעילות אורגנית עם קמפיינים ממומנים.
משאמרתי זאת, בכל זאת, איך ניתן למקסם את הפעילות האורגנית שלנו?
קודם כל עלינו להבין את האלגוריתם העומד מאחורי המערכת, אותו אלגוריתם מבצע עבורנו סינון תכנים על מנת שנקבל בניוזפיד את המידע הרלוונטי והמעניין ביותר עבורנו. אותו אלגוריתם נקרא Edgerank והוא בנוי על שלוש רגליים: פופולאריותקרבהזמן. כל משתנה מקבל ערכים כמותיים ושיקלול סכום חלקיו מייצר לנו ציון, ציון גבוה יותר משמעותו תוכן "חזק" יותר ורלוונטי יותר עבורנו.
משתנה הפופולאריות מתייחס לעד כמה אותו תוכן שפורסם יותר מעורר ל Engagement, (לייקיםשיתופיםתגובות) תוכן פופולארי יקבל ציון גבוה. משתנה הקרבה מתייחס למספר הפעמים שאותו גולש היה מעורב בתכני עבר של העמוד כולל ביקורים בעמוד, יותר קרבה יוצרת ציון גבוה יותר. והמשתנה האחרון הינו זמן, כאשר התוכן שיצרתם "מזדקן" הוא הופך פחות רלוונטי ולכן הציון שלו פוחת.
הבנת עמוד השדרה של פייסבוק זה השלב הראשון לשיפור הניהול בפייסבוק.
עכשיו נעבור למה שהכותרת הבטיחה, 5 טיפים:
1. תכירו את קהל המטרה שלכם – נכון, זה נשמע בנאלי, אבל תתפלאו כמה מנהלי עמודבעלי עסקים לא מבצעים מחשבה מקדימה מי קהל המטרה הרלוונטי שהם רוצים להשיג, מה האהבות שלו? האם זה נשים או גברים? מה טווח הגילאים? ועוד..מעבר לכך, אחרי ההגדרה הראשונית לקהל מטרה רצוי, יש צורך להציץ בתובנות העמוד (Insights), האם אנחנו בדרך הנכונה להרכבת תמהיל קהל מטרה רצוי? ויותר מכך האם קהל המטרה שלנו אוהב את התוכן שאנו מייצרים עבורו?
2. עשו זאת קצר – פוסטים מתומצתים, קצרים, יניעו הרבה יותר לפעולה ונכונים הרבה יותר לפלטפורמה מאשר פוסט ארוך טקסטואלי וטרחני. אל תחששו להוסיף טקסט המניע לפעולה, "לחצו עכשיו!" "מה דעתכם?""האם צריך?" וכו'.. יעשו את העבודה.
3. התוכן הוא המלך- שמענו זאת פעמים רבות ואגיד זאת שוב, אין תחליף לתוכן איכותי (כזה שקהל האוהדים שלכם מתעניין בו), העולם הדיגיטלי הינו עולם ויזואלי,שימוש בתמונות ברורות ומושכות או וידיאו יעשו הרבה יותר את העבודה מאשר טקסט מיותם.
4. צרו מעורבות עם המעורבים – האוהדים אוהבים לדעת שיש מישהו אשר מקשיב מאחורי חזות הדף העסקי, כזה ש"טופח" להם על השכם אחרי שהם לחצו לייק או ולא פחות חשוב, מספק תשובה עניינית לתלונה כלשהי. לפעמים לא צריך יותר מאשר להשיב בחזרה על תגובת האוהד באמירת "תודה" ובכך נייצר המשך שיחה מה שיתרום לחשיפה של הדף ונייצר מוטיבציה אצל אותו גולש להשתתף בתכני העמוד גם בעתיד.
5. העלאת תכנים קבועה – ניהול הדף וטיפוחו צריכים להיעשות בעקביות ובכל זמן. העלאת פוסטים רלוונטיים בצורה יומית וניהול קהילה בצורה נכונה יובילו להישארות בתודעת האוהדיםצרכנים פוטנציאליים שלנו ובמידה ונקלע "למטרה" מבחינת התוכן, נניע גם את מעגל החשיפה השני (החברים של האוהדים) אל עבר מחוזותינו.
בהצלחה צוות NinjaMonkey
ניר חוליNir Huli שיווק בניו מדיה, עם נגיעות של רשתות חברתיות בטעמי אפרסק מוגז עדין