נשא תשע"ב
וידבר יהוה אל-משה לאמר. ב דבר אל-בני ישראל ואמרת אלהם איש או-אשה כי יפלא לנדר נדר נזיר להזיר ליהוה.
מהי נזירות, מיהו הנזיר, מדוע בוחר האיש להזיר עצמו ומדוע בתום נזירותו עליו להביא קרבן כחוטא?? הנזיר בתום נזירותו, מביא גם כבשה אחת בת-שנתה תמימה לחטאת.
איש או אישה נאמר בפסוק, אדם לא נאמר.נזיר מהותו להזיר לה'.נזיר הינו איש הנודר להיות נזיר, נדר זה או' ר' נחמן "והעיקר נדרים הוא כדי לקדש את עצמו ולפרוש את עצמו מתאוות".או' ר' נחמן האיש מבקש לקדש עצמו, ע"כ נודר להזיר עצמו, נודר להתקדשות יתרה.איש /אישה הינם מעלה גדולה מ"אדם", איש הינו השואף לגדילה לקרבת אלוקים.
קדושה יש בה שני אופנים, האופן האחד, הינו פרישה, הרחקה , הבחינה השניה הינה התקדשות בחינת הדריכני, בנתיב מצותיך: כי-בו חפצתי.היינו התקדשות לא מתוך פרישה והרחקה אלא התקדשות מתוך החיבור לחיים, החיבור למצוות, המצוות המנחות ומדריכות האיש בנתיב החיים.
דרך הנזירות, הפרישה, קשה היא למאוד, נזירות עולם כנזירותו של שמשון הינה מדרגה אשר ספורים היכולים לעמוד. (ההפטרה הנקראת בפרשה זו , לידתו של שמשון). הנזירות הקצובה בזמן, כדברי הגמרא "סתם נזירות ל' יום", הינה רצון האיש להתקדש, קדושה לזמן קצוב (בשפתינו, זריקת מרץ). קרבן חטאת הבא בגין חטא, מביא הנזיר בתום נזירותו.הסיבה לתייחסות לנזירות כחטא, כפולה, האחת בהיות האדם מגיע למדרגה של קרבת אלקים, לאחר היותו במקום של קדושה, כיצד יכול לבקש לחזור למדרגת קדושתו, "הנמוכה" קודם היותו נזיר.הסיבה השניה, האדם נברא לגילוי אלוקותו יתברך בעולם.גילוי אלוקותו בכל דבר ודבר.גילוי, הארת הקדושה הנמצאת בכל.דרך זו, גילוי הקדושה הנמצאת בכל, זוהי קרבת אלוקים, זהו כי-בו חפצתי.
האדם, כדברינו, מצווה לגלות אלוקותו ית' בעולם.גילוי זה צריך שיהיה באופן ובמינון הנכונים.לכל אדם יכולת גילוי אלוקותו יתברך.רצונו של האדם בקרבת אלוקים מביאתו לידי עשיית כל אשר נכון בעיניו לקרבה זו.השתוקקות האדם לגילוי מציאות הקב"ה בכל מביאה אותו לעשייה אשר יש והיא "גדולה" ליכולתו.נזירות כפי שאמרנו, הינה ההשתוקקות לגילוי מציאותו ית', זאת ע"י צמצום הגשמיות, צמצום, עד כדי, ביטול התאוות.האדם מצווה לעשיה זו, במידה וכפי יכולתו.בעשות האדם מעבר ליכולתו, לא יוכל לעמוד במדרגה זו, סופו שיירד למדרגתו, אף יש ויירד למטה ממדרגתו. מה ה' אלוקיך דורש מעימך? כל רצונו של הקב"ה, הינה היות האדם במדרגתו ובהשתוקקות לקרבה יתרה, זאת כפי מדרגתו, ממדרגה זו יכול האדם לעלות מעלה מעלה להתקרב אליו יתברך ולהישאר במחיצתו, בחינת נזיר עולם, כפי יכולתו.
והיית מעלה
דויד לקס אמת
דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251