אל מול פני המנורה ערש"ק בהעלותך תשע"ב
א וידבר יהוה אל-משה לאמר. ב דבר אל-אהרן ואמרת אליו בהעלתך את-הנרת אל-מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות. ג ויעש כן אהרן אל-מול פני המנורה העלה נרתיה כאשר צוה יהוה את-משה.
ציוויו של הקב"ה בהעלאת הנרות, הינה אל-מול פני המנורה.אינה מסתפקת באמירה ויעש כן אהרון,התורה מדגישה ואו' ויעש כן אהרן אל-מול פני המנורה העלה נרתיה.
המושג פנים מופיעה בתורה מס' פעמים ,או' יעקב אבינו כי-ראיתי אלהים פנים אל-פנים.על משה נא' ודבר יהוה אל-משה פנים אל-פנים, כאשר ידבר איש אל-רעהו.על עם ישראל בהר סיני נא' פנים בפנים, דבר יהוה עמכם בהר--מתוך האש,ירמיהו או' על בני ישראל כי-פנו אלי ערף, ולא פנים.או' התורה אל-מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות, מסבירים חז"ל ששת הנרות אשר היו בשני צידי המנורה, ג' בכל צד, נטו והאירו אל הנר האמצעי.הנר האמצעי, או' ר' נחמן, ענינו שבת, כל שאר הנרות, ששת ימי השבוע, מאירים אל יום השבת.יום השבת הינו הנר אשר ממנו מוזנים ואלין מאירים כל שאר הנרות, שאר ימי השבוע.
על המנורה נא' ועשית מנרת, זהב טהור; מקשה תעשה המנורה, מובא במדרש תנחומא, תיעשה המנורה, מאליה.משה התקשה במעשה המנורה, אמר לו הקב"ה השלך הזהב לאור והיא נעשית מאליה.רק המנורה נעשתה מאליה.או' ה"בת עין" המנורה מרמזת על אהבה עליונה, אהבה שכזו איננה בידי אדם, אהבה שכזו צריך שתיעשה מאליה ע"י בורא עולם, אהבה עליונה שכזו , מידתה השתוקקות עד כלות הנפש.
או' דוד המלך נר יהוה, נשמת אדם.הנשמה היא הנר, אהרון הוא המעלה את הנרות, נשמת האדם נשמות ישראל, העלאת הנרות, הנשמות צריך שיהיו אל מול פני המנורה, או' הגמ' במנחות פני המנורה, הנר האמצעי, או' רש"י נר האמצעי הינו גוף המנורה.הנר האמצעי הינו מהות ושורש למנורה.לכיוון מהות זו צריכים הנרות להאיר.הנרות צריכים שיאירו באהבה, אהבה עילאית, עד כלות.אהרון הוא הראוי להעלות נרות, נשמות אלו, אהרון הוא אוהב שלום ורודף שלום.אהרון הוא היכול להעלות נרות אלו אל-מול פני המנורה, פני המנורה הינה מהותה, גוף המנורה.הנר הוא הנשמה, הנשמה מהותו של האדם, למהות זו צריך להאיר.
השבת, הנר האמצעי, פני המנורה, השבת, היא מהות הבריאה, היא מהות האדם, היא מהות הנשמה.למהות זו צריך להאיר, מהות זו מאירים ומוארים ממנה.
השבת קדמה לעולם, השבת מקדשת את ישראל – פני המנורה.מהות חייו של האדם, מרכז חייו, לשם צריך הוא להאיר, לשבת.
אל מול פני המנורה-שבת שלום
דויד לקס אמת
דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251