דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יחסי ציבור באינטרנט 

מאת    [ 06/01/2008 ]

מילים במאמר: 364   [ נצפה 3131 פעמים ]

עסקים רבים מתחילים לגלות את משמעות יחסי הציבור באינטרנט. אין המדובר רק בחשיפה מסורתית באתרי חדשות דוגמת nfc ,nrg ,ynet וכד'. האינטרנט מאפשר חשיפה איכותית וממוקדת בהרבה, ע"פ מילות חיפוש הקשורות לאותו עסק. אם לפשט את הדברים, אז רק חלק מהחשיפה באינטרנט מושג דרך אתרי חדשות. כאשר אדם מחפש מידע בנושא מסויים הוא יחפש במקורות שלא יציגו לו דווקא ידיעות חדשותיות באותו תחום. הוא יחפש מאמרים איכותיים, מידע כללי, ריכוזי מידע, פורומים וכד'.

כשאתם מבקשים לפעול באינטרנט באופן שיוביל להתנהגות מסוימת מצד הגולשים, כדאי תבחנו קודם כיצד אתם נוהגים במקרים דומים. חייבו את ההתנהגות של עצמכם וקחו ממנה דוגמא. כך, למשל, אם תנסו להתחקות אחר ההתנהגות שלכם בעת חיפוש מידע באינטרנט, תגלו שאתם מנפים טונות של מידע לא רלוונטי. את מרביתו אתם פשוט לא קוראים, כי הוא מופיע רחוק מדי בעמודים בפנימיים של גוגל. אבל הסלקציה הבסיסית כוללת דילוג על פרסומים מתוך אתרי חדשות שמראש ידוע כי המידע שהם מציגים בנושא מסויים מוגבל לכתבה נקודתית או ידיעה חדשותית מקרית.

לדוגמא, מי שמבקש מידע על מסעדות יחפש פורטלים שעוסקים במסעדנות. מי שמחפש מידע על מסעדות כשרות - יוכל להגיע אליו דרך שלושה מקורות מרכזיים: אתרי מסעדות, אתרי כשרות ואתרים לציבור הדתי. רוב הסיכויים שאתרי חדשות מובילים לא יהיו מקור מתאים למידע מהסוג הזה.מי שמחפש מידע בנושא פתיחת גני ילדים - לא יתעניין בידיעה על גננת מתעללת שהופיעה באחד מאתרי החדשות המרכזיים. הוא יחפש פורטל שמציע מידע רב בנושא פתיחת גני ילדים, ציוד לגנים, מאמרים על שיטות חינוך לגיל הרך וכד'.

זו הסיבה שקמפיינים של יחסי ציבור באינטרנט מתכווצים כאשר עסק או גוף שם לו למטרה להופיע דווקא באתר חדשות ומוותר על נוכחות חשובה בהרבה (ומותאמת ללוגיקת החיפוש של המחפש הממוצע) באתרים מקצועיים, אתרי מאמרים חופשיים באינטרנט, פורומים מקצועיים שגם הם מכילים לא רק פרטי שיחות בין משתמשים אלא גם חומר כללי ומאמרים שמתפרסמים ע"י מנהלי הפורומים על פי מידת שייכותם לעניין.

החשיפה באתרי חדשות מובילים תלוייה ברייטינג שלהם בנקודת הזמן של פרסומם. השפעתה הרוחבית ברמת חשיפות חוזרות - היא נמוכה יחסית, אלא אם כן אתר חדשותי נתן סקירה כללית בתחום מסויים. בכל מקרה, חשוב לדעת, שהאינטרנט מספק כר בלתי נדלה לחשיפה. החוכמה היא לזהות נכון את הצמתים שבהם כדאי וחובה להופיע, ולהשקיע זמן ומאמץ ביצירת נוכחות באותם צמתי אינטרנט.

שרה טיקטינסקי היא בעלת משרד תיקשורים יחסי ציבור | קופירייטינג | קופירייטינג לאתרי אינטרנט נייד: 050-5528935




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב