דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


CRM: כיצד לרכך התנגדויות עובדים לחידוש 

מאת    [ 14/06/2012 ]

מילים במאמר: 379   [ נצפה 2169 פעמים ]

מחקרים שנעשו בקרב עסקים, מראים כי מקור הכישלונות של תוכנת CRM הוא בהדרכה מועטה ודלה. אם אתם מעוניינים לבצע רכישה של מערכת CRM ורוצים להכין את הקרקע לקראת בואה של המערכת החדשה, הנה כמה דברים שתוכלו לעשות:

אל תתעלמו מהעובדים. ספרו להם על השינוי המתקרב ומה עומד מאחוריו. הסבירו להם כיצד CRM תסייע לעבודה השוטפת במשרד. איך היא תקדם את המטרות העומדות לנגד עיניה של החברה. עובדים רבים מפתחים התנגדות לשינויים במשרד, במיוחד כאשר הם מרגישים שההנהלה לא טורחת לשתף אותם אודותיהם. הם מרגישים שמתייחסים אליהם כאל נמלים פועלות, שרק צריכות לעשות את עבודתן מבלי להבין יותר מידי. לכן, שתפו אותם בחזון שלכם וכך תגדילו את הסיכויים להצלחת התוכנה. דברו בפתיחות על השינויים הקרבים. אל תדגלו בגישה האופיינית למנהלים, המעדיפים לשמור את כל המידע לעצמם.

התכוננו מראש להלם מוחלט, לאחר התקנת התוכנה. חלק מהעובדים ירגישו מאויימים וחסרי ביטחון בעקבות המהפך הטכנולוגי. מסיבה זו, עדיף שתדברו בשלב מוקדם על השינויים ותכינו את העובדים לבאות, מאשר שתפילו עליהם שוק מוחלט. כך, יש פחות סיכוי שהם יגלשו להרגליהם הישנים והמוכרים, לאחר ההתקנה.

אל תתעלמו מהנושא של קישרי לקוחות. חברות רבות מתלהבות מכך, שהתוכנה יכולה לבצע באופן אוטומאטי מטלות שחורות ומשעממות, שהעיקו על אנשי המכירות. הן שוכחות את הפוטנציאל האדיר של התוכנה בתחום קישרי לקוחות, שימור ועוד. נסו לראות את הפוטנציאל המלא של תוכנות CRM, במקום להתמקד בחלק קטן ממנו.

התחילו בקטן. אל תמהרו להתקין את התוכנה בבת אחת על כל מחשבי המשרד ולהדריך את כל העובדים יחדיו. התחילו בקטן, ממחלקה למחלקה. כך השינוי יהיה הדרגתי, איטי וקל יותר לעיכול. כאשר תבצעו את ההתקנה בבת אחת על כל מחשבי המשרד, ההלם יהיה אדיר. בצוותים קטנים יותר, השינוי ייראה ידידותי יותר לכולם.

הקדישו זמן מספק להדרכה. הבינו כי לא כל האנשים קולטים במהירות וחלקם יתקשו ללמוד את השימוש בתוכנה.

אל תתעלמו מפידבקים. אל תאטמו את עצמכם בפני ביקורות, בקשות והצעות לייעול. אלה רק יסייעו לכם לשפר ולייעל את מערכת קישרי לקוחות לטווח הרחוק. היו קשובים ורשמו לפניכם את כל ההערות הקונסטרוקטיביות.

חגגו בהרמת כוסית.
גם אם אינכם מחבבים הרמות כוסית בשל בזבוז זמן העבודה, פנו זמן להרמת כוסית חגיגית. הביאו יין למשרד ודברי מתיקה והרימו כוסית לכבוד השינוי המתקרב. כך, תגרמו לעובדים להרגיש שמדובר בשינוי חיובי וגם תרחיקו את הפחדים והביקורת מהמהפך המתקרב. 


הכול על CRM וניהול קשרי לקוחות:  http://www.wys119.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב