מיתוג הוא מושג שקיים במרחב העסקי כבר עשרות בשנים אך נדמה שבשנים האחרונות והפך לחלק בלתי נפרד מהשפה הבסיסית בשיווק ובאופן שבו חברה או ארגון אחר מתקשרים עם סביבתם. מיתוג היא מילה שמתארת סך האמונות, הרגשות, התפיסות שמחזיק כלל הציבור לגבי מוצר מסויים. כשהמוצר שמדובר בו היא חברה שלמה, תהליך של מיתוג דורש חשיבה מערכתית מעמיקה על מנת להאציל לשם החברה וכל מה שנגזר ממנו (לוגו, קמפיין פרסומי וכדומה) את הערכים שיגרמו לה להתפס באופן החיובי או האטרקטיבי ביותר לקהל הצרכנים.
מיתוג ומאפייני החברה תהליך מיתוג חברה יעשה לרוב על ידי חברת מיתוג או יחסי ציבור חיצונית שמתמחה בתחום. השלב הראשון בתהליך דורש הכרה מעמיקה של החברה : החזון שלה, האסטרטגיה העסקית והאסטרטגיה הפרטנית של כל אחד ממחלקות החברה. הכרחי להבין עוד בתחילת התהליך מה בעלי או מנהלי החברה מבקשים לשדר לציבור וגם לאילו חלקים בציבור החברה פונה במוצריה או שירותיה.
מיתוג והמרחב העסקי כדי להשלים תהליך רציני ומעמיק של עיצוב ומיתוג, חשוב לערוך היכרות מעמיקה עם המרחב העסקי שבו החברה מתנהלת. מי הן החברות המתחרות בה? לאילו קהלים הן פונות? מה הייחודיות שלהן? איך הן ממתגות את עצמן ועוד. בסקר שוק למשל יכולים להתגלות קהלי יעד חדשים, בעלי פוטנציאל שהמתחרים עוד לא זיהו ואלה יצדיקו מיתוג מחודש שיתאים גם לקהל היעד שנוסף. חשוב להבין שמיתוג לא מתחיל ומסתיים בעיצוב לוגו לנייר המכתבים של החברה. לא מדובר בצעד תדמיתי שיווקי נטו אלא בהתאמה של החברה כקונספט ברמות שונות, למצב בענף שבה היא פועלת באופן שיביא לה את הבולטות החיובית שתתבטא בסופו של יום גם בתוצאות העסקיות.
מיתוג חברה יכול לבוא לידי ביטוי בעיצוב מוצרים או עטיפות של מוצרים, למשל כך שיפתו קהל יעד צעיר, בקו הוויזואלי והסגנוני של קמפיין פרסומי ואפילו במעורבות ותרומה חברתית של החברה ואנשים, כדי להעלות את קרנה בקרב הצרכנים.
מיתוג ברמת האסטרטגית אסטרטגית החברה צריכה להתייחס בו זמנית למצב החברה היום ולמקום אליו היא רוצה להגיע בשנים הבאות. המיתוג מלווה את האסטרטגיה בניסיון לכוון את החברה אל עבר העתיד ולבטא את החזון שלה לטווח ארוך. לכן מיתוג חברה לא מסתיים בתקופה קצרה אלא נבנה לאורך שנים אל מול קווים מנחים שנקבעו בתהליך הראשוני. ערך המותג של החברה מוגדר על פי מודל Y&R כשילוב בין רמת הבידול של החברה אל מול המתחרות שלה בשוק והרלוונטיות שלה לצרכנים. ככל שהייחודיות והבולטות של החברה גדולים יותר ביחס לתחרות, בעוד הרלוונטיות זהה למתחרים, ערכו של המותג כאמצעי להשפעה על צרכנים יהיה משמעותי יותר.