רה טרגטינג (מיקוד מחדש) ע"פ הגדרה הינו אסטרטגיה לפרסום , המתבססת על התנהגות המשתמש בעבר. לדוגמא : אם גולש מבקר באתר האינטרנט שלך, פותח מייל ששלחת לו, לוחץ על באנר באתר או כל פעילות אחרת המראה התעניינות (כולל 'לייק' בפייסבוק) אתה יכול להמשיך לדוור לו מוצרים/מבצעים נוספים הקשורים לאותו פידבק שקיבלת ממנו (אותה פעילות המראה התעניינות)
לא נעסוק כאן בעניין הטכני (שתילת קוקיס דרך הדפדפן של המשתמש) אלא יותר בקונספט עצמו וכיצד ניתן להשתמש בו בחכמה.
כשיש בידינו ההגדרה לגבי מיקוד מחדש - נשאלת השאלה , האם גם טלפון לרשימת מתעניינים או טיפול בלידים ישנים שלא הניבו מכירה , נחשבים מיקוד מחדש.. - והתשובה : בהחלט כן.
כל פעילות המבוססת על אינטרקציה מהעבר עם הגולש/מתעניין/לקוח ניתן להחשיב כ'רה-טרגטינג' לכן : אם יש לכם רשימת מתעניינים מהעבר, לידים שקיבלו הצעת מחיר ולא סגרו עסקה או רשימת דיוור של מתעניינים שהתייאשתם ממנה כי אינה מניבה תוצאות, תתפלאו לגלות - כמה כסף 'שוכב שם'... כדי להניע את אותם מתעניינים לפעולה, יש לפנות אליהם עם הצעה מפתה - כזו שתיתפס בעיניהם כ'הזדמנות' - רק משום שהם רשומים שם.
סיפור אמיתי : אחד מלקוחותיי, מכון מוביל מתחום היופי, התלונן על כך שלידים שקיבל במהלך החודש אינם איכותיים מספיק. בדקתי - ואכן , מתוך 54 פניות שקיבל , הצליח לסגור עיסקה עם 2 בלבד, אחוז נמוך לכל הדעות. כשבדקתי את תסריט השיחה של הלקוח ודיברתי עם הטלפניות, זיהיתי שישנו מחסום מסויים שהן לא מצליחות להתגבר עליו : המחיר שהמכון מציע עבור סדרת טיפולים כלשהי - נחשב גבוה במיוחד יחסית למתחרים ,אולם - הרכב הטיפולים ומשך הזמן שלהם – שונה. בעצה אחת עם הנהלת העסק , החלטנו שלהוריד מחירים זה לא משתלם בטווח הארוך – אבל, רק כדי לתת ללקוחות אפשרות להתנסות בשירות - בנינו חבילת מיני הכוללת 3 טיפולים במחיר נמוך במיוחד, כזה שמכסה הוצאות בלבד ומביא את הלקוחות 3 פעמים (פיזית) למכון. דיוורנו את ההצעה במייל וגם השקענו כמה שיחות טלפון יזומות לאותם מתעניינים – התוצאה : יחס ההמרה גדל פי 6 (!!)לעומת קודם - ובמילים פשוטות יותר : הכניס עוד כמה אלפי שקלים ללקוח שלי.
אני ממליץ לכל מפרסם/מדוור, לפעול בשיטה הזו. אם יש לך רשימת מתעניינים מהעבר : אל תזרוק לפח - לעיתים שוכב שם כסף שאינך מודע לקיומו.... שווה לשלוח עוד מייל , עוד שיחת טלפון , הרי גם אם תקבל סירוב זה לא ישנה את התוצאה הנוכחית. ברוב המקרים , אם תיתן הצעה אטרקטיבית -תופתע לראות שהמתעניינים מעריכים זאת ואף נוטים לקבל את ההצעה.
בהצלחה.
אורן חן - יועץ פרסום מוסמך גוגל.
050-3280411