בשביל להשתמש בטריק שאציין, אתם הקוראים חייבים קודם לומר לעצמכם את המשפט הבא:
"עבודה קשה -לא טוב!" "עבודה קשה- לא טוב!" "עבודה קשה - , לא טוב!"
עכשיו, לאחר שנכנסתם למצב רוח מעט יותר עצלני, אפרט את הטריק.
השימוש בטריק, דרך אגב, יקפיץ לכם את יחס ההקלקה בערך פי 2-3. הטריק הוא כדלהלן: גוגל ובינג נותנים אפשרות להשתמש באופן דינאמי במילות החיפוש בתוך מודעות הפרסום, כך שתוכן המודעה רלוונטי יותר למשתמש. לדוגמא: נניח שיש לי פרסום על שתי מילות חיפוש: "אופני הרים לילדים", בהתאמה רחבה "טבעות יהלום" בהתאמה רחבה.
כמובן שמקרה זה הוא לצורך הדוגמא בלבד, שהרי אין הרבה הגיון בהצמדת שתי מילות חיפוש שאינן קשורות. אם אשתמש בטריק, אוכל לגרום לכך שכשהמודעה מוצגת עבור "טבעות יהלום" המינוח "טבעות יהלום" יוצג בה. בהתאם, יוצג המינוח "אופני הרים לילדים" כשהמודעה תוצג עבור מינוח זה.
במילים אחרות, יש לנו דרך לבנות את המודעה כך שתציג את מילת החיפוש עבורה היא מוצגת. ייתכן כי רבים מכם כבר אומרים לעצמם משהו בסגנון:"מי לא מכיר את הטריק הזה?" או "מה זה החרטא הזה? למה זה טוב?". ובכן, אני מוצא שזה מאוד מפתיע כמה אנשים עדיין אינם מכירים, או שאינם משתמשים בשיטה הזו כיאות.
מנסיוני אני מוצא ששימוש בטכניקה הזו מקפיץ את יחס ההקלקה לפחות פי 2-3 ולפעמים אף בסדרי גודל נוספים. אל תשכחו שהמודעה שלכם מוצגת לפי ההתאמה של מילות החיפוש שבחרתם עם החיפוש שביצע המשתמש, כך שאם בחרתם מילות חיפוש בקפדנות, הופעה של מילות חיפוש אלה במודעה משפרת את הרלוונטיות של המודעה עבור המשתמש. איך הטכניקה עובדת? בגוגל ובבינג אופן הביצוע דומה, למרות מספר הבדלים שלא אציין כאן.
על כל פנים, כרגע אתייחס רק לגוגל. ובכן, בפרסום צמוד החיפוש בגוגל, לכל מודעה יש המאפיינים הבאים: א. כותרת המודעה, באורך של עד 25 תווים. ב. שורה ראשונה של תוכן המודעה - עד 35 תווים. ג. שורה שנייה של תוכן המודעה - עד 35 תווים. ד. הכתובת המוצגת. ה. כתובת ההפנייה אליה יגיע המשתמש אם ילחץ על המודעה. הטכניקה המוצעת מבוצעת על ידי שימוש בנוסח: {keyword:}, בכל מקום במודעה בו מעוניינים בהתאמה. מה שקורה זה שגוגל רואה את הסוגריים המסולסלים ויודעת ששם היא צריכה להכניס את מילות החיפוש עבורן המודעה הוצגה, או את הטקסט שמופיע כברירת המחדל (), אם אין מספיק מקום. לדוגמא נסתכל במודעה הבאה: כותרת: {Keyword:ייעוץ מקצועי לעסק} שורה 1: רוצה {Keyword:ייעוץ מקצועי} לעסק? שורה 2: התקשר עוד היום ל-xxxx נניח שהמודעה מוצגת עבור שתי המילים: "תמיכה עסקית" ו- "ליווי מקצועי". אם משתמש יחפש : "תמיכה עסקית ומקצועית", הוא יראה את המודעה: כותרת: תמיכה עסקית שורה 1: רוצה תמיכה עסקית לעסק? שורה 2: התקשר עוד היום ל-xxxx אם יחפש "ליווי מקצועי ועסקי", יראה את המודעה:
כותרת: ליווי מקצועי
שורה 1: רוצה ליווי מקצועי לעסק?
שורה 2: התקשר עוד היום ל-xxxx
אתם מבינים את היתרון הגלום פה?
דבר נוסף חשוב לסיום - גוגל מדגיש את המילים המתאימות לשאילתת החיפוש, כך שבמקרים אלו, חלק גדול מהמודעה יהי מודגש. למשל במודעות הדוגמא, המילים "תמיכה עסקית" ו"ליווי מקצועי" תהיינה מודגשות גם בכותרת וגם בגוף המודעה. מקווה שהכתוב לעיל יסייע בידכם להביא ביצועים מטורפים!
ואם אתם עצלנית מדי :) תמיד אפשר לחשוב על ניהול קמפיין בגוגל בצורה מקצועית
ניר צין מנהל שיווק ומכירות בשיווק יצירתי - ניהול והקמת אתרים מנצחים http://creative-marketing.co.il
>