אך מאחר ואנחנו אוהבי מהירות ואתגרים מטבעינו , המשכנו ללחוץ ולפעול , רק כדי שנוכל להתחרות בארצינו בצורה חוקית.
יתכן וכבר המירוץ שיתקיים ב21/7/12 באשלים , יהיה המירוץ ראלי הרייד החוקי הראשון בארץ , אך רבים לא יוכלו להשתתף.
כדי להשתתף חובה להיות עם כלי בעל רישוי ספורטיבי, קרי , מספר זיהוי אפור , תהליך ארוך ומייגע שנכון לרגעים אילו יש אולי מספר מאוד מצומצם של כלי שעברו את התהליך , רובם עדיין נמצאים בשלב זה או אחר, בתקווה לסיים את הכל עד התאריך המיועד.
אך רישוי הרכב אינו הדבר היחיד שיש לבצע , לפי התקנון , לא יעלה על כלי רכב תחרותי אדם שאין בידו רישיון נהיגה ספורטיבי, בסיווג הנכון של הקטגוריה בה הוא רוצה להתחרות .
כלומר לא רק הנהג צריך את הרישיון, אלא, גם הנווט וגם אם יש איש צוות נוסף , גם הוא צריך להיות בעל הרישיון .
יתכן ותחשבו שהחוקים הללו דרקוניים , אני מסכים רק בדבר אחד , אין ולא היה צורך , בדבר שנקרא חוק , כלל.
תסתכלו בכל העולם , האגודות עצמן , דואגות לחוקים ותקנונים נוקשים וברורים , לביטוחים מתאימים , וללא שום צורך בהתערבות המדינה , שלמעשה אינה מבינה כלל בנושא.
פרט לזמן שיש לחכות עד קבלת הרישיון (כשבועיים) , תהליך הוצאת הרישיון הוא די זריז .
מפנים יום עבודה אחד , וניגשים לבית ספר מורשה , עוברים בדיקות רפואיות , לומדים חומר עיוני במשך כ-9 שעות , עוברים מבחן עיוני
אחריו עוד כשעתיים של השלמה מקצועית (עיונית).
ההשלמה המקצועית (ענפית) , נדרשת מכיוון שלכל קטגוריה / ענף שמתחרה במירוצים השונים יש את התקנון היחודי בעבורו,
כל קטגוריה מאופיינת בדרישות בטיחות שונות , אפשרויות שיפור שונות ולכן יש צורך ללמוד את הנושא , לפני שניגשים להתחרות .
ענפי הספורט המוטורי מחולקים לכמה ענפים:
ראלי רייד - מרוץ מהיר בו על המתחרה לנווט בין נ.צ או סיפור דרך המופק ממנהלת התחרות , מרוץ שכזה יהיה באורך של כ-200 ק"מ.
ראלי הקפות - מסלול בין כ-30 ק"מ אותו יש להקיף כ-3 פעמים , כמובן בזמן הטוב ביותר.
עבירות - פה הברזל פוגש את הסלעים והבוץ , מסלול קצר יחסית , עם ניווט קל ע"י סיפור דרך , כאשר המסלול חג סביב מכשולים , אותם יש לעבור ללא שימוש כננת ובתחום מוגדר .
ואם הכל בסדר , אתה עם הרשיון המיוחל .
אם הנושא מעניין אותך יש המון חומר נוסף
בהצלחה בתחרויות
חובב רכבי שטח , שייט , מגשר מוסמך , הנדסאי חשמל -כל מה שאני יודע , בשבילכם .