היום אני רוצה להרחיב על אחד הנושאים החשובים ביותר, בשיווק של האימונים האישיים שלך. הנושא הזה, הוא הכותרות של העמודים הפרסומיים והניוזלטרים שלך, שמשקלן בהצלחת שיווק העיסוק שלך, גדול מהנראה לעין.
כותרות מופיעות גם בעמודים שיווקיים וגם בכל ניוזלטר, שאתה שולח למנויים לעלוון המידע שלך.
כל עמוד פרסומי מתחיל מכותרת. הכותרת, זהו הדבר הראשון החשוב ביותר בכל עמוד פרסומי, כיוון שבעת קריאת הכותרת, מחליט המתעניין האם להמשיך לקרוא או לא.
הכותרת חייבת תוך 3 שניות, לשכנע את האדם להישאר באתר ולקרוא עוד.
זה לא הכל, מעבר לכך, הכותרת צריכה לבצע חלק מהמכירה ולעורר רצון אצל הקורא, לקבל את המוצר שהוא אפילו לא יודע מהו.
הכותרת זה הדבר הראשון שיקבע, איזה אחוז מהאנשים המגעים לאתרך, יישאר לקרוא את מה שכתוב בו.
מטרת הכותרת היא למשוך את תשומת הלב של המתעניינים ולסקרן אותם לקרוא הלאה. הטקסט הפרסומי שלך יכול להיות מעולה, אבל אם הלקוח הפוטנציאלי עושה סיבוב פרסה בכותרת ולא מגיע לטקסט, אתה מפספס בגדול.
לפעמים הזמן שמשקיעים במציאת הכותרת הטובה ביותר, הרבה יותר ארוך מאשר הזמן המושקע בהכנת הטקסט הפרסומי שבא לאחר הכותרת.
כדי שהכותרת תהיה יעילה, תסקרן את הבן אדם ותגרום לו להמשיך לקרוא את מה שבא אחריה, הכותרת צריכה לכלול לפחות שניים מתוך המרכיבים הבאים:
1. פנייה לנישה שלך
הלקוח הפוטנציאלי חייב להגיד לעצמו לאחר קריאת הכותרת "כן, זה משהו שצריך להיות לאנשים כמוני!".
אם אתה פונה לבעלי עסקים, הכותרת שלך יכול להתחיל ב"בעל עסק! גלה איך…".
אם אתה פונה לאנשים בעלי משקל עודף שרוצים להוריד במשקל, הכותרת שלך יכולה להיות "…, לבעלי משקל עודף".
אם אתה פונה למנהלי ייצור, הכותרת שלך יכולה להתחיל ב"מנהל ייצור, שים לב! …".
ככל שהפנייה תהיה יותר ספציפית ויותר מדוייקת, כך הכותרת תהיה יותר יעילה.
2. הבעייה של הנישה שלך
פניה ללקוחות הפוטנציאליים שלך, יכולה להיות דרך תיאור הבעייה שהם רוצים לפתור או לחילופין, דרך תיאור המטרה שהם רוצים להשיג. גם כאן, כמו במקרה הראשון, תיאור הבעייה גורם לקורא להגיד לעצמי "כן, זאת בדיוק הבעייה שלי! אני רוצה לשמוע מה יש לו להגיד בעניין".
אם אתה פונה לאנשים שיש להם בעיית משקל עודף, הכותרת שלך יכול להתחיל מ"מרגיש את עצמך שמן? …" או "סובל ממשקל יתר?"
אם אתה פונה לבעלי עסקים שיש להם בעיה במציאת לקוחות, הכותרת שלך יכולה להתחיל מ"מתקשה במציאת לקוחות?" או "מרגיש שאתה נאבק על כל לקוח?" או "רוצה לדעת איך לגדיל בקלות את מספר הלקוחות שלך?"
ככל שהבעייה תהיה כתובה בצורה הקרובה יותר לדרך מה מתארים אותה בעלי הבעייה עצמם, כך הכותרת תהיה יותר יעילה,תתפוס יותר תשומת לב ותסקרן לקרוא הלאה.
3. הפתרון או התוצאה שהלקוחות שלך מחפשים
בחלק הזה של הכותרת, אנחנו מספרים לקורא, אילו תוצאות אנחנו יכולים לעזור לו להשיג. כאשר הלקוח הפוטנציאלי קורא זאת, הוא צריך להגיד לעצמו "כן, זה בדיוק מה שאני רוצה!"
לבעלי עסקים שמתעמתים עם השגת לקוחות, ניתן לכלול בכותרת משפט כמו "… רוצה לדעת איך להשיג פי 2 יותר לקוחות? …"
כאשר אנשים קוראים כותרת שבנוייה לפי כללים אלו, הם חייבים להגיד לעצמם "זה בדיוק בשבילי, אני חייב להשיג את זה!" או "אני חייב את זה לעצמי! זה יפתור לי את הבעייה!", כיוון שכבר בכותרת דיברת על הבעייה של האדם, על הפתרון שהוא מחפש ופנית אליו דרך פנייה לנישה.
כמה אזהרות:
אל תשתמש בדו משמעות בכותרות. כותרות מדוייקות, הרבה יותר יעילות מאשר כותרות שנתונות לפרשנויות. יש אנשים שהרבה יותר קל להם לעזוב את העמוד שלך, מאשר לנסות לנחש למה התכוונת. ברגע שאתה כותב משהו שפוגע בדיוק בנקודה שהבן אדם מתעמת איתה, זה הרבה יותר יעיל, מאשר אם אתה כותב משהו שמסיח את דעתו מהבעייה שלו, לפתרון חידת הכותרת שלך.
ישנם קופירייטרים שבגלל הרצון להפגין יצירתיות, הורסים כותרות על ידי הכנסת אלמנט של דו משמעות, כאשר הוא מיותר לחלוטין בכותרת זו.
לסיכום
אל תתעצל להשקיע זמן בכותרות שלך ובבדיקת יעילותן.
כותרת טובה, יכולה להכפיל ואף לשלש את כמות האנשים שקוראים את העמוד שלך, בלי שתכפיל את הוצאות הפרסום.
כתוב כותרות כאלה, שלאחר קריאתן, הקורא יגיד לעצמו 3 דברים:
1. זה מדבר אלי!
2. זה מדבר בדיוק על הבעייה שלי!
3. זה מדבר בדיוק על התוצאות שאני מחפש להשיג!
בהצלחה עם הכותרות שלך!