הצלחנו לצוד את הגולש לכמה רגעים והוא נמצא באתר שלנו. כעת, על מנת שהגולש ישאר באתר וימשיך את המסלול שייעדנו לו, אנו צריכים להבין מה הוא צריך ומה יגרום לו להמשיך לנוע באתר. אז... איך נוכל בעצם לגרום לגולש להמשיך במסלול, להבין את המסר שלנו ולגרום לו לבצע פעולה? כיצד נדע מה עובר לו בראש? מה מעניין אותו? מה מציק לו?
האם באתר זה אמצא את הפיתרון שאני צריך?
שאלה שתעסיק כל גולש שיכנס לאתר שלכם זכרו, הגולש מחפש פיתרון ואנו רוצים להיות הכתובת שתספק לו את הפיתרון. במצב בו הגולש לא ימצא פיתרון הוא ימשיך הלאה לאתרים מתחרים. לפיכך, עלינו להעביר לו מסר פשוט, מהיר וברור שהוא הגעת למקום הנכון. את המסר הזה אנו צריכים להעביר באופן חזק ומיידי. אלמנט זה הוא אלמנט חשוב ביותר בדף ובלעדיו הגולש עלול לנטוש את האתר שלנו
כוחה של הכותרת
הכותרת הנמצאת בראש הדף היא מהאלמנטים הראשונים והבולטים ביותר בהם נתקל גולש בכניסתו לאתר. הכותרת היא זו שתקבע באם הגולש ינטוש את האתר או ישאר וימשיך במסלול. את הכותרת כדאי לעצב בתג הנקרא H1 . הכותרת מורכבת ממלל ומוטב ממלל קצר, חזק, ברור ופשוט להבנה על מנת להשיג את המטרה שלנו להשאיר את הגולש בדף וכמובן להניע אותו להמשיך לגלוש באתר. כדי להשיג מטרה חשובה זו עלינו להשקיע מחשבה בכתיבת תוכן הכותרת תוך דגש על מתן כותרת חזקה ומסקרנת שיכולה כמובן להניע גולש להמשך גלישה בדפי האתר.
מאפיינים של כותרת חזקה
נבדיל את גופן הכותרת משאר הטקסט באתר על ידי כך שגודלו יהיה לפחות פי שניים
נטפל בעיצוב הכותרת על ידי הדגשה או אלמנט עיצובי אחר שייצור בידול ותשומת לב
צבע שיתאים לכותרת הינו צבע שיתן קונטרס לצבע הרקע
על הכותרת ליצור אצל הגולש את המסר החזק והברור - הגעת למקום שחיפשת
אלמנטים ודגשים שיש לתת בכתיבת כותרת
חשוב לזכור שהגולש למעשה הגיע לאתר מאחר והוא מחפש פיתרון כלשהו והמסר שלנו לגולש יהיה - אתה במקום הנכון. אז הנה מספר רעיונות שימושייים בהם תוכלו להיעזר להשגת מטרה זו בכתיבת כותרת מתאימה: פשטות, עוצמה, שאלה, ייחודיות, הבטחה, הזדהות, רלוונטיות, סקרנות, דחיפות, תקווה. כדאי לשמור. אל תכתבו הבטחה שלא תוכלו לעמוד בה ואל תלחיצו אם זה לא רלוונטי. השתדלו לא להיסחף ולהיות ספאמריסטיים. אל תנסו להיות מתוחכמים מידי. מומלץ כי תישארו פשוטים, ברורים וחזקים וזהו כל הסיפור.
מילות שיווק חזקות, מילות קסם
כדאי לעשות שימוש במילים וביטויים חזקים שיפעילו אצל הגולש רגשות כמו: סקרנות, הזדהות ועוד. מומלץ לא להשתמש בביטויים שליליים אלא בביטויים חיובים המעוררים השראה ותקווה אצל הגולש. נעשו מחקרים לגבי הנושא הזה וניתן לומר ששימוש בסוג ביטויים שצויין לעיל פשוט עובד. ניתן למצוא ביטויים אלו על ידי חיפוש מחקרים בנושא בגוגל. להלן כמה מהמילים הללו: מדהים, הצלחה, טוב יותר, פשוט, קל, חייב, צריך, סודות, מיידי, חינם, מובטח, מוכח, קסם, מדהים, לגלות, ללא תשלום, תוצאות ועוד...
ישנם עוד אלמנטים ודרכים העשויים לספק מטרה זו. לדוגמא תמונה שיכולה להעביר את המסר, אלמנט עיצובי, סרטון וידאו קצר... אבל הכותרת צריכה להכיל מלל חזק בולט ומרשים בעל עוצמה רבה שישמש להעברת המסר הראשוני בצורה הטובה ביותר.
ירמיהו בן עמי. בומבה-סייט שרותי בנייה, ניהול וקידום אתרים