בונים אתר מקצועי? מפיקים פרוספקט, מודעה או עיתון מקוון? זקוקים לתוכן שיווקי והטקסטים של "דודה שולה" כבר לא מספיקים? הגיע עת הקופירייטר!
איך באמת בוחרים אחד כזה? שבעה 'טיפים' בדרך לקופירייטר האולטימטיבי:
'טיפ' 1. אספו חומר רלוונטי
בזמן הקרוב, שימו לב לטקסטים שונים. נתקלתם במאמר מקצועי, אתר מעולה, מודעה או פרוספקט והשתכנעתם? נהדר. שמרו את החומר, הוא עשוי להביא לכם תועלת בשלב העבודה המעשית מול הקופירייטר עמו תבחרו לעבוד.
'טיפ' 2. היזהרו מיצירתיות יתר
אצל חלק מהקופירייטרים, משפט אחד עשוי לכלול בו זמנית: מסר דו משמעי, לשון נופלת על לשון, שימוש סימולטני בשתי שפות ועוד התחכמויות כיד הדמיון והלשון. הוירטואוזיות הזו בהחלט מעוררת התפעלות, אך לא מבטיחה, שהתוכן אכן ישרת את האינטרסים השיווקיים שלכם. כעקרון, אם קראתם תוכן משכנע ולא הרגשתם שעומד שם קופירייטר מאחור, יש לכם סיכוי שמדובר באמת באיש מקצוע.
'טיפ' 3. בקשו הצעת מחיר מפורטת
באם זו הפעם הראשונה בה הנכם מעורבים בפרוייקט הדורש קופירייטר, נסו להבין מה בדיוק השרות שלו כולל. (פגישה? ראיון טלפוני? תחקיר? כמה גישות יוצגו לבחירה? האם ההצעה כוללת סבב אחד או יותר של הצעות? דמי סקיצות? מתי מסתיימת העבודה שלו וכד'). אל תתביישו לשאול מה שלא ברור לכם. מה שיישאר עמום כעת, עשוי לעלות אח"כ ביוקר.
'טיפ' 4. התייעצו עם הקופירייטר
על מנת שקופירייטר יוכל לתת לכם הצעת מחיר ריאלית, עליו לקבל כמה שיותר פרטים. טוב תעשו, באם תכינו מסמך מפורט, המכיל את הפרטים הבאים: שם החברה, מהות החברה, סוג המוצר/שרות, מה נדרש (פרוספקט, אתר, מודעה...), היקף העבודה הנדרשת (הערכה גסה של מספר עמודים, קטגוריות וכד'). באם קשה לכם להעריך בעצמכם במה מדובר, תוכלו להתייעץ עם הקופירייטר בעצמו. יש לו ניסיון רב ובודאי יוכל לקצר לכם את הדרך.
'טיפ' 5. חלקו אינפורמציה בנדיבות
הקופירייטר אינו מומחה למחשבים. באותה מידה גם אין לו מושג במכונות כביסה, בייצור מזרונים, או בשיבוט ירקות. אחרי הכל, מדובר בניסיון של אדם חיצוני לגמרי (שיודע אמנם "מעט על הרבה"), להיכנס לראש שלכם, לרדת לעומקו של המוצר, לקלוט את היתרונות הגלומים בו, ולהוציא תחת ידיו מוצר מוגמר, שימכור אתכם בצורה הטובה ביותר.
קופירייטר שיבקש מכם את המידע המקיף ביותר אודות השוק בו הנכם פועלים, ויבקש להבין את החזקות והחולשות שלכם, מן הסתם גם יעשה עבודה טובה אחר כך.
'טיפ' 6. התרחקו מקלישאות
אתם בעיצומו של מסע לאיתור קופירייטר. כאשר תבקשו להתרשם מהחומר שלו, שימו לב אם הוא מרבה להשתמש בקלישאות, במלים מפוצצות ובביטויים יומרניים. העדיפו תמיד פנייה ישירה, התנסחות בהירה ובגובה העיניים.
'טיפ' 7. הקשיבו לתחושות הבטן שלכם
מעבר להמלצות ולכל הדיבורים, שאלו את עצמכם: "האם אני חש בנוח עם האדם שמולי? האם הוא משדר אמינות? ישרות? עמידה במלה ובלוחות זמנים? האם הוא סמפטי? סובלני? האם אני חפץ להפקיד בידיו את העסק שלי, את "הבייבי" שלי? ובעיקר, האם אני סומך עליו?" כימיה טובה בין ספק השירות ללקוח, צפויה להניב תוצאה מוצלחת, כמו גם תהליך מהנה.
בהצלחה!
איך באמת בוחרים אחד כזה? שבעה 'טיפים' בדרך לקופירייטר האולטימטיבי:
'טיפ' 1. אספו חומר רלוונטי
בזמן הקרוב, שימו לב לטקסטים שונים. נתקלתם במאמר מקצועי, אתר מעולה, מודעה או פרוספקט והשתכנעתם? נהדר. שמרו את החומר, הוא עשוי להביא לכם תועלת בשלב העבודה המעשית מול הקופירייטר עמו תבחרו לעבוד.
'טיפ' 2. היזהרו מיצירתיות יתר
אצל חלק מהקופירייטרים, משפט אחד עשוי לכלול בו זמנית: מסר דו משמעי, לשון נופלת על לשון, שימוש סימולטני בשתי שפות ועוד התחכמויות כיד הדמיון והלשון. הוירטואוזיות הזו בהחלט מעוררת התפעלות, אך לא מבטיחה, שהתוכן אכן ישרת את האינטרסים השיווקיים שלכם. כעקרון, אם קראתם תוכן משכנע ולא הרגשתם שעומד שם קופירייטר מאחור, יש לכם סיכוי שמדובר באמת באיש מקצוע.
'טיפ' 3. בקשו הצעת מחיר מפורטת
באם זו הפעם הראשונה בה הנכם מעורבים בפרוייקט הדורש קופירייטר, נסו להבין מה בדיוק השרות שלו כולל. (פגישה? ראיון טלפוני? תחקיר? כמה גישות יוצגו לבחירה? האם ההצעה כוללת סבב אחד או יותר של הצעות? דמי סקיצות? מתי מסתיימת העבודה שלו וכד'). אל תתביישו לשאול מה שלא ברור לכם. מה שיישאר עמום כעת, עשוי לעלות אח"כ ביוקר.
'טיפ' 4. התייעצו עם הקופירייטר
על מנת שקופירייטר יוכל לתת לכם הצעת מחיר ריאלית, עליו לקבל כמה שיותר פרטים. טוב תעשו, באם תכינו מסמך מפורט, המכיל את הפרטים הבאים: שם החברה, מהות החברה, סוג המוצר/שרות, מה נדרש (פרוספקט, אתר, מודעה...), היקף העבודה הנדרשת (הערכה גסה של מספר עמודים, קטגוריות וכד'). באם קשה לכם להעריך בעצמכם במה מדובר, תוכלו להתייעץ עם הקופירייטר בעצמו. יש לו ניסיון רב ובודאי יוכל לקצר לכם את הדרך.
'טיפ' 5. חלקו אינפורמציה בנדיבות
הקופירייטר אינו מומחה למחשבים. באותה מידה גם אין לו מושג במכונות כביסה, בייצור מזרונים, או בשיבוט ירקות. אחרי הכל, מדובר בניסיון של אדם חיצוני לגמרי (שיודע אמנם "מעט על הרבה"), להיכנס לראש שלכם, לרדת לעומקו של המוצר, לקלוט את היתרונות הגלומים בו, ולהוציא תחת ידיו מוצר מוגמר, שימכור אתכם בצורה הטובה ביותר.
קופירייטר שיבקש מכם את המידע המקיף ביותר אודות השוק בו הנכם פועלים, ויבקש להבין את החזקות והחולשות שלכם, מן הסתם גם יעשה עבודה טובה אחר כך.
'טיפ' 6. התרחקו מקלישאות
אתם בעיצומו של מסע לאיתור קופירייטר. כאשר תבקשו להתרשם מהחומר שלו, שימו לב אם הוא מרבה להשתמש בקלישאות, במלים מפוצצות ובביטויים יומרניים. העדיפו תמיד פנייה ישירה, התנסחות בהירה ובגובה העיניים.
'טיפ' 7. הקשיבו לתחושות הבטן שלכם
מעבר להמלצות ולכל הדיבורים, שאלו את עצמכם: "האם אני חש בנוח עם האדם שמולי? האם הוא משדר אמינות? ישרות? עמידה במלה ובלוחות זמנים? האם הוא סמפטי? סובלני? האם אני חפץ להפקיד בידיו את העסק שלי, את "הבייבי" שלי? ובעיקר, האם אני סומך עליו?" כימיה טובה בין ספק השירות ללקוח, צפויה להניב תוצאה מוצלחת, כמו גם תהליך מהנה.
בהצלחה!
יערה הולצמן היא קופירייטרית מקצועית ואימא במישרה מלאה ש"המלה האחרונה"
תמיד שלה!
www.hamila.net
yaara@hamila.net
תמיד שלה!
www.hamila.net
yaara@hamila.net