דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על צרכים ולקוחות - מתן שירות 

מאת    [ 14/01/2008 ]

מילים במאמר: 343   [ נצפה 9760 פעמים ]

כל אחד מאיתנו העוסק בתחום בו הוא נותן שירות ללקוחות מתמודד עם שאלות הקשורות בשביעות רצון מהשירות, תחושת הלקוח כלפי המוצר או השירות שקיבלו והמענה לצרכים בגללם נרכש המוצר, דרישות וציפיות וכן מדדים באמצעותם ניתן לבדוק את שביעות הרצון.

ישנם 3 מונחים באמצעותם ניבחן את שביעות רצונם של הלקוחות.
?קול הלקוח - השפה בה הלקוח מבטא את הציפיות, הדרישות ושביעות הרצון שלו.
הקשבה "לקולו" של הלקוח תאפשר לנו לוודא שאכן הוא מרוצה מהשירות שניתן לו.
?עינוג הלקוח - באמצעות דברים אשר אינם רשומים או לא הובטחו ללקוח מראש ואשר הם שובים את ליבו. מתנה קטנה שניתנת כתוספת לרכישה, תיקון נוסף בבית שעובר שיפוץ ולא הוגדר מראש. החשוב בסעיף זה היא העובדה שהעינוג נוצר לא בעקבות דרישה או בקשה מוגדרת אלא בגלל רצון לרצות את הלקוח ולהפתיע אותו ב"צ'ופר" קטן.

?צורכי הלקוח -
ישנם 3 צרכים עיקריים:

1.צורכי לקוח חד ממדיים - רצונות וציפיות אשר מופיעים במסמך רשמי או במפרט ואשר הלקוח יהיה שבע רצון במידה ויקוימו כפי שסוכם מראש.

2.צרכים מובנים מאליהם - צרכים בסיסים ביותר שאין צורך לציינם, אך במידה ולא יתקיימו או ייעדרו מן השירות - אי שביעות רצון תהיה גדולה. כאן נעסוק בצרכים הקשורים בבטיחות,פעולה תקינה והגיינה.

3.צרכים מלהיבים - צרכים העולים על הציפיות והדרישות המפורשות של הלקוח, ועם זאת, ניתן מענה לצרכים האמיתיים. המענה לצרכים המלהיבים מגביר מאוד את שביעות רצונו של הלקוח ומלהיב אותו, אך היעדרם לא יפגע בה. מענה לצרכי לקוח מלהיבים יביא לעינוג הלקוח.

הספקים ונותני השירות מתמודדים עם דרישות הולכות וגוברות של לקוחות שקיבלו את צרכיהם הבסיסיים ואף יותר מכך ומתחילים לדרוש את הצ'ופרים מכל הספקים ?כך שחלק מהצרכים וקבלתם הופכים להיות מובנים מאליהם וצריך ל"עלות מדרגה" בשביל להשביע את רצונם כעת.

המעניין הוא שבמקרים רבים יש נותני שירותים שלמרות היותם מתחרים מתאמים ביניהם רמות של מחירים וצ'ופרים בכדי שיוכלו להשביע את רצון הלקוחות.
נושא זה של שביעות רצון ניתן למדוד הן על ידי בדיקה מספרית של לקוחות חוזרים, באמצעות משובים המחולקים מיד עם סיום קבלת השירות ו/או סקרי שביעות רצון לקוחות הנשלחים בדואר אחת לתקופה.

לסיכום, ניתן להגיד כי לא קל לספק את שביעות רצון הלקוחות, אך כדאי למדוד ולבחון אותה לעיתים תכופות.
הדס בן-זיו סולניק, תואר שני בסוציולוגיה אירגונית, מנהלת "מרכז הדס" ביסוד המעלה, בגליל עליון, בעלת משרד מוביל לפיתוח וניהול בתחום משאבי אנוש: ייעוץ ארגוני, ליווי וחונכות מנהלים, פיתוח ארגוני ועתודה ניהולית, הדרכה, סדנאות למנהלים, גיוס והשמה, הכוונה תעסוקתית, ניתוח עיסוקים, תמחור ואבחון ארגוני, משוב והערכת עובדים, יזמות נשים בפריפריה ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב