'טיפ' מס' 1 - דעו מה אתם 'שווים'
בראש ובראשונה דאגו שהאתר שלכם יהיה מקצועי: מעוצב, מנוסח כיאות, גמור (ללא דפים בבנייה) ומעניין. בדקו בעזרת סרגל ה-PageRanck של גוגל (ניתן להורדה בחינם), מה הדירוג שלכם מאחד עד עשר (הסרגל מודד את כמות הקישורים לאתרכם ואיכותם). באם ה-PR שלכם עומד על אפס או אחד, מן הסתם תבזבזו את זמנכם על ניסיון לשיתופי פעולה עם אתרים וותיקים שה-PR שלהם עומד על ארבע ויותר.
'טיפ' מס' 2 - חפשו משתפי פעולה רלוונטיים
נסו לאתר בעלי מקצוע המשלימים את שלכם. מעצב שיער לדוגמא, ינסה להחליף קישורים עם ספקים של מוצרים לטיפוח השיער, חנויות אופנה, דוגמניות וקוסמטיקאיות. מעצב גראפי לעומתו, ינסה להחליף קישורים עם בתי דפוס, קופירייטרים ומשרדי פרסום. יהיה זה בזבוז משווע מצדם, להציע החלפת קישורים עם טכנאי מזגנים או מאפיה של בייגלך.
'טיפ' מס' 3 - הצטרפו למאגרי קישורים
הירשמו ב- InterLink (ההרשמה בחינם), אתר המרכז עסקים ממש כמוכם, המעונינים בהחלפת קישורים. זהירות! אל תמהרו להיענות בחיוב לכל הצעה. בדקו בתשומת לב כל קישור. האם האתר מקצועי? מעניין? מסוגל למשוך גולשים? גם אם מדובר באתר שיש לו PR נמוך, אל תפסלו אותו על הסף, יתכן והוא פשוט בחיתוליו ועם הזמן צפוי להגדיל מאד את איכות הקישורים.
'טיפ' מס' 4 - הימנעו מהחלפת קישורים גורפת
יהיה זה מאד לא הוגן עם הגולשים שלכם, באם תציפו את האתר שלכם בקישורים סתמיים ולא רלוונטיים. גולשים יעריכו קישורים בעלי ערך מוסף, שיוסיפו להם אינפורמציה ולכם נקודות חיוביות. ככל שמגמת החלפת הקישורים צוברת תאוצה, כך איכות הקישורים עשויה להיפגם. שמרו על רמה גבוהה ואיכות, אפילו במחיר קידום האתר. זה שווה בטווח הארוך!
'טיפ' מס' 5 - היזהרו מאתרים 'חשודים'
אתרי הימורים או אתרים לא צנועים (בלשון המעטה), פשוט מחוץ לתחום! באם תתפתו להחליף עמם קישורים, אתם עשויים לשלם על כך מחיר יקר ולמצוא עצמכם מושעים ע"י מנוע החיפוש של google.
'טיפ' מס' 6 - פרגנו לאנשי הקישורים שלכם
יזמתם החלפת קישורים או נעניתם לפנייה שכזו, נהדר! השקיעו עוד מעט מזמנכם, על מנת להעניק ל'מקושר' שלכם תועלת מקסימלית מהחשיפה באתרכם. השקיעו מעט מחשבה בתיאור השרות/מוצר שלו והקפידו שכל פרטי ההתקשרות עמו יהיו מדויקים ומאויתים כראוי. מומלץ אף שתשלחו את הנוסח לאישורו. האם לא הייתם מעונינים גם אתם ביחס שכזה?
'טיפ' מס' 7 - היו אדיבים ומכובדים
לעולם אל תתעלמו מהצעה להחלפת קישורים ודאגו להגיב תמיד לכל פניה, גם כזו שנראית לכם 'לא חשובה'. באם ההצעה אינה לרוחכם, נסחו תשובת סירוב עדינה ומכובדת, כך תשמרו על כבודכם, כמו על כבודו של הפונה אליכם. מדובר באדם ממש כמוכם, ומלבד חוסר הנימוס הטמון בהתעלמותכם, אינכם יודעים מתי תפגשו בו ובאילו נסיבות.
ואם שבעתם מקישורים אלקטרוניים, תוכלו תמיד להצטרף למפגשי רישות עסקי, לפגוש מועמדים בשר ודם, ולהגדיל את מרחב ההזדמנויות. השמים הם הגבול...
יערה הולצמן היא קופירייטרית מקצועית ואימא במישרה מלאה ש"המלה האחרונה" תמיד שלה!