מהו דואר EXCHANGE
שרת EXCHGE הינו תוכנה אשר עוסקת בצד של השרת, בצד המבצע את השליחה וקבלה של הנתונים בפועל והנתונים שעוברים הם אלו פרטי הדואר אשר נשלחים מכתובת מייל אחת לשנייה. EXCHANGE מתמקד במוצרים העוסקים ביומנים, אלפונים, שליחה וקבלה של דואר, תזכורות ועוד...
כמו כן אפשר לגשת ל-EXCHANGE דרך סלולארי כמו אפליקציות שונות סמארטפונים, גישה דרך האינטרנט לפאנל ניהול ולא רק דרך תוכנה היושבת במחשב. מה שנותן לנו אפשרות גישה מכל מקום בעולם לניהול העסק הפרטי.
התשתית של מייקרוסופט של EXCHANGE SERVER 4.0 שוחררה לשוק ב1996 וזאת הייתה הגרסה המקורית. ארגונים וחברות רבות משתמשים במוצר של מייקרוסופט והיא מספקת מענה לצורך אשר גדל עם השנים.
איך מגדירים שרת EXCHANGE?
ובכן להגדיר שרת EXCHANGE זה לא כזה פשוט כמו שזה נשמע, יש צורך באיש מקצוע מיומן אשר יגדיר את המערכת בצורה האופטימאלית אשר תתאים לצרכי הארגון. שרתי EXCHANGE הינם השרתים הידועים ביותר אשר רוב האנשים משתמשים בהם ולא מודעים לכך. אלו הם השרתים הפופולאריים ביותר והידועים לאחר ה-GMAIL של GOOGLE.
MICROSOFT VS GOOGLE
זה ידוע כי בשנים האחרונות גוגל ומייקרוסופט מנהלים "מלחמה" אחת נגד השנייה ויוצאים בקמפיינים פרסומיים כי אחת טובה בהרבה יותר מהשנייה. הקמפיין האגרסיבי ביותר שיצאה מייקרוסופט נגד גוגל היה הקמפיין הויראלי שפורסם בעיקר ביוטוב הנקרא the gmailman בסרטון רואים את הדואר אשר לובש סימנים מזהים של גוגל ומספק דואר ללקוחות כאשר במקביל הוא פותח את הדואר האישי וקורא אותו לאחר שהוא קורא אותו הוא מספק פרסומות המתאימה לתואר.
מייקרוסופט מזהירים את הציבור כי גוגל בעצם עוברת על חוק הפרטיות וקוראת את הדואר הפרטי וכך מספקת פרסומות הקשורים לדואר האלקטרוני מייקרוסופט נותנת הבטחה שדבר כזה לא יקרה אצלה והיא שומרת על הפרטיות של הציבור. וכמובן גוגל שיצאה עם מגוון רחב של מוצרים בענן ללקוחות עסקיים וממש לא הולכת להתרגש מהקמפיינים אלא רק מחזקת את המודעות שלה ברחבי הרשת בעזרת זה.
כמובן שמייקרוסופט מספקת את השרתי דואר שלה בתשלום ואילו גוגל מספקת אותם בחינם אבל לחינם יש השלכות ואחת מהן זה שגוגל יכול לקרוא את המיילים הפרטיים. מייקרוסופט שומרת על הנושא של הפרטיות בצורה מהודקת ומנסה כמה שיותר לחזק את הנושא של הפרטיות.
ישנם כעת 3 זרמים אשר מתפלגים בעולם פעם זה היה 2 קיום זה כבר יותר אבל 3 העיקריים הם אנשי מייקרוסופט אנשי מק ואנשי גוגל אשר כל אחד מהזרם מתחבר יותר למוצרים ולסגנון.