ערש"ק פרשת דברים
כי יהוה אלהיך ברכך בכל מעשה ידך ידע לכתך את-המדבר הגדל הזה זה ארבעים שנה יהוה אלהיך עמך לא חסרת דבר.
פסוק זה מקומו אינו ברור.דיבור זה של משה לעם בא באמצעו של תיאור הקשיים ביציאה ממצרים ובדרך לכניסה לארץ.הפסוקים הן קודם והן לאחר פסוק זה מבטאים יכולת של חוסר הנגרם בשל היותם הולכים במדבר בין עמים אשר אינם שוחרי טובתו של עם ישראל.
משה בדבריו בפסוק זה בא לחזק אמונת העם בה'.אמונה בלתי מסוייגת, אמונה אשר גם בהראות הדבר כקושי איננו כך הדרך למצב זה הינה יהוה אלהיך עמך.האמונה שה' אלקיך עימך אינה מספקת, יש צורך בפינוי מקום לה' אלקיך.
אומר משה לעם ישראל: בשל שה' ברכך בכל מעשה ידך ע"כ לא חסרת דבר.
מהו חיסרון הדבר נמנע מעם ישראל ומדוע היות יהוה אלהיך עמך מונעו?
כדברינו בפרשת מטות מסעי תשע"ב, מסעות מקורם בחיסרון, עיין שם.המסע הינו חיפוש אחר שחסר לי.כידוע, טיבעו של טוב להיטיב וכן הקב"ה משפיע רוב טובה על בניו, על כן אין בעולם מצד האמת חיסרון כלל.מציאות העולם הנברא הינו בשלמות, האדם ענינו לקבל רוב טובה ושפע המושפע עליו מאיתו יתברך.מציאות העולם הינה לא חסרת דבר.מציאות העולם הינה כי יהוה אלהיך ברכך בכל מעשה ידך.מציאות קיום העולם הינה ברכה ושפע ללא כל חיסרון.החיסרון מקורו מהאדם המקבל, אשר אינו מקבל אשר אינו ראוי, מסוגל ורוצה באמת לקבל,רצון אמיתי לקבל הינו השלך על-יהוה, יהבך-- והוא יכלכלך. על ידי השלך על-יהוה, יהבך מקבל האדם רוב שיפעו של הקב"ה בעולם.האדם מצווה להכין עצמו לקבלה.קבלת שיפעו של הקב"ה איננה ניתנת לקבלה/להכלה כאשר ה' אלקיך אינו עימך.
טבעו של הטוב להיטיב, אין פירושו שהטוב מיטיב, הכוונה שכל מהותו הינו טובה.הטוב הינו הוא והוא הינו הטוב.הקב"ה הוא הטובה והטובה היא הקב"ה.לא ניתן לקבל טובה ללא קבלת הקב"ה
קבלת הטובה הינה קבלת על מלכות שמים.קבלתו ית' הינה ע"י פינוי מקום לקב"ה,(להרחבה ראה באתר, מאמר חוני המעגל) פינוי והכנת מקום לשפע.גם לבן כאשר בא אליו אליעזר עבד אברהם בבקשו אישה ליצחק בן אברהם אומר לאליעזר ואנכי פניתי הבית, פניתי מקום לקבלת השפע.יש פינוי מקום לשפע ויש פינוי מקום למקור השפע, פינוי למקור זה אשר הוא השפע.השפע אשר אינו מחובר למקור, זהו שפע בר חלוף, שפע המסתיים.המקבל את מקור השפע, שיפעו אינו בר חלוף, שפע שכזה מביא לידי לא חסרת דבר.
השלך על-יהוה, יהבך-- והוא יכלכלך
שבת שלום
דויד לקס אמת
דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251