סקרים תכופים עושים הבדל גדול, שאל מוקדם ולעתים קרובות
אתם עומדים לשחרר מוצר חדש שאתם מתים לדעת מה אנשים חושבים על זה. סריקה מהירה של בסיס הלקוחות שלך מראה כי 95% מהאנשים אוהבים את הרעיון של המוצר. הבוס שלך אומר לך להגביר את הייצור והפרסום, שכן אתה מצפה כעת למכירות מסיביות. למרבה הצער, כאשר בסופו של דבר אתה מקבל את מספרי המכירות הראשונות, אתה בהלם - המכירות הן הרבה מתחת לציפיות. מה קורה?
ובכן, נניח מוצר זה הוא יחידת מיזוג אוויר, מוצר סופר ורב עוצמה, הסקר הראשון ששלחת שואל אם אנשים היו קונים מהם בחודש אוגוסט, ואם הייצור על היחידות החדשות סיימו בספטמבר והם היו בחנויות באוקטובר. אוקיי, יחידות מיזוג אוויר לא מוכרים כל כך טוב בחודש אוקטובר, אולי אתה לא צריך סקר כדי לדעת את זה, אבל זה לא תמיד קל לזהות. נניח ששלחת את הסקר ביוני, הייצור הצליח לירוק יחידות כעבור חודש ולא מכירות. זה עדיין קיץ זה עדיין חם. עכשיו, מה קורה?
ובכן, סקירה מהירה של בסיס הלקוחות שלך יכולה להודיע לך כי אנשים מודאגים לגבי חשבונות החשמל שלהם, או אולי על האפשרות של הפסקות חשמל עקב גלי חום, או מזהמים את הסביבה, בשל סרט תיעודי חדש שרק יצא, או אולי הם פשוט חושבים שהיחידות החדשות מכוערות או גדולות. איך אתה יודע איזה בעיה זו? שאל!
כשמדובר בסקרים, אתה צריך לשאול מוקדם ולעתים קרובות. ביקוש מוקדם כבר נותן לך התחלה חדשה כדי לטפל בבעיות או חששות, והמשכיות בסקר עוזר לך למנוע הפתעות לא רצויות.
אתה צריך לסקור שוב ושוב:
1. אמינות
כאשר אתה מודד משהו יותר מפעם אחת, אתה יכול לבדוק כי כלי המדידה שלך הוא עקבי. לדוגמה, אם אתה יודע שאתה כבר אוכל את אותה כמות של מזון בזמן האחרון, הייתם מרגישים בטוחים יותר בקנה מידה שלך, אם הייתם רואים את אותו המשקל. כנ"ל לגבי סקרים. אם תשלח את הסקר אותו מספר רב של פעמים ותקבל תוצאות זהות או דומות בכל פעם, אתה יכול להיות בטוח יותר כי הסקר הוא באמת חותר לשביעות רצון המוצר מאשר אם רק שלחת את זה פעם אחת. תוכל לשים את המניה יותר בסקר שלך ככלי לגיטימי כדי לגלות מה אנשים חושבים על המוצר.
2. שינוי
עד כמה שכולנו רוצים שהסקרים יהיו אמינים, לפעמים הם לא. שינוי בתוצאות הסקר שלך לא בהכרח אומרות כי הסקר שלכם הוא הבעיה. עמדות והעדפות משתנות! אנשים נוטים יותר לקנות סוג מסוים של דאודורנט אחרי פרסומת זה שהולכת ב-YouTube. שינוי לא תמיד אומר שהשאלות שנשאלות הן רעות, זה רק אומר שמשהו השתנה באמת. סקר טוב יהיה מסוגל לתפוס את השינוי. ובכל זאת, השורה התחתונה היא כי הדרך היחידה להיות מסוגל למדוד שינוי היא אם אתה מודד יותר מפעם אחת. אתה לא יודע אם כבר עלית במשקל במשך השנה האחרונה, אם אתה לא יודע כמה אתה שוקל גם בשנת 2011 וגם בשנת 2012.
3. מבחני ביצועים
הסיבה האחרונה היא מנה של תורת היחסות. נניח שאתה רוצה לדעת מה אנשים חושבים על מוצר הספוג של החברה שלך עכשיו, ואתה אף פעם לא שאלת קודם לכן. אתה מגלה כי 64% מהאנשים אוהבים ספוג. אבל איך אתה יודע אם זה טוב או רע? מה אם רוב האנשים פשוט לא אוהבים ספוגים באופן כללי, כלומר 64% זה מספר גדול? או מה אם רוב האנשים אוהבים ספוגים, אז 64% זה נורא? אתה יכול להשוות את התוצאות לגבי כמה אנשים אוהבים ספוג של המתחרה העיקרי שלך, אבל מה אם הספוג של המתחרה שלך הוא ספוג רגיל, בעוד שלך הוא ספוג רובוט שיכול לנקות מעצמו? אנשים ששונאים ספוג רגיל אבל אוהבים ספוג שמנקה מעצמו. במקרה כזה, בהשוואות באמצעות המוצר של המתחרה לא יעזור כי שלך הוא שונה לחלוטין. במקום זאת, באפשרותך לשלוח סקרים רבים השואלים על המוצר שלך, כך לאורך זמן, אתה בונה מחקר לשביעות רצון של המוצר שלך. לכן, בכל עת שתרצה להעריך שביעות רצון, יש לך בסיס נוח שבו אתה יכול להשוות את התוצאות.
השורה התחתונה? שלח את הסקר אותו מספר פעמים ותוכל לקבל החלטות טובות יותר עם ביטחון עצמי גבוה יותר.
כמה פעמים אתה שולח את הסקרים? שמתם לב לכל מגמות הנתונים שאספת?